بیمه تعاون

«وامنو» تابوی فروش سنتی بیمه‌نامه‌های زندگی را شکست

کدخبر : 67809

مدیر بیمه های زندگی شرکت بیمه تعاون معتقد است «وامنو»، تابوی فروش سنتی بیمه نامه های زندگی را شکسته است.

محمدحسین یوسفی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری، گفت: این طرح در مدت زمان کوتاهی که از معرفی آن می‌گذرد، به خوبی مورد استقبال مشتریان و شبکه فروش قرار گرفته است، به طوری که می توان پیش‌بینی کرد در آینده‌ای نه چندان دور، به یکی از طرح‌های پر فروش این شرکت تبدیل شود.

ایده طراحی «وامنو» از کجا آمد؟

ما به دنبال روشی نو در فروش بیمه نامه زندگی بودیم و به این منظور، مطالعات زیادی انجام شد. طراحی «وامنو» از خرداد ماه سال گذشته آغاز و از دی ماه، معرفی شد. در واقع نخستین بیمه نامه از این محل در دی ماه سال گذشته صادر شد.

استقبال از طرح چطور است؟

بسیار عالی بوده و مطمئنا با معرفی جوانب آن، باز هم بیشتر خواهد شد. بدیهی است که صنعت بیمه باید در محصولات خود نوآوری داشته باشد و طرح‌های جدیدی را به مشتریان معرفی کند.

سال‌ها بود که می‌شنیدیم بانک‌ها و بیمه‌ها باید از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند، ولی این اقدام هیچ وقت عملیاتی نمی‌شد. «وامنو» در حال حاضر مصداق واقعی چنین همکاری مشترکی است.

این طرح چه مزایایی برای مشتریان و شبکه فروش دارد؟

این بیمه نامه برای شبکه فروش، بسیار درآمدزاست. همزمان برای بیمه گزار هم بسیار مطلوب است، چون حق بیمه را از طریق تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند. ضمن این که اقساط این بیمه نامه طی ۵ سال تمام می شود، اما پوشش های آن تا ۱۰ سال جریان دارد.

نکته دیگر این که در حالت عادی، اگر کسی به بانک مراجعه کند و درخواست وام داشته باشد، نمی تواند در لحظه آن را دریافت کند، بلکه باید در بانک سپرده گذاری کند تا بر اساس میزان موجودی و مدت زمان سپری شده، تسهیلات را دریافت کند، ولی «وامنو» این امکان را فراهم می کند که حداکثر تا ۷۲ ساعت، تسهیلات پرداخت شود، بنابراین فرایند دریافت تسهیلات خیلی کوتاه و سریع است.

در شرایطی که بانک ها، تسهیلات خرد خود را بدون ضامن پرداخت می کنند، چرا «وامنو» معرفی یک ضامن را الزامی کرده است؟

بانک هایی که تسهیلات بدون ضامن می دهند، عموما بر مبنای سپرده گذاری و یا میانگین موجودی محاسبات خود را انجام می دهند. از سوی دیگر، برخی کسانی که بیمه نامه عمر تهیه می کنند، پس از مدت کوتاهی به بازخرید آن اقدام می کنند. ما تلاش کرده ایم با اقداماتی از این قبیل، پایستگی کافی را برای دوره بیمه نامه ایجاد کنیم. گرچه سخت گیری خاصی هم در دریافت ضامن نیست و حتی با گواهی کسر از حقوق، امکان انعقاد قرارداد هست.

چرا تا ۵ سال امکان بازخرید بیمه نامه وجود ندارد؟

به هر حال شرکت بر روی این پروژه محاسباتی دارد. به محض صدور بیمه نامه، حق بیمه اتکایی آن به بیمه مرکزی و کارمزد آن به نماینده و نیز بانک عامل پرداخت می شود. ضمن این که بیمه نامه های عمر، معمولا از پنج سال دوم به سود دهی می‌رسند، بنابراین چنین الزامی، به نفع بیمه گزار هم هست، چرا که از زیان احتمالی او جلوگیری می کند.

سود پیش بینی شده این بیمه نامه چقدر است؟

کارشناسان مالی ما پیش بینی کرده اند که سود این بیمه نامه بین ۲۵ تا ۲۸ درصد به صورت سالیانه است. بیمه نامه های کنونی شرکت هم سود ۲۴ درصد را توزیع کرده‌اند، بنابراین با سرمایه خوبی که از محل «وامنو» به شرکت تزریق می شود، رسیدن به سود بیشتر هم محتمل است.

سود تسهیلات بانکی در این طرح چقدر است؟

سود وام ۴ درصد و به صورت قرض الحسنه است، بنابراین «وامنو» آمار تسهیلات قرض الحسنه نظام بانکی را هم افزایش می دهد.

«وامنو» نمونه مشابهی هم در صنعت بیمه دارد؟

نمونه مشابه دارد، ولی تعداد آنها زیاد نیست. گرچه به هر حال باید روش سنتی فروش بیمه نامه را تغییر داد و به اعتقاد من «وامنو» توانست تابوی فروش سنتی بیمه های زندگی را بشکند. ما با این طرح وارد بازارهای جدیدی شده‌ایم که از خدمات بانکی هم در آن بهره می‌گیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: