رپورتاژ آگهی:

راهنمای خرید پیچ و مهره برای صنعت گران بزرگ و کوچک

راهنمای خرید پیچ و مهره برای صنعت گران بزرگ و کوچک
کدخبر : 67802

یکی از پرفروش ترین لوازم در صنعت ابزارآلات، پیچ و مهره ها هستند که جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره ما دارند. تقریباً تمام لوازمی که ما در طول روز از آن ها استفاده می کنیم، با پیچ و مهره به یکدیگر متصل شده اند.

 پیچ و مهره ها انواع بسیار زیادی دارند. اگر با راهنمای خرید پیچ و مهره آشنا نباشید، نمی توانید پیچ و مهره مناسب برای خود را خریداری کنید.

مقدمه درباره پیچ و مهره

پیچ نوعی ابزار برای چفت و بست کردن قطعات مختلف است که شیارهای مارپیچ (رزوه) دارد. مهره ها نیز قطعات یدکی هستند که برای ایمن سازی اتصال و محکم کردن آن به کار می روند. عموماً پیچ و مهره ها در اتصالاتی به کار می روند که قرار نیست برای همیشه بسته بمانند.

انواع پیچ

در گام اول راهنمای خرید و پیچ و مهره باید با انواع مختلف این محصول آشنا باشید. اگر می خواهید از این ابزار پرکاربرد هم در مصارف خانگی و هم در مصارف صنعتی استفاده کنید، باید با کاربردهای انواع مختلف آن آشنا باشید:

پیچ شش گوش

پرفروش ترین پیچ موجود در بازار، پیچ شش گوش است. این پیچ به صورت تمام یا نیمه رزوه به بازار عرضه شده و از پوششی استیل یا گالوانیزه برخوردار است. سری این پیچ شش گوش است و با استفاده از آچار مخصوص باز یا بسته می شود.

پیچ آلن

پیچ آلن در قسمت سر خود دارای حفره ای به شکل انتهای آچار آلن هستند. پیچ های آلن سوراخ کوچکتری بر روی سطح ایجاد می کنند و در پروژه هایی که به دقت بالاتری نیاز دارند، استفاده می شوند.

پیچ خودکار

پیچ های خودکار رزوه دار و نوک تیز هستند و برای نصب کردن وسایل مختلف به کار می روند. این پیچ ها بدون مهره نصب می‌ شوند و قطعات چوب و پلاستیک را به هم متصل می‌ کنند.

پیچ شیروانی

پیچ های شیروانی نیز تمام رزوه هستند و گل پیچ آن ها دارای سری شش گوش یا بکسی است. سرعت بالا در نصب از مهم ترین ویژگی های پیچ های شیروانی محسوب می شود. اجرای سقف های شیروانی، ساخت کانکس، نصب ورقه های گالوانیزه و... از مهم ترین کاربردهای این پیچ است.

پیچ سر تخت

گل پیچ این نوع پیچ ها به صورت تخت است و در انتهای آن ها مته ای تعبیه شده که از آن برای سوراخ کردن محل مورد نظر استفاده می کنند. در زمان استفاده از این پیچ ها نیازی به رول پلاک نیست.

انواع مهره

مهره ها نیز همانند پیچ ها دارای انواع مختلف هستند. هر مهره برای یک پیچ خاص مناسب است؛ به همین دلیل انواع مهره را نیز در راهنمای خرید پیچ و مهره گنجانده ایم.

مهره شش گوش

مهره شش گوش شش ضلعی است و از متریال های مختلفی تولید می شود. این مهره استفاده های فراوانی دارد و برای تمام مصارف صنعتی به کار برده می شود.

مهره کاسه نمدی

مهره کاسه نمدی همانند مهره های معمولی است، اما در ساختار خود دنده های ریزی دارند که برای چفت شدن بهتر اتصالات است. در زمان استفاده از این مهره، احتمال نشتی مایعات به صفر می رسد.

مهره چهار گوش

این مهره مربعی شکل یا چهارگوش است و در سطح داخلی خود رزوه دارد. این مهره در مکان های تنگ و باریک که امکان باز و بسته کردن پیچ به راحتی وجود ندارد، استفاده می شود.

پیچ و مهره استیل

از جمله پیچ و مهره هایی که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند، می توان پیچ و مهره های استیل را نام برد. این پیچ ها در گریدهای مختلف تولید می شوند که درصد عناصر به کار رفته در آن ها متفاوت است.

پیچ و مهره فولادی

اغلب ما پیچ و مهره های فولادی را با نام پیچ و مهره های خشکه می شناسیم. در این پیچ ها از عنصر کربن در کنار فولاد استفاده شده که سبب می شود استحکام پیچ افزایش یابد.

نکات قابل در توجه در انتخاب

در زمان خرید پیچ و مهره باید نکات زیادی را در نظر بگیرید تا این قطعه به ظاهر کم اهمیت بتواند نقش خود را به درستی ایفا کند.

  • کاربرد: قطعا مهم ترین موضوع در زمان خرید پیچ و مهره توجه به کاربرد پیچ است. پیچ ها شاید از نظر ظاهری مشابه باشند، اما هر کدام کاربردهای به خصوصی دارند.
  • جنس: توجه به جنس پیچ ها برای استفاده در مکان های مختلف اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال بسیاری از پیچ ها را نمی توان در مناطق مرطوب و آبی به کار، برد.
  • اندازه: در زمان خرید پیچ باید ابعاد سطحی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی کنید و بر اساس آن پیچ را خریداری کنید.

نکات ایمنی در هنگام کار با پیچ و مهره

راهنمای خرید پیچ و مهره شامل نکات ایمنی کار با پیچ و مهره نیز می شود. از جمله نکات مهمی که باید در زمان کار با پیچ و مهره مد نظر داشته باشید، می توان موارد زیر را نام برد:

  • برای باز و بسته کردن پیچ و مهره ها حتماً از آچار مخصوص به همان پیچ و مهره استفاده کنید.
  • در زمان اتصال لوازم و تجهیزات برقی، اطمینان حاصل کنید که برق قطع شده است.
  • در زمان کار با پیچ و مهره از اعمال قدرت اضافی به پیچ و مهره اجتناب کنید تا سبب شکستگی پیچ و مهره نشود.
  • پیچ و مهره های اضافی را به خوبی بسته بندی کنید تا آسیبی به دیگران نرسانند.

خرید پیچ و مهره از یگانه استیل

اگر می خواهید پیچ و مهره ها را به صورت اورجینال و از بهترین برندهای جهانی خریداری کنید، باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه اینترنتی یگانه استیل با بیش از 20 سال سابقه در زمینه تولید و فروش انواع پیچ و مهره، یکی از بهترین عرضه کنندگان این محصول با قیمت مناسب و کیفیت بالا است. شما عزیزان می توانید برای خرید پیچ و مهره و دریافت آنلاین قیمت این محصولات، با کارشناسان یگانه استیل تماس بگیرید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه