رپرتاژ اگهی /

شرایط تحصیل در مدارس و مقاطع دانشگاهی نیوزیلند | تحصیل در یک کشور زیبا و مرفه

شرایط تحصیل در مدارس و مقاطع دانشگاهی نیوزیلند | تحصیل در یک کشور زیبا و مرفه
کدخبر : 37020

موفقیت تحصیلی و کاری با ادامه تحصیل در نیوزیلند

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی کشور نیوزیلند را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می‌کنند. چرا که سطح کیفی آموزش در دانشگاه‌های این کشور بسیار بالا بوده و از امکانات آموزشی بسیار زیادی برای دانشجویان برخوردار است. گفتنی است مدرکی که دانشگاه‌های نیوزیلند به دانشجویان خود می‌دهند، اعتبار جهانی دارد و دانشجویان می‌توانند با این مدرک در هر جای دنیا وارد بازار کار شوند. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند را دارید باید نسبت به شرایط خاص آن آگاهی کافی داشته باشید. با ما همراه باشید تا به بررسی ادامه تحصیل در نیوزیلند و شرایط آن بپردازیم.

 

مدارس کشور نیوزیلند و شرایط تحصیل در آن‌ها

در نیوزیلند دانش‌آموزان تحصیلات خود را از 6 سالگی در مقطع ابتدایی آغاز می‌کنند. دانش‌آموزان به مدت 6 سال یعنی تا 12 سالگی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کرده و سپس به مدت دو سال وارد مقطع متوسطه می‌شوند. پس از این دوره به مدت پنج سال در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل شده و تحصیلات مدرسه خود را به پایان می‌رسانند. به طور کلی دو نوع مدرسه در کشور نیوزیلند وجود دارد که عبارتند از:

  • مدارس دولتی: این مدارس تحت پوش مالی دولت نیوزیلند هستند و هزینه تحصیل در آن‌ها برای دانش‌آموزان دارای تابعیت این کشور رایگان خواهد بود. دانش‌آموزان بین‌المللی که والدین آن‌ها اقامت دائم نیوزیلند را دارند، برای تحصیل در مدارس دولتی نیوزیلند باید در مقطع ابتدایی 11 هزار دلار نیوزیلند و در مقاطع متوسطه و دبیرستان 13 هزار دلار نیوزیلند هزینه کنند
  • مدرسه‌های خصوصی: این مدارس شامل مدرسه‌های شبانه‌روزی هم می‌شوند. دانش‌آموزان بین‌المللی که اقامت دائم نیوزیلند را ندارد باید در این مدارس ثبت‌نام کنند. هزینه تحصیل در این مدارس حداقل 25 هزار دلار نیوزیلند است

برخی مدارس هم در نیوزیلند وجود دارد که تحت پوشش مالی دولت این کشور بوده و در آن یک دین یا مذهب خاص مثل مسیحی کاتولیک یا هر دین و مذهب دیگری تدریس می‌شود. دانش‌آموزان برای اخذ ویزا و تحصیل در مدارس نیوزیلند باید یک سرپرست قانونی داشته باشند. این سرپرست می‌تواند والدین یا یکی از اقوام مقیم نیوزیلند باشد.

البته راه دیگری وجود دارد و آن روش هوم استی (Home Stay) است. در این روش دانش‌آموز تصمیم می‌گیرد که با خانواده‌هایی که داوطلب میزبانی از دانش‌آموزان بین‌المللی می‌شوند، زندگی کند. این خانواده‌ها توسط ارگان‌های دولتی مورد تایید قرار گرفته‌اند. در صورتی که والدین دانش‌آموز سرپرست قانونی او برای تحصیل در نیوزیلند باشند، باید ویزای همراه دریافت کنند.

62f995b3-424e-4193-b5b6-7e2ceda9d961

تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیوزیلند

دانشگاه‌های نیوزیلند از نظر استاندارد آموزشی در سطح بالایی قرار دارند. سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نیوزیلند و ویزای تحصیلی این کشور اقدام می‌کنند. تحصیل در مقاطع دانشگاهی کشور نیوزیلند شرایط خاص خود را دارد. این مقاطع از کارشناسی شروع شده و تا دکترا ادامه دارند. لازم به ذکر است که با ادامه تحصیل در نیوزیلند امکان اخذ اقامت دائم این کشور وجود دارد. برای این کار باید بعد از اتمام تحصیلات نسبت به پیدا کردن کار و اخذ ویزای کاری این کشور اقدام کنید. بعد از 5 سال کار در نیوزیلند می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های نیوزیلند

در بسیاری از کشورهای دنیا مقطع کارشناسی چهارساله است. اما تحصیل کارشناسی در نیوزیلند سه سال طول خواهد کشید. چرا که درس‌های عمومی در دانشگاه‌های نیوزیلند کم هستند. همین موضوع محبوبیت نیوزیلند را به عنوان یک مقصد تحصیلی افزایش داده است. دانشجویان در این مقطع تحصیلی می‌توانند به مدت 10 ساعت در هفته کار کنند.

گفتنی است که نمره مدرک آیلتس برای تحصیل کارشناسی در نیوزیلند باید حداقل 6 باشد. همچنین متقاضی باید مدارکی دیگری از جمله پاسپورت، مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی به همراه ریز نمرات ترجمه شده، رزومه تحصیلی و انگیزه‌نامه را ارائه دهد. همچنین داشتن یک انگیزه‌نامه قوی تاثیر زیادی شانس گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های نیوزیلند دارد.

۹۰

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در نیوزیلند

اگر قصد تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند را دارید باید بدانید که هزینه آن در حدود 26 هزار تا 37 هزار دلار نیوزیلند است. همچنین طول این دوره دو سال بوده و که این دو سال به دو قسمت آموزش‌محور و پژوهش‌محور تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است که دانشجویان این مقطع می‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند.

برخی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نیوزیلند برای مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

  • مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5
  • مدارک دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ریز نمرات ترجمه شده
  • مدرک کارشناسی با ریز نمرات ترجمه شده
  • انگیزه‌نامه
  • پاسپورت و مدارک هویتی دیگر

یکی از نکات جالب درباره تحصیل کارشناسی ارشد در نیوزیلند این است که متقاضیان برای شرکت در دوره‌های آموزشی این مقطع دو راه دارند. اگر دانشجو می‌خواهد دوره ارشد را در یک رشته نامرتبط با رشته کارشناسی خود بگذراند، باید کارشناسی ارشد حرفه‌ای را انتخاب کند. اما در صورتی که بخواهند همان رشته کارشناسی خود را در ارشد ادامه دهند باید کارشناسی ارشد سنتی را انتخاب کرده و مشغول تحصیل شوند.

دوره دکترا در دانشگاه‌های نیوزیلند

تحصیل دکترا در نیوزیلند حدود سه تا چهار سال است و در حدود 6500 تا 9 هزار دلار نیوزیلند هزینه خواهد داشت. نکته مهمی که باعث شده تحصیل این مقطع در میان دانشجویان بین‌المللی از محبوبیت بالایی برخوردار شود این است که دانشجویان بومی و بین‌المللی برای تحصیل در این مقطع به یک اندازه باید هزینه کنند. دانشجویان مقطع دکترا در نیوزیلند محدودیتی برای کار کردن در حین تحصیل ندارند. برای تحصیل دکترا در نیوزیلند باید یک استاد دانشگاه به عنوان سوپروایزر انتخاب کرده و مدارک زیر را به دانشگاه موردنظر ارائه دهید:

  • مدرک آیلتس با حداقل نمره 7
  • مدارک دیپلم، پیش‌دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • ریز نمرات ترجمه شده مدارک تحصیلی
  • مقاله‌های علمی‌پژوهشی بین‌المللی منتشر شده

حخه

ادامه تحصیل در نیوزیلند؛ انتخابی عالی برای آینده تحصیلی شما

ادامه تحصیل در نیوزیلند برای دانشجویان بین‌المللی یک فرصت استثنایی به شمار می‌رود. این کشور دانشگاه‌های سطح بالایی را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که آموزش در دانشگاه‌های نیوزیلند طبق استانداردهای دانشگاه‌های انگلیس است. به همین دلیل این مراکز آموزشی در میان دانشجویان بین‌المللی محبوبیت زیادی دارند.

برخی از موسسات آموزش عالی در نیوزیلند شامل دانشگاه اوکلند و دانشگاه اوتاگو هستند. در رنکینگ جهانی QS دانشگاه اوکلند رتبه 85 و دانشگاه اوتاگو رتبه 194 را دارد. بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیل دارید، کشور نیوزیلند یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسولیتی بابت آن ندارد .

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه