معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح کرد:

معرفی منطقه آزاد ماکو به عنوان مقصد گردشگران خارجی و داخلی

معرفی منطقه آزاد ماکو به عنوان مقصد گردشگران خارجی و داخلی
کدخبر : 54004

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: برنامه ریزی برای معرفی منطقه آزاد ماکو به عنوان مقصد گردشگران خارجی و داخلی انجام شده است.

بهنام امیریان در برنامه دل روشنی شبکه جهانی جام جم که بصورت. پخش زنده از محل نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو پخش می شد افزود:  شمال استان آذربایجان غربی و مشخصا منطقه آزاد ماکو صرفا یک گستره جغرافیایی نیست و یک سرزمین گم شده در تاریخ و برآمده از دل طبیعت و سرزمین شگفتی ها و رازهاست که باید به تمام مردم جهان معرفی شوند.

وی جاذبه های متنوع تاریخی، گردشگری و طبیعی در کنار سیر تطور و دگرگونی زندگی انسان ها طی هزاران سال را از ویژگی های منحصر بفرد منطقه آزاد ماکو یاد کرد و اظهارداشت: بالغ بر ۱۵۰ اثر و محوطه تاریخی در منطقه آزاد ماکو ثبت ملی شده اند که در کنار جاذیه های بی بدیل طبیعی، ظرفیت این منطقه را  برای توسعه پایدار در حوزه گردشگری متصور می کند.

امیریان با اشاره به جاذبه های گردشگری در سه شهرستان ماکو، شوط و پلدشت اضافه کرد:‌ در کنار آن مرز صد ساله بازرگان و پلدشت که تردد میلیونی سالانه را درآن ها شاهدیم، ظرفیت بالاقوه بودن گردشگری را دوچندان می کند.

وی از برنامه ریزی برای تکمیل زنجیره صنعت گردشگری در این منطقه خبر داد و گفت: برندسازی و معرفی برند بوک و افزایش واحدهای اقامتی و تخت ها و افزایش پروازهای فرودگاه ماکو به پروازهای روزانه و برقراری پروازهای بین المللی از جمله برنامه های این سازمان در سال ۱۴۰۲ است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید