روابط عمومی ها راویان فعالیت کارکنان صنعت نفت باشند

روابط عمومی ها راویان فعالیت کارکنان صنعت نفت باشند
روابط عمومی ها راویان فعالیت کارکنان صنعت نفت باشند

دکترغلامرضا جمالی رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در دیداری که (یکشنبه مورخ ۱۲ آذر ماه )  با کارکنان روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران داشت،  با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در تبیین فعالیت های صورت گرفته در صنعت نفت اظهار داشت : مهمترین محور فعالیت روابط عمومی در بخش برون سازمانی بایستی بر تبیین جایگاه و نقش محوری صنعت نفت به هموطنان قرار گیرد . صنعتی که عامل اساسی و زیربنای توسعه همه جانبه کشور را به عهده داشته و بیان این جایگاه و صعوبت کار در این صنعت پر مخاطره ، نیازمند روحیه جهادی و دانش تخصصی در حوزه رسانه را دارد  تا با شناخت جامع قابلیت های رسانه ، این فعالیت ها بر بستر شایسته و بایسته انعکاس دهند . 

وی در رابطه با فرهنگ سازمانی صنعت نفت به عنوان عامل زیربنایی توسعه همه جانبه کشور افزود: صنعتی که در تمامی نقاط کشور از دریا تا کوهساران و فلات و جلگه ها را تحت پوشش خود دارد و مهمترین فرهنگ سازمانی این صنعت تولید در راستای شکوفایی و توسعه پایدار کشورمان است . با این الگو و انگیزه درونی است که متخصصان این صنعت بدترین شرایط کاری را تاب آوری می نمایند . در این راستا  وظیفه اخلاقی و حرفه ای  روابط عمومی هاست که تصویر گر این کارکرد سترگ باشند. 

دیگران چه می خوانند:

دکتر جمالی دومین رسالت روابط عمومی ها  را در بخش درون سازمانی به ایجاد علقه ، علاقه و تعامل دوسویه همکاران با مدیران ارشد هر شرکت برشمرد و تصریح کرد : روابط عمومی ها در بخش درون سازمانی نیز وظیفه خطیر ایجاد فضای صمیمی  و تعامل کارکنان و مدیران ارشد سازمان  را به عهده دارند که این عامل موجبات انسجام ، علقه و علاقه بیشتر کارکنان به مجموعه کاری خود را فراهم ساخته و انگیزه دوچندانی برای ادامه فعالیت به آنها می بخشد. بر اساس این گزارش، در این نشست صمیمی که با حضور رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران و معاونت های ایشان ، رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه و کارشناسان روابط عمومی ستاد برگزار شد ، محمد مهدی خورشید سوار رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نقش و کارکرد چهارگانه این شرکت اشاره کرد و گفت : با توجه به نیاز کشور به تأمین پایدار گاز، جایگاه و نقش مهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، بیشتر نمایان می‌شود و برای رسیدن به این موضوع کارکرد چهارگانه تولید نفت و گاز،توسعه ، ذخیره سازی گاز طبیعی و استخراج آب از چاه های ژرف و عمیق در دستور کار قرار دارد. 

وی افزود : مجموعه فعالیت های تولیدی در قالب سه شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی ، شرق و غرب تعریف شده است . همچنین در بخش توسعه با توجه به ضرورت تامین پایدار زنجیره خوراک پالایشگاههای گازی خشکی و جبران افت طبیعی تولید از میادین فعلی، طرح افزایش تولید گاز از میادین خشکی و در حیطه مسئولیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. بر این اساس توسعه میادین جدید و احداث  ایستگاه های تقویت فشار گاز مصوب و در دستور کار توسعه قرار دارد. رئیس روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به رکورد شکنی ذخیره سازی گاز در میدان سراجه قم و مخزن شوریجه D خاطرنشان کرد : یکی دیگر از کارکرد عمده این شرکت بر ذخیره سازی گاز طبیعی به عنوان فعالیتی استراتژیک تمرکز دارد و امسال رکورد ذخیره سازی به میزان بیشتر از سه میلیارد متر مکعب شکسته شد که نشان از زحمات و فعالیت همکاران این شرکت دارد. خورشید سوار به نقش و کارکرد مسئولیت های اجتماعی این شرکت اشاره کرد و افزود: در بخش مسئولیت اجتماعی ، حفاری 10 حلقه  چاه آب در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد که هم اکنون یک حلقه چاه به اتمام رسیده است. 

این گزارش می افزاید ، در این نشست صمیمی ، همکاران و روسای روابط عمومی به طرح و بیان دیدگاههای خود با رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران پرداختند و دکتر جمالی وعده مساعد بررسی و حل مسائل و مشکلات مطرح شده در قالب ضوابط و راهکارهای قانونی را داد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه ، دکتر جمالی و هیات همراه با مهندس مهدی حیدری مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دیدار داشتند و از حمایت های همیشگی ایشان از  روابط عمومی تقدیر به عمل آوردند.

 

 

روابط عمومی ها راویان فعالیت کارکنان صنعت نفت باشند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟