کریپتو

Crypto Airdrops چگونه کار می‌کند؟

Crypto Airdrops چگونه کار می‌کند؟
کدخبر : 53503

به طور کلی، ایردراپ کریپتو (Crypto Airdrop)، یک استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی است که پروژه‌های رمزنگاری با هدف اطلاع‌رسانی و تشویق استفاده از پلتفرم خود، جذب کاربران جدید و همچنین افزایش ارزش توکن‌ها، از آن استفاده می‌کنند.

به طور کلی، ایردراپ کریپتو (Crypto Airdrop)، یک استراتژی بازاریابی و تبلیغاتی است که پروژه‌های رمزنگاری با هدف اطلاع‌رسانی و تشویق استفاده از پلتفرم خود، جذب کاربران جدید و همچنین افزایش ارزش توکن‌ها، از آن استفاده می‌کنند. در واقع پروژه‌های تازه‌وارد در صنعت کریپتوکارنسی، به‌صورت قرعه‌کشی و به‌عنوان پاداش تبلیغ، مقدار معینی از توکن شبکه خود را در مقابل فعالیت خاصی، به کیف پول کاربران انتقال می‌دهند. ایردراپ، یک راه ساده برای به دست آوردن ارز دیجیتال بدون خرید آن است. تقریبا هر روز ایردراپ‌های جدیدی در صنعت کریپتو ارائه می‌شود که البته به دست آوردن برخی از آن‌ها ساده‌تر است؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی این رویدادها به یک اندازه قابل‌اعتماد نیستند. اما انواع آن کدام بوده و چگونه کار می‌کند؟

در این متن، در مورد ایردراپ‌های کریپتو و نحوه عملکرد آن‌ها در صنعت کریپتو کارنسی‌ها صحبت می‌کنیم؛ با ما همراه باشید تا جزئیات بیشتری را در این مورد بیاموزید.

ایردراپ (airdrop) چیست؟

ایردراپ یکی از اصلاحات رایج در بین علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال بوده که در لغت به معنی رهاکردن در هواست. پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌چین از این روش بازاریابی به‌صورت گسترده برای افزایش آگاهی کاربران در مورد پلتفرم خود استفاده می‌کنند. در واقع مقادیر کمی از توکن پروژه به‌صورت رایگان یا در ازای یک حرکت تبلیغاتی، مانند بازتوییت پست ارسال شده توسط شرکت صادرکننده ارز، به کیف پول اعضای فعال ارسال می‌شود. هدف نهایی این رویداد نیز اطلاع‌رسانی و گردش یک توکن یا کوین جدید و حتی افزایش قیمت آن است.

ایردراپ

پروژه‌های بلاکچینی چگونه از ایردراپ‌ها استفاده می‌کنند؟

در حالت کلی استارت‌آپ‌های بلاک چینی برای راه‌اندازی یک پروژه ارز دیجیتال از این رویدادها به‌عنوان یک فعالیت تبلیغاتی استفاده می‌کنند. همان‌طور که به آن اشاره شد، هدف آن گسترش آگاهی در مورد پروژه رمزارز‌ها و ترغیب افراد بیشتری به خرید و فروش این توکن هنگام لیست‌شدن در صرافی‌های مختلف است.

استراتژی‌های مختلف ارائه این ایردراپ‌ها توسط پلتفرم‌های کریپتویی عبارت‌اند از:

  • کاربران باید فعالیت‌های تبلیغاتی در فضای مجازی مانند دنبال‌کردن صفحات شبکه‌های اجتماعی، بازتوییت کردن، ثبت‌نام در یک خبرنامه یا نوشتن یک پست وبلاگ را انجام دهند.

  • کاربران باید مقداری از یک نوع مشخص کوین رمزنگاری شده را در کیف پول خود نگه دارند. به‌عنوان مثال، هر آدرسی که 0.01 اتر یا بالاتر را نگه‌داری کند، airdrop را دریافت می‌کند.

  • یک اسکرین‌شات از بلاک‌چین در تاریخ مشخصی گرفته شده و به کاربران فعال در آن تاریخ، اجازه درخواست توکن‌های رایگان از وب‌سایت پروژه به‌وسیله یک قرارداد هوشمند داده می‌شود.

روش کار Crypto Airdrops چگونه است؟

در بخش‌های قبل در مورد ایردراپ‌ها صحبت کردیم؛ پس از اتمام مدت زمان این رویداد، شرکت‌ها با جمع‌آوری آدرس‌های کیف پول اشخاصی که فعالیت‌های مورد نظر را انجام داده‌اند، لیستی از گیرندگان بالقوه توکن را تهیه می‌کنند. البته گاهی اوقات پلتفرم‌ها، برای دریافت اطلاعات اضافی کاربران، از آن‌ها می‌خواهند تا برای دریافت توکن رایگان، فرمی را تکمیل کرده و اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و کیف پول خود را وارد کنند.

بعد از مشخص‌شدن کاربران واجد شرایط، ایردراپ از طریق یک قرارداد هوشمند یا یک برنامه خود اجرایی ارسال می‌شود. این برنامه توکن‌ها را از کیف پول خزانه شرکت منتقل کرده و آن را بین شرکت‌کنندگان منتخب توزیع می‌کند. در نهایت، پلتفرم‌ها، برای اینکه ثابت شود این رویداد واقعا اتفاق افتاده، نتایج بلوک تراکنش‌های خود را منتشر خواهند کرد؛ البته با این کار پروژه خود را نیز بیشتر تبلیغ می‌کنند.

انواع مختلف ایردراپ‌های کریپتویی چیست؟

پروژه‌های کریپتویی ممکن است با هدف تشویق کاربران، در چندین روش مختلف، توکن رایگان در قالب airdrops ارائه کنند. در ادامه رایج‌ترین انواع ایردراپ‌های عرضه شده در بازار ارز‌های دیجیتال را بررسی می‌کنیم.

ایردراپ استاندارد (Standard airdrop)

در روش استاندارد، با هدف بازاریابی و تبلیغات، مقداری از توکن‌های بومی یا کوین‌های پروژه به کیف پول‌های کاربران واریز می‌شود. این نوع رویداد با هدف تبلیغ برند تجاری و تشویق افراد برای پذیرش پروژه جدید انجام می‌شود. کاربران برای دریافت این نوع توکن رایگان، کافی است در پروژه مربوطه یک حساب کاربری جدید افتتاح کنند و آدرس کیف پول خود را در طول رویداد توزیع قرار دهند.

ایردراپ بونتی (Bounty airdrop)

Bounty airdrops نوع دیگری از استراتژی بازاریابی است که کاربران برای دریافت ارز دیجیتال باید در برخی فعالیت‌های تبلیغاتی که در ادامه اشاره می‌کنیم، شرکت کنند. در واقع برای دریافت توکن رایگان با این روش در مقایسه با روش استاندارد، باید فعالیت‌های بیشتری را نیز انجام داد.

  • به اشتراک‌گذاری یک پست تبلیغاتی در مورد پروژه بلاک‌چین در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر

  • ثبت‌نام در خبرنامه‌های پروژه با ایمیل

  • پیوستن به یک انجمن برای بحث و تبادل نظر در مورد پروژه

ایردراپ انحصاری (Exclusive airdrop)

توکن‌های ایردراپ‌های انحصاری، به افرادی که سابقه فعالیت در پروژه رمزنگاری، وب‌سایت یا جامعه اختصاصی آن پلتفرم را دارند، تعلق می‌گیرد. دریافت این نوع پاداش‌ها، اغلب به زمان ثبت‌نام کاربر در یک پروژه یا سطح تعامل در یک انجمن بستگی دارد. یک مثال معروف در این مورد، ارسال سخاوتمندانه ۲۵۰۰ توکن UNI در سپتامبر ۲۰۲۰ توسط یونی‌سواپ به کاربران قدیمی خود است.

هولدر ایردراپ (Holder airdrop)

ایردراپ‌های هولدر به افرادی تعلق‌گرفته که مقداری از یک نوع ارز دیجیتال دیگر در کیف پول خود نگهداری می‌کنند. در این حالت ارزهای دیجیتال کاربران در یک دوره زمانی مشخص بررسی می‌شود، سپس افراد واجد شرایط اجازه دارند بر اساس میزان مالکیتشان در آن تاریخ، پاداش دریافت کنند.

به‌عنوان مثال، Stellar یک پروژه رمزنگاری است که در سال 2014 راه‌اندازی شد. در سال 2016، مدیران این پلتفرم حدود 19 میلیارد دلار لومن (XLM)، را به دارندگان فعلی بیت کوین (BTC) به نشانه احترام تقدیم کردند. برای دریافت این توکن، کاربران باید دارایی‌های بیت کوین خود را اعلام می‌کردند و سپس درخواست دریافت XLM می‌دادند.

سخن پایانی

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، کریپتو ایردراپ راهی برای شرکت‌ها و پروژه‌ها برای افزایش آگاهی از توکن یا کوین خود در میان کاربران بازار کریپتوکارنسی‌هاست. با توجه به اینکه توکن‌های airdrop رایگان هستند؛ این رویداد، روشی ارزان برای کسب بازدهی بیشتر در بازار است. البته برای دریافت این توکن‌ها باید یک کیف پول مطمئن ارز دیجیتال نیز داشته باشید.

اگرچه ایردراپ‌ها می‌توانند سودآور باشند؛ اما برخی از آن‌ها علاوه بر اینکه زمان قابل‌توجهی را از شما می‌گیرند، ممکن است قابل‌اعتماد نبوده و کلاهبرداری باشند؛ بنابراین با احتیاط پروژه‌های مختلف را بررسی کرده و انتخاب کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه