تغییر مهم در فروش سهام عدالت را در اینجا بخوانید

تغییر مهم در فروش سهام عدالت را در اینجا بخوانید
کدخبر : 12402

از امروز معاملات سهام عدالت به صورت بلوکی و خارج از ساعت معاملات بازار به فروش خواهد رسید تا دیگر تاثیری بر روند معاملات بورس نداشته باشد.

سهام عدالت به دو روش قابل مدیریت است . سهام عدالت سوالات زیادی برای مردم مطرح کرده است .  براساس اعلام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، با آزاد شدن ۳۰ درصد دوم سهام عدالت و فراهم شدن امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت، از این به بعد فروش سهام عدالت به صورت بلوکی و خارج از زمان معاملات بازار انجام خواهد شد.

 


خبرداغ : پژمان جمشیدی از همسر خارجی اش رونمایی کرد + عکس خصوصی


 

فروش بلوکی سهام عدالت موجب خواهد شد که دیگر فروش سهام عدالت بر روند معاملات بازار تاثیرگذار نباشد. در واقع در این روش سفارش‌های یک نماد تجمیع شده و با قیمت مشخصی به فروش برسد.

 

خبر داغ: عکس لورفته از ماشین میلیاردی و ثروت عجیب و غریب بهاره رهنما + عکس خصوصی

 

 

با این روش رقابت میان خریداران عمده نیز شکل می‌گیرد و گاهی ممکن است یک نماد مشخص به قیمتی بالاتر از قیمت روز قبل تابلو فروخته شود.

 

 

​در هفته گذشته یکی از دلایل افت بازار را فشار عرضه نمادهای سهام عدالت از سوی کارگزاری‌های ناظر می‌دانستند. اقدامی که با اصطلاح فروش آبشاری در میان فعالان بورسی مطرح شد.

 

 

خبرداغ : افزایش حداقل حقوق کارگران مشخص شد + جدول

 

 

هر چند با توجه به حجم پایین معاملات در مقایسه با کل معاملات بازار این موضوع احتمالا تاثیر چندان زیادی هم بر منفی شدن شاخص بورس نداشته است. قدم بعدی در راستای ساماندهی سهام عدالت می‌تواند اضافه شدن نمادهای سهام عدالت به پورتفوی سهامداران آن باشد.

 

 
منبع: تجارت نیوز
 
 
 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه