زمان واریز یارانه 3 میلیون تومانی مشخص شد + جزئیات

زمان واریز یارانه 3 میلیون تومانی مشخص شد + جزئیات
کدخبر : 14649

یارانه ۱۲۰ هزار تومانی خرید کالاهای اساسی تصویب نهایی شد و طبق اعلام مجلس حداکثر تا یک ماه آینده پرداخت می‌شود، بالاترین میزان یارانه پرداختی چقدر است؟

یارانه خرید کالاهای اساسی پس از گذشت یک ماه از تصویب کلیات آن در مجلس، امروز تصویب نهایی شد.

 

خبرداغ : همه چیز در مورد یارانه سوم / یارانه جدید به چه کسانی تعلق می گیرد ؟

 

 

براساس این طرح دولت موظف است حداکثر یک ماه از تاریخ ابلاغ این قانون شبکه توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز خانوارها خصوصاً نیازمندان را با استفاده از شبکه توزیع کالا با قیمت مورد تأیید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با نرخ ارز ترجیحی(4200 تومانی) از طریق کالابرگ یا کارت الکترونیکی با اولویت تولیدات داخلی در اختیار مردم قرار گیرد.

 


 

خبرداغ : جهت دریافت یارانه 700 هزار تومانی اینجا کلیک کنید .... 


 

مبلغ این یارانه به‌ازای هر نفر 60 هزار تومان است اما خانوارهایی که سطح در آمد آنها کمتر از مبلغ حداقل دستمزد است، از دو برابر یارانه سایرخانوارهای مشمول بهره‌مند می‌شوند. این خانوارها را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شناسایی می‌کند.

 

حداکثر یارانه خرید کالا چقدر است؟

زمان اجرای این طرح شش ماهه است یعنی این یارانه در شش نوبت واریز می‌شود، برای 20 میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی به ازای هر فرد 120 هزار تومان پرداخت خواهد شد که این فرد در مجموع 720 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

 

جهت ثبت نام یارانه اینجا کلیک کنید . ..... .. 

 

 

برای 40 میلیون نفر دیگر از جمعیت کشور با درآمد پایین مبلغ یارانه 60 هزار تومان است که در مجموع شش ماهه 360 هزار تومان دریافت خواهد کرد.

 

سقف پرداخت این یارانه برای پنج نفر است، یعنی یک خانوار پنج نفره تحت پوشش کمیته امداد یا بهزستی تا پایان سال سه میلیون و 600 هزار تومان و دیگر خانوارها یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه یارانه برای خرید کالاهای اساسی دریافت خواهند کرد.

همچنین یارانه معیشتی بنزین در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه پرداخت خواهد شد.

 


بیشتر بخوانید : یارانه معیشتی از حساب خانوار ها حذف می شود + جزئیات


 

اعلام زمان واریز یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی

 

کمک‌های معیشتی بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی ساعت ۲۴ روز شنبه دهم آبان ماه به حساب خانوارهای مشمول واریز می‌شود.

 

یارانه

 

از آبان ماه سال گذشته تاکنون این دوازدهمین مرحله از کمک های معیشتی است که در دهم ماه پرداخت می شود.

 

حدود یکسال ‌پیش دولت تصمیم خود برای اصلاح قیمت سوخت را اجرایی و قیمت بنزین را افزایش داد و قرار شد مابه التفاوت ایجاد شده را در قالب کمک معیشتی به صورت نقد به حساب سرپرستان خانواری که پیش بینی کرده بود واریز کند. بر این اساس حدود ۶۰ میلیون نفر از بین ۷۸ میلیون نفر یارانه بگیر را هدف قرار داده و پرداخت کمک معیشتی را از آبان سال قبل آغاز کرد.

 

 


جهت ثبت نام یارانه اینجا کلیک کنید . ..... .. 


 

در ابتدا تعداد از ۶۰ میلیون نفر کمتر بود ولی در ادامه با درخواست های اعلام و بررسی شده به تدریج بر تعداد افزوده شد.

 

دولت در کنار یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی، در دهم هر ماه، کمک معیشتی را نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند که به تناسب تعداد اعضای خانوار متفاوت است؛ به طوری که  مبلغ پرداختی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

 

هزینه پرداختی بابت کمک معیشتی در هر ماه به طور متوسط ۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال تا ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

 

هفت شاخص برای خانوارهایی که مشمول دریافت این یارانه نمی‌شوند، اعلام شده است. بر این اساس خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی و همچنین خانوارهایی که ارزش ملک آنها در تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد، مشمول دریافت یارانه معیشتی نیستند.

 

خبرداغ : شغل جدید بهنوش طباطبایی بعد از طلاق فاش شد + عکس

 

 

همچنین خانوارهایی که دارای خودروی سواری به ارزش بیش از سه میلیارد ریال یا خودرو عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال باشند، بسته معیشتی تعلق نمی‌گیرد.

 

کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه پرداز، خانوارهای دارای بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی و گیرندگان تسهیلات بانکی به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند مشمول این کمک ها نیستند.

 

میزان درآمد یکی دیگر از شاخص‌ها برای پرداخت سبد حمایت معیشتی است. بر اساس این شاخص حداقل درآمد ماهانه خانواده یک‌ نفره باید چهار میلیون، خانواده دو نفره پنج میلیون، خانواده سه نفره ۶ میلیون و خانواده هفت نفره هفت میلیون و خانواده پنج نفر و بیشتر هشت میلیون تومان باشد.

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    خوبه اگربه مردم بدهند

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه