یارانه | جهت پیگیری یارانه معیشتی کلیک کنید | hemeyat.mcls.gov.ir

یارانه | جهت پیگیری یارانه معیشتی کلیک کنید | hemeyat.mcls.gov.ir
کدخبر : 15804

​نحوه پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemeyat.mcls.gov.ir را در خبر زیر برایتان گردآوری کردیم. افرادی که کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #۶۳۶۹* پیامک کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند می توانند با مراجعه به این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.

 

نحوه پرداخت یارانه سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . یارانه ها انواع گوناگون دارند که به اشکال مختلف پرداخت می شوند . یارانه معیشتی نیز از ان دست یارانه هاست که به صورت نقدی به حساب خانوار ها واریز می شود . در ادامه به بررسی چگونگی پیگیری پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم . 

 

 

 افرادی که کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #۶۳۶۹* پیامک کرده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند می توانند با مراجعه به سامانه اعتراض hemeyat.mcls.gov.ir اعتراض خود را برای پیگیری بیشتر ثبت کنند. در ادامه نحوه پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض hemeyat.mcls.gov.ir را برایتان توضیح داده ایم.  نحوه ورود به سایت حمایت معیشتی www.hemayat.mcls.gov.ir برای ثبت اعتراض به حذف یارانه معیشتی و ثبت خانوار جدید در سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir و ثبت درخواست بررسی مجدد دریافت بسته حمایتی و یارانه بنزین را می توانید در خبر زیر در راهبرد معاصر بخوانید.

 


خبرداغ : جشن تولد لاکچری دختر منوچهر هادی در دوران کرونا + تصاویر


 

مطابق اعلام رسمی مسئولان، قرار بود برای افرادی که به واریزنشدن یارانه نقدی انتقاد دارند و کد ملی سرپرست خانوار را به سامانه #6369* ارسال کرده‌اند، طی 24 ساعت کد رهگیری ارسال شود؛ بعد از دریافت کد رهگیری با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir سایر مراحل را پیگیری کنند.

 

احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد دولت در توزیع بسته حمایت معیشتی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کشور است، گفت: این بسته حمایتی در سه مرحله پرداخت شده است. این بسته حمایتی به 24 میلیون نفر در کشور پرداخت نشده است. تا کنون نزدیک به 4 میلیون نفر اعتراض خودشان را برای پرداخت این بسته اعلام نموده‌اند که ما در حال بررسی اطلاعات آنها هستیم.

 

وی گفت: یکی از حق‌های حاکمیت بررسی حساب‌های شخصی مردم است. دولت در بررسی حساب اشخاص از آنها اجازه می‌گیرد. در حذف یارانه‌ها 270 هزار نفر به این مسئله اعتراض داشتند اما تنها 70 هزار نفر آنها اجازه بررسی حسابشان را دادند و مابقی از دریافت یارانه انصراف دادند.

 

میدری با بیان اینکه در بررسی حساب بانکی اشخاص هیچ‌گونه عنصر انسانی دخالت ندارد، افزود: شیوه بررسی حساب توسط دولت شبیه سازمان امور مالیاتی کشور نیست. اساساً فردی به حساب اشخاص ورود نمی‌کند، بنابراین کسی اطلاعات واریز به حساب‌های شخصی را بررسی نمی‌کند.  

 

مراحل درج کد رهگیری در سامانه hemayat.mcls.gov.ir به‌شرح زیر است:

 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ,

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ,

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران ,

 

شماره ملی سرپرست

برای ورود به سامانه باید از شماره ملی سرپرست خانوار استفاده کنید. شماره ملی سرپرست را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

  • توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به آبان ماه 99 را وارد کنید

 

شماره حساب واریز یارانه

برای ورود به سامانه لازم است از شماره حسابی که یارانه خانوار شما به آن واریز می‌شود استفاده کنید. این شماره حساب را به‌صورت یک عدد بدون فاصله، خط تیره، نقطه و حروف وارد کنید. محدودیتی در تعداد ارقام شماره حساب وجود ندارد. مثال: 33335555

  • توجه: شماره کارت با شماره حساب متفاوت است و امکان ورود به سامانه با شماره کارت واریزی یارانه وجود ندارد
  • توجه: در صورتی که شماره حساب خود را نمی‌دانید از بانکی که یارانه شما به آن واریز می‌شود نسبت به اخذ شماره حساب خود اقدام کنید
  • توجه: چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به آبان ماه 99 را وارد کنید

 

شماره ملی عضو خانوار

برای ورود به سامانه لازم است علاوه بر شماره ملی سرپرست، شماره ملی یکی از اعضای خانوار خود را نیز وارد کنید. شماره ملی عضو خانوار را به‌صورت یک عدد 10 رقمی بدون فاصله و خط تیره وارد کنید. مثال: 0123456789

  • توجه: چنانچه خانوار شما یک نفره است، گزینه «خانوار یک نفره» را انتخاب کنید
  • توجه:چنانچه تغییراتی برای ساختار خانوار خود ثبت کرده اید، اطلاعات مربوط به آبان ماه 99 را وارد کنید

 

تصویر امنیتی

این تصویر برای حفظ محرمانگی اطلاعات شما قرار داده شده است. لطفا عددی که در این تصویر نمایش داده شده است را در کادر وارد کنید

 

سایر ملاحظات

  • چنانچه تاکنون برای دریافت یارانه ثبت نام نکرده اید یا از اردیبهشت ماه سال 1393 به بعد یارانه دریافت نکرده اید، بر روی دکمه «ثبت خانوار» کلیک کنید.

 

سوالات متداول

مجموعه سوالات پر تکراری که در اجرای این طرح توسط شهروندان مطرح شده است در صفحه سوالات متداول جمع آوری شده است. برای مشاهده این صفحه اینجا را کلیک کنید.

 

جاماندگان طرح حمایت معیشتی که پیامک دریافت نکرده اند, چکار کنند؟

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه گفت: در حال حاضر برای ۴ میلیون نفر متقاضی طرح معیشتی پیامک ارسال شده است، اما برخی افراد به دلایل گوناگون این پیامک‌ها را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: برای بررسی شماره تلفن افراد، ۵ مرتبه به این شماره‌ها پیامک ارسال کردیم که برخی از آن‌ها خاموش بودند.

میرزایی گفت: خانواده‌هایی که در سامانه #۶۳۶۹* درخواست خود را ثبت کرده‌اند، اما به آن‌ها پیامک ارسال نشده است، می‌توانند به سایت حمایت معیشتی به آدرس hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و شماره حسابی که با آن یارانه دریافت می‌کنند به عنوان کد رهگیری درخواست خود را ثبت کنند.

وی گفت: افرادی اعلام کرده‌اند که سرپرست خانواده آن‌ها سالمند است و شماره موبایلی به نام خود ندارد، این افراد هم می‌توانند در سامانه حمایت hemayat.mcls.gov.ir درخواست خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت رفاه درباره افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند، اما متقاضی دریافت کمک معیشت خانواده هستند، گفت: این افراد می‌توانند از اول دی ماه برای ثبت شماره حساب خود به پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

 

 

اگر کد رهگیری طرح معیشت دریافت نکرده‌اید، این ویدئو را ببینید

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • فرشته‌محمدنیا
    0

    چرا‌برای‌یارانه‌۱۰۰‌تومانی‌واریز‌شد‌مگه‌ما جزامارنبودیم

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه