حسین زهی در گفتگو با رصداقتصادی:

وام خرید مسکن جذابیتی برای مردم ندارد / باید انتظار رکود شدید در بازار مسکن را داشت

وام خرید مسکن جذابیتی برای مردم ندارد / باید انتظار رکود شدید در بازار مسکن را داشت
کدخبر : 20849

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: از دولت انتظار داشتیم که اجازه ندهد درصد سود وام خرید مسکن 18 درصد باشد اما متأُسفانه دولت اقدامی برای ممانعت از وقوع آن از خود نشان نداد.

 

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار رصد اقتصادی، درباره وضعیت بازار مسکن گفت: در چهار پنج سال گذشته قیمت مسکن به صورت نجومی رشد کرده است؛ درصورتی‌که برای ساخت مسکن تقریباً پنج تا 6 میلیون تومان در هر متر علاوه بر قیمت زمین هزینه نیاز است، اما متأُسفانه بخش مسکن به دست دلالان افتاد و دلال هم در فقدان نظارت دولتی به هر قیمتی که مطلوبش بود، مسکن را به فروش رساند.

وی گفت: در مجلس یازدهم چندین تصمیم خوب در رابطه با بخش مسکن گرفته شد و امیدها را نسبت به کاهش قیمت مسکن افزایش داد که یکی تصویب و نهایی شدن قانون جهش تولید مسکن است و دیگری قانون دریافت مالیات از خانه‌های خالی و طرح ملی مسکن است. امیدواریم که این سه مورد به کاهش قیمت مسکن کمک کند و از تب و تاب بازار بکاهد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحلیل‌ها و شرایط بازار نشان می‌دهد که بر بازار مسکن برای مدت‌ها رکود شدیدی حاکم خواهد شد و مردم انتظار دارند که قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا کند و سپس به سمت خرید خانه روی خواهند آورد.

حسین زهی وام‌های خرید مسکن را ناکافی دانست و بیان داشت: از دولت انتظار داشتیم که اجازه ندهد درصد سود وام خرید مسکن یا اوراق مسکن، 18 درصد باشد اما متأُسفانه دولت اقدامی برای ممانعت از وقوع آن از خود نشان نداد؛ لذا برای بخش عمده‌ای از جامعه دریافت وام مسکن دیگر جذابیتی ندارد و عده‌ای اجاره‌نشینی را به خرید مسکن ترجیح می‌دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه