قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 6 مهرماه | قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا و سکه در بازار امروز 6 مهرماه | قیمت طلا افزایش یافت
کدخبر : 21833

امروز (سه شنبه 6 مهرماه) قیمت طلا و سکه در بازار تهران، افزایش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت طلا در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و در روزهای گذشته قیمت طلا در بازار با کاهش قیمت روبرو شد و عوامل متعددی بر قیمت طلا تاثیرگذار است. قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز (سه شنبه 6 مهرماه) افزایش یافت.
قیمت طلا ۱۸ عیار امروز (سه شنبه) با افزایش ۰.۲۲ درصدی، از ۱,۱۴۶,۷۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و شش هزار و هفتصد ) تومان به ۱,۱۴۹,۳۰۰ (یک میلیون و یکصد و چهل و نه هزار و سیصد ) تومان رسید.
همچنین، قیمت سکه امامی در بازار امروز افرایش یافت. در بازار امروز، قیمت سکه امامی نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۴۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱,۸۸۸,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و هشتاد و هشت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

پیش‌بینی قیمت طلا در بلند مدت

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: قاعدتا با اتمام پاندمی ویروس کرونا ارزش ریال تقویت می‌شود و کسب و کارها رونق می‌گیرد و طلا ممکن است ارزان شود اما بحث مذاکرات سیاسی میان ایران و آمریکا بر روند بازار طلا ایران اثر گذار است.
او ادامه داد: چنانچه دولتمردان بازار ارز را کنترل کنند و انس جهانی طلا نیز در نیمه دوم سال تغییرات چندانی نداشته باشد پیش‌بینی می‌شود در بلندمدت طلا ارزان شود. این در حالی است که اگر روند قیمت دلار افزایشی باشد و مذاکرات ناموفق باشد، طلا بین یک تا دو درصد گران می‌شود.
اواخر شهریور طلا در بازار ایران گران شد و فروش طلاهای خانگی هم زیاد شده است. مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: « این روزها تنها مشتری طلاهای خانگی فروشندگان طلا هستند. پیش‌بینی می‌شود در هفته پایانی تابستان نوسان افزایشی قیمت طلا ادامه داشته باشد.»
تحلیل‌های منفی درباره طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو جلسه سیاست پولی خود را برگزار و اعلام کرد :می تواند برنامه های خود را برای کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه پس از نشست نوامبر (آذر) منتشر کند. پیش‌ بینی‌های اقتصادی به روز شده این نهاد همچنین نشان داد که این نشست احتمال افزایش نرخ بهره در دسامبر ۲۰۲۲ را بررسی کرده است و احتمال دارد نرخ های سود را در سال ۲۰۲۳ به ۱ درصد برساند.
برخی تحلیلگران تاکید کرده اند موضع‌گیری غیرمترقبه مسئولان فدرال رزرو ایالات متحده باعث تقویت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه می شود. تقویت این دو عامل به صورت سنتی موجب کاهش ارزش طلا دربازارها می‌شوند.
آدام باتون، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، در این زمینه تصریح کرد: « افزایش در بازدهی ۱۰ ساله این هفته نشان دهنده تغییر روند بازارها است.در گام نخست ، این روند طلا را تحت فشار قرار می دهد.»
کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management ، نیز در صورت تغییر سیاست‌های فدرال رزرو پیش از پایان سال، آینده طلا را منفی ارزیابی می‌کند.
او گفت: «من فکر می کنم با حرکت فدرال رزرو به سمت تپرینگ، دلار آمریکا همچنان تقویت شده و مانع قدرت‌گیری طلا خواهد شد.»

قیمت طلا در روز  یکشنبه 4 مهر

هم‌اکنون در بازار داخلی، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌میلیون و 148 هزار تومان، قیمت دلار 27 هزار و 570 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 11 میلیون و740  هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم نیز 11 میلیون و 300 هزار تومان است.
در بازار سبزه‌میدان هم‌اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 950  تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 450 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 2 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 523 هزار تومان و هر مثقال طلا، 4 میلیون و 970 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.
در بازار ارز هم‌ اکنون،‌ قیمت دلار 27 هزار و 570 تومان، قیمت یورو 32 هزار و 320 تومان، پوند انگلیس 37 هزار و 960 تومان و درهم امارات 7 هزار و508516 تومان اعلام شده است.
علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 26 هزار و 834  تومان و قیمت خرید دلار از مردم 26 هزار و 303 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 31 هزار و 536 تومان و قیمت خرید یورو نیز 30 هزار  و 911 تومان اعلام شده است.

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه