قیمت محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو امروز 10 مهرماه | قیمت انواع محصولات ایران خودرو

قیمت محصولات ایران خودرو امروز 10 مهرماه | قیمت انواع محصولات ایران خودرو
کدخبر : 21921

امروز (شنبه 10 مهرماه) قیمت محصولات ایران خودرو در بازار تهران با افزایش روبرو شد.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت خودرو در روزهای اخیر اندکی کاهش یافت و خبرهای مبنی بر آزادسازی واردات خودرو بر قیمت خودرو تاثیرگذار بود. قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به قیمت خودرو در کارخانه، تفاوت بسیاری دارد و همین موضوع، باعث دلال بازی در بازار خودرو شده است. اگر قیمت خودرو در بازار کاهش یابد می تواند باعث رونق گرفتن بازار خودرو شود.
ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که بازار روند رشد قیمتی را از سرگرفته و این امر را می توان در میان محصولات سایپا نیز مشاهده کرد، بطوریکه سایپایی ها نیز امروز رشد ۲ تا ۴ میلیون تومان را در بازار تجربه کردند و یک چرخش کامل در بازار داشتند. به گفته فعالان بازار خودرو نوسان رو به بالای قیمت دلار در بازار امروز عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو هم روند صعودی به خود گیرد و با رشد در بازار عرضه شود. هرچند به گفته فعالان بازار خودرو عرضه و تقاضا در بسیار محدود است و و خریداران و فروشندگان فعلا تمایلی به خرید از خود نشان نمی دهند. با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» امروز بیشترین رشد قیمت در بازار را تجربه کرد و با افزایش ۶ میلیونی قیمت رکوردار رشد قیمت در بازار پرتیراژها ۲۴۸ میلیون تومان شد. در میان سایر محصولات پرتیراژ ایران خودرو امروز دو خودرو «پژو ۲۰۶ صندوقدار» و «سمند LX با موتورEF۷» با افزایش ۵ میلیونی در بازار عرضه شدند و رشد قیمت «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز در بازار ۴ میلیون تومان بوده است، سایر محصولات ایران خودرو نیز رشد یک تا دو میلیونی را در بازار تجربه کردند.

قیمت محصولات ایران خودرو در بازار

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به «پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد. افزایش قیمت در بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان از آن دارد که امروز «پژو ۲۰۶ تیپ ۲» با افزایش ۶ میلیون تومانی در بازار ۲۴۸ میلیون تومان معامله شد.
از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز «سمند LX با موتورEF۷» با افزایش ۵ میلیونی در بازار با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. قیمت «پژو ۲۰۶ صندوقدار» نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی در بازار به ۲۸۸ میلیون تومان رسید. «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز رشد ۴ میلیونی در بازار داشت و قیمت آن به ۲۹۱ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است «رانا پلاس» امروز در بازار با رشد ۲ میلیونی قیمت ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
اما در میان سایر پرتیراژهای ایران خودرو در میان خانواده سمند امروز «سمند سورن پلاس» رشد یک میلیونی قیمت داشت و در بازار ۳۰۸ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
اما «دنا معمولی» امروز در بازار یک میلیون گران شد و با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد. «دنا پلاس توربو اتوماتیک» نیز براساس ازیابی های صورت گرفته امروز تغییر قیمتی نداشت و در در بازار ۴۶۵ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو

روح الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به آخرین جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو، گفت: طرح ساماندهی واردات خودرو در دوره دهم مطرح شد اما شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد.
او در خصوص ایراد شورای نگهبان در خصوص واردات خودرو، گفت: شورای نگهبان واردات را خلاف سیاست کلی صنعت دانست که ایراد به حقی بود و اکنون آن را در قالب یک تنظیم گری اصلاح کرده ایم. در برخی رسانه‌ها به غلط اعلام شد که قرار است موضوع آزادسازی واردات خودرو در مجلس مطرح شود که در اصل طرح تنظیم واردات در جهت حمایت از تولید است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: اکنون طرح تنظیم واردات بر این اساس اعلام شده است که واردات خودرو به اندازه کمبود تقاضای موثر هر 6 ماه یکبار با سقف معینی انجام شود. شاخصی مشخص برای واردات گذاشته ایم یعنی چه نوع خودرویی، با چه مصرف سوختی و با چه کیفیتی می‌تواند بدون فشار ارزی به کشور وارد شود. این موضوع را هم قید کرده ایم که از محل صادرات یا از محل ارز بدون منشا خارجی بدون فشار این واردات انجام شود.
ایزدخواه با تاکید بر اینکه بازار کشور به شدت ملتهب است، گفت: طبق آمارهایی که داریم، برخی خودرو‌های خارجی در کشور تا 9 برابر قیمت جهانی خرید و فروش می‌شوند که این اجحاف به کشور است، چرا که بازار را بسته ایم و از طرفی خودروساز داخلی تعهدات را به خوبی انجام نداده و بازار ملتهب شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است برای کاهش التهابات نباید واردات انجام شود بلکه نیاز است در شرایط کنونی کشور، تنظیم واردات برای کاهش التهابات انجام شود.
او گفت: اگر این مصوبه در مجلس به تصویب برسد حداقل 30 تا 40 درصد قیمت‌ها افت می‌کند، چرا که نرخ ها اکنون کاذب است، اگر قیمت ها را با مقیاس جهانی بسنجیم این قیمت‌ها واقعی نیست و می‌توان آن را محدود کرد. این طرح را اکنون به عنوان اصلاحیه طرح مجلس دهم داریم.

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه