قیمت وانت

قیمت وانت افزایش یافت | قیمت وانت نیسان به حدود 242 میلیون رسید

قیمت وانت افزایش یافت | قیمت وانت نیسان به حدود 242 میلیون رسید
کدخبر : 21935

امروز (یکشنبه)قیمت انواع وانت ساخت گروه خودروسازی سایپا افزایش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی: وانت در ایران کاربردهای متفاوتی دارد و از وانت علاوه بر حمل بار در کارهای دیگر هم استفاده می شود. وانت در سال های اخیر با افزایش قیمت بی سابقه ای روبرو بوده است. بسیاری از افراد جامعه از وانت برای تامین مخارج زندگی زندگی خود استفاده می کنند و افزایش قیمت این محصول و هزینه نگهداری وانت آنها را با مشکلاتی روبرو کرده است.
امروز (یکشنبه 11 مهرماه) گروه خودروسازی سایپا قیمت 3 محصول تولیدی خود را افزایش داد. این قیمت‌های جدید در دعوت‌نامه‌های ارسالی برای مشتریان با موعد تحویل مهرماه اعمال شده است. بر این اساس، قیمت وانت پراید از 105 میلیون تومان با رشد 19 میلیون تومانی به 124 میلیون تومان افزایش یافته است.
همچنین قیمت وانت نیسان تک سوز آپشنال که قبلاً 212 میلیون تومان بود، حالا 241 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است. به این ترتیب قیمت این خودرو 29 میلیون تومان افزایش یافته است.
سایپا قیمت جدید وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال را نیز با رشد 27 میلیون تومانی نسبت به قیمت قبلی، 257 هزار تومان تعیین کرده است. قیمت قبلی این محصول سایپا 230 میلیون تومان بود.
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت پیشتر گفته بود، با اتمام 6 ماهه اول سال، قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا بر مبنای نرخ تورم بخشی خودرو که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، تعیین خواهد شد. البته شورای رقابت اطلاع رسانی در مورد قیمت جدید خودروها نکرده و مشخص نیست، نرخ‌های جدید از سوی شورای رقابت تأیید و مصوب شده است یا خیر.

مشخصات فنی وانت نیسان

تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از 4 دهه می‌رسد و هوادارانش نسبت به توانایی‌های خارق‌العاده آن افتخار می‌کنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد 2.2 تن بار حمل می‌کند ولی به‌صورت غیر استاندارد رکورد بیش از 3 تن نیز دارد! درحالیکه اغلب وانت‌های باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است. با این حال شرکت سازنده طی سال‌های اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمی‌کند؛ اما از سویی دیگر زامیاد Z24‌ از نظر قیمت و کارهایی که از او سر می‌زند حقیقتاً بی‌رقیب است و جایگزین کردن این خودرو با نمونه‌های امروزی، حتما بخشی عمده‌ای از نیروی کار شاغل با آن را آزار خواهد داد. نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران هم‌زمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخه‌های مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستین‌بار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آن‌را به بازار فرستاد. در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. مهم‌ترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا 24 ، در حذف پیشرانه ژاپنی‌اش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سال‌های ابتدایی دهه 60 شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش به‌صرفه نمی‌شد. تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است. بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی، اضافه‌شدن ترمز ABS و EBD، اضافه‌شدن پیشرانه 2.8 لیتری برای مدل دیزلی، اضافه‌شدن پیشرانه 2.4 لیتری برای مدل دوگانه‌سوز، تغییر میل‌فرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف. زامیاد از سال 95 مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسان‌های سابق داشت. از زمستان 98 نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدل‌های 98 نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو5 هستند درحالیکه پیشرانه مدل‌های 95 آن از نوع یورو3 بود.

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه