قیمت دلار

پیش بینی قیمت دلار برای فردا 12 مهرماه | قیمت دلار صعودی می شود؟

پیش بینی قیمت دلار برای فردا 12 مهرماه | قیمت دلار صعودی می شود؟
کدخبر : 21941

امروز (یکشنبه 11 مهرماه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران نزولی شد و آیا قیمت دلار برای فردا (دوشنبه 12 مهرماه) در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت؟

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت دلار در روزهای اخیر با نوسان روبرو بوده است. روز گذشته (شنبه) قیمت دلار در بازار آزاد تهران افزایش داشت و برخی از کارشناسان معتقد هستند که روند افزایشی قیمت دلار همچنان ادامه خواهد داشت. در حالی که قیمت دلار از اواسط شهریور تا اوایل مهرماه عمدتا بین ۲۷۳۰۰ تا ۲۷۶۰۰تومان نوسان داشت؛ از ابتدای هفته گذشته، تحت تاثیر ورود سیگنال‌های منفی به بازار قیمت دلار در مدار صعودی قرار گرفت.
دلار از روز گذشته درپی افزایش عرضه از سوی بازارساز وارد مدار نزولی شده و تا امروز در معاملات پشت‌خطی به مرز ۲۸هزار تومان رسیده است؛ حالا باید دید که تلاش بازارساز دلار را به کانال ۲۷هزار تومان بازمی‌گرداند یا خریداران مانع شکست مرز ۲۸هزار تومان خواهند شد. دلار که هفته گذشته با انتشار اخبار منفی در مورد رابطه ایران و آژانس، بالارفتن انتظارات تورمی معامله‌گران و ناامیدی به آینده برجام تا ۲۸۵۰۰تومان در بازار غیررسمی افزایش یافته بود، از روز جمعه در معاملات پشت‌خطی وارد مدار نزولی شد و تا سطح ۲۸۲۸۰ تومان پایین آمد.
همان شب صحبت‌های یک مقام مسئول در بانک‌مرکزی که اظهار کرد، بازارساز به دنبال تقویت حضور خود در بازار متشکل و نیمایی است، در کانال‌های معاملات ارزی دست به دست شد و مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت؛ چرا که به دنبال افزایش عرضه بانک‌ مرکزی به بازار متشکل، حجم عرضه صرافی‌ها به بازار آزاد بالا خواهد رفت و به این ترتیب دلار وارد مدار نزولی خواهد شد.
شنیده‌ها حاکی از آن است که بانک‌ مرکزی قصد دارد با بالا بردن عرضه در نرخ‌های نزدیک به بازار آزاد، دلار‌های خود را با قیمت بالا بفروشد و سپس با وارد کردن یک شوک به بازار، موجب ریزش قیمت دلار و زیان نوسان‌گیران شود؛ در این شرایط اغلب خریداران از ترس نقشه بانک‌ مرکزی به گوشه و کنار میدان پناه بردند و در طرف دیگر بازار، به دلیل بالا بودن ریسک نگه‌داری ارز، فروشندگان برای خلاص شدن از دلار و یورو‌هایی که خریداری ندارد به تکاپو افتادند.

دلار به کدام سمت می رود؟

بر همین اساس در اولین روز هفته بازار وارد مدار نزولی شد؛ در این بین خبر نهایی شدن ترکیب تیم مذاکره‌‌کننده کشور و تاکید مجدد به از سرگیری مذاکرات در آینده نزدیک از سوی امیرعبداللهیان هم به روند نزولی و پایین آمدن انتظارات تورمی دامن زد در نهایت تا ساعات پایانی معاملات دیروز دلار تا سطح ۲۸۲۰۰تومان کاهش یافت.
این جو کاهشی در بازار امروز هم حکمفرما شده و جدال سختی بین با‌زارساز و نوسان‌گیران بر سر شکست یا حفظ کانال ۲۸هزار تومانی ایجاد شده است؛ به طوری که قیمت دلار در معاملات ابتدایی امروز تحت تاثیر کاهش شدید حجم خرید‌ها و فرورفتن معامله‌گران در لاک دفاعی به مرز ۲۸هزار تومان رسید، اما با مقاومت نوسان‌گیران این کانال شکسته نشد و تا ساعت انتشار خبر دلار مجددا تا سطح ۲۸۱۰۰تومان بالا رفت.
حالا باید دید کدام طرف پیروز میدان خواهد شد؛ در صورتی که اهرم فشار بازارساز بیشتر باشد، دلار تا ۲۷۸۰۰تومان عقب‌نشینی خواهد کرد و چنانچه نوسان‌گیران بتوانند مقابل این فشار مقاومت کنند، سطح ۲۸۲۰۰تومانی حفظ خواهد شد.

قیمت رسمی ارز امروز 11 مهرماه

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۶ هزار و ۹۸۳ ریال و یورو ۴۸ هزار و ۷۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد. بر پایه این گزارش، امروز هر فرانک سوئیس ۴۵ هزار و ۷۹۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۷۹۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۶۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۵۵۰ ریال، روپیه هند ۵۶۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۹ هزار و ۳۹۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۴ هزار و ۸۴۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۷ هزار و ۸۴۹ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج هزار و ۳۹۵ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال ارزش‌گذاری شد.
همچنین، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۱۷۱ ریال، دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۱۴۶ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۴ ریال، لیر ترکیه ۴ هزار و ۷۳۹ ریال، روبل روسیه ۵۷۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۷ ریال، لیر سوریه ۳۴ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۵۳۲ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۹۳ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۸۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۰۴ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۲۲ ریال، یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۷۸ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۲۱۳ ریال تعیین شد.
امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۵۱۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۴ هزار و ۶۹۳ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۴۶ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۵ هزار و ۵۶۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۸۴۵ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۳۷۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۳۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۲۶ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۷۴۳ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۸۴۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۲ ریال قیمت خورد.

منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه