معلمان

خبری مهم درخصوص حقوق معلمان | حقوق معلمان چقدر می شود؟

خبری مهم درخصوص حقوق معلمان | حقوق معلمان چقدر می شود؟
کدخبر : 21972

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی: بعد از تصویب لایحه رتبه بندی، برای گروه‌های پایین حداقل سه میلیون تومان افزایش حقوق خواهیم داشت و معلمانی که فوق لیسانس دارند حقوقشان به هفت میلیون تومان می‌رسد.

 به گزارش رصد اقتصادی: حقوق معلمان نیازمند اصلاح است و معلمان به میزان حقوق دریافتی خود اعتراض دارند. معلمان معتقد هستند که حقوق آن ها نسبت به سایر مشاغل کم است و باید افزایش یابد. معلمان بازنشسته، نسبت به معلمان شاغل، بیشتر نسبت به حقوق خود اعتراض دارند. پیگیری بهارستانی‌ها و «مطرح شدن طرح رتبه بندی در صحن علنی مجلس از ١٠ مهر» اظهاراتی است که محمد باقر قالیباف همین چند روز پیش خطاب به معلمان گفته است.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری ۲۰۰ امضا برای بررسی اولویت‌دار لایحه مهم رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: ظرف امروز و فردا حقوق عقب افتاده معلمان نیز پرداخت می‌شود.
علیرضا منادی سفیدان در رابطه با حقوق معلمان گفت: امروز مشکل تعویق حقوق معلمان حل شد و ظرف دو روز آینده حقوق باقی مانده معلمان و خدماتی‌ها پرداخت می‌شود. طبق گفته رییس کمیسیون‌آموزش این خبر قطعی با پیگیری از خزانه و وزارت اقتصاد حاصل شده است.
وی به طرح رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نسبت به لایحه دولت بهتر است. ما در کمیسیون آموزش آن را مورد بررسی دقیق قرار دادیم و به تصویب رساندیم.
منادی سفیدان از جمع‌آوری نزدیک به دویست امضا برای بررسی اولویت‌دار لایحه مهم رتبه‌بندی معلمان در صحن علنی مجلس نیز خبر داد؛ و گفت: قرار است فردا این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شود.

حقوق معلمان چقدر بیشتر می شود؟

این نماینده مجلس، ادامه داد: مصوبه رتبه بندی فراتر از آن است که معلمان، تصور می‌کنند ضمن اینکه هشتاد درصد حقوق فرهنگیان در آموزش عالی کمتر از چیزی که هست نمی‌شود و معلمان صرفا نسبت به رتبه بندی افزایش حقوق خواهند داشت.
وی افزود: برای گروه‌های پایین حداقل سه میلیون تومان افزایش حقوق خواهیم داشت و معلمانی که فوق لیسانس دارند حقوقشان به هفت میلیون تومان می‌رسد.
منادی سفیدان در ادامه افزود: ما این قانون را جلو انداختیم تا سریع‌تر رتبه بندی شود و بلافاصله بعد ابلاغ قانون حقوق‌ها و بحث افزایش آن اعمال شود.
رییس کمیسیون آموزش نسبت به اعتراض امروز معلمان در شهر‌های مختلف و درخواستشان‌برای افزایش حقوق بدون پیش شرط گفت: واقعا هرچه به معلم حقوق بدهیم کم است چرا که جایگاه معلمی فراتر از بقیه جایگاه هاست به هرحال تورم زیاد است و انتظار می‌رود دولت برای معلمان عزیز شرایط معیشتی مناسبی در نظر بگیرد.
وی به دغدغه و مشکلات اقتصادی معلمان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که مشکلات اقتصادی کیفیت آموزش را از جانب معلم پایین می‌آورد لذا نباید این مشکلات برای معلم وجود داشته باشد تا بیشتر به فکر آموزش فرزندان جامعه باشند.
منادی سفیدان در پایان خاطر نشان کرد: پیشاپیش باید بگویم که طرح رتبه بندی درمجلس رای می‌آورد و به قانون تبدیل می‌شود.

مشکل فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد؟

پیشتر  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به کسری بودجه دولت درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: پیش‌بینی‌های مالی صورت گرفته درباره رتبه‌بندی معلمان حاکی از این است که برای اجرایی کردن این لایحه حدود ۶۰ هزار میلیارد اعتبار مالی نیاز است که البته پیش‌بینی دولت از اعتبارات مورد نیاز بیش از اینها است.و حتی در صورت تصویب احتمالی آن، اجرای این لایحه به احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.
همچنین چندی قبل میرکاظمی در اولین گفتگوی تلویزیونی خود به عنوان رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق معلمان خلاف قانون بود، گفت: در این زمینه تجدید نظر خواهیم کرد. ١٨٠٠ میلیارد کسری بودجه آوردیم تعهدی داریم که جلوی بی انضباطی را بگیریم و اگر شرایط را مدیریت نکنیم فشار اصلی بر قشر ضعیف از جمله معلمان خواهد آمد و بنا داریم از طریق روال قانونی این کار را انجام دهیم؛ در آموزش و پرورش با یک مجوزی که مغایر با قوانین بوده احکامی را صادر کردند که اصلاح احکام سه روز طول می کشد تا آن را منطبق با قانون کنند و برای اینکه این سه روز حقوق دچار مشکل نشود از طریق فایل ماه قبل حقوق را پرداخت کردیم ولی اگر قرار به تغییر باشد باید منبع برای آن دیده شود تا بتوانیم آن را انجام دهیم چون حدود اختلاف آن هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است که مغایر با برنامه است و اگر قرار بر افزایش باشد باید در دولت تعیین تکلیف شود.
اما در این بین محمدصالحی رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به کسری ۴۰ درصدی بودجه گفت: ما با تصویب مالیات‌های جدید مثل مالیات بر خانه‌های خالی امید داریم که کمی از کسری بودجه برطرف شود، همانطور که گفته شد، درآمدها در نیمسال دوم مشخص می‌شود و در آن زمان می‌توانیم بگوییم که تامین اعتبار لازم انجام خواهد شد یا خیر.
حال طرح رتبه بندی معلمان در مرحله جدیدی قرار گرفته است و باید دید دولت سیزدهم طلسم این طرح را در سال ۱۴۰۰ می شکند و تعیین تکلیف رییس جمهور برای حل همیشگی مشکل حقوق فرهنگیان رنگ واقعیت به خود می گیرد.

منبع: شهر آرا نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه