سهام عدالت

ارزش سهام عدالت چقدر است؟ | سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چند؟

ارزش سهام عدالت چقدر است؟ | سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی چند؟
کدخبر : 22011

ارزش سهام عدالت در هفته ای که گذشت با رشد روبرو شد.

به گزارش رصد اقتصادی: سهام عدالت از زمان آزادسازی، تاکنون، با نوسان زیادی روبرو بوده است. بیش از نیمی از جمعیت کشور دارای برگه های سهام عدالت هستند و به همین دلیل، اخبار سهام عدالت برای مردم حائز اهمیت است. ارزش سهام عدالت در تابستان سال گذشته (99) با رشد بسیاری روبرو شد ولی پس از آن، ارزش سهام عدالت وارد روند نزولی شد.
در طی هفته گذشته ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۲۱۹ هزار تومان افزایش قیمت داشت و نسبت به هفته اول مهر حدودا پنج درصد رشد را ثبت کرد. هفته گذشته، شاخص کل بورس یک درصد رشد داشت و در آخرین روز معاملاتی در محدوده یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم در طی هفته پیش حدودا نیم درصد رشد را ثبت کرد و در کانال ۴۲۷ هزار واحد قرار  گرفت.
ارزش سهام عدالت در دومین هفته مهرماه با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان آغاز به کار کرد و در قیمت ۱۲ میلیون و ۱۹۴ هزار تومان به کار خود پایان داد.
در طی هفته گذشته، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت ۲۱۹ هزار تومان افزایش قیمت داشت و نسبت به هفته اول مهر حدودا پنج درصد رشد را ثبت کرد.

شرط لازم برای دریافت وام سهام عدالت چیست؟

 نخستین شرط لازم برای دریافت وام سهام عدالت دارا بودن برگه سهام عدالت و مدارک مربوط به آن و ثبت نام در این طرح است. داشتن کارت ملی جدید برای سهام‌داران مهم است. و اطلاعات هویتی و ثبت سیم کارت به نام خود سهام داران الزامی است. دومین قدم برای برخورداری از مزایای سهام خود مراجعه به یکی از بانک‌هایی که در آن حساب دارید برای دریافت شماره شبا می‌باشد که هم اکنون به صورت الکترونیکی و یا دریافت از خودپردازها امکان‌پذیر می‌باشد. ناگفته نماند پرداخت سود سهام شما نیز با شماره شبا امکان‌پذیر است. مورد بعدی ثبت نام در سامانه سجام و هویت سنجی افراد است. شما بعد از ثبت نام در سامانه در یکی از دو بانک تجارت و ملی باید حساب باز کنید زیرا پاسخگوی وام و کارت اعتباری سهام عدالت این دو بانک خواهند بود.
از دیگر شرایط لازم برای وام، توقیف نشدن سهام است که باید قبل از مراجعه به بانک‌های مذکور باید بررسی و کارگزاری ناظر را برای پرتفوی سهام فعال کنند. اشخاصی که عجله دارند تا فرآیند دریافت وام سهام عدالت آنها تسریع شود می‌توانند از ساعت ۸ تا چهار بعد از ظهر اقدام به ثبت نام نمایند.

آیا برای وام سهام عدالت ضامن نیاز است؟

برای دریافت این وام نیازی به وثیقه یا ضامن نیست. تنها ضامن لازم خود سهام عدالت است که بانک بر اساس آن قرار است مبلغ وام را پرداخت کند. بنابراین در صورت دریافت وام و ناتوانی در پرداخت اقساط وام، بانک می‌تواند سهام شما را به فروش برساند تا مبلغ وام پرداختی را تسویه کند.
بازپرداخت این وام سه ساله بوده و با سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. اما برای تشویقی به افرادی که در سی روز نخست دریافت وام، مبلغ پرداختی بانک را تسویه کند هیچ سودی از او دریافت نمی‌شود. اخذ تسهیلات وام سهام عدالت از بانک، با توجه به در درسترس بودن فقط ۶۰ درصد سهم شرکت‌های استانی قابل دریافت است و دریافت تسهیلات با ۱۰۰ درصد سهام خود فعلا در دسترس نیست. پیش قدم اعطای این تسهیلات بانک تجارت و ملی بین مبالغ ۷ تا ۱۳ میلیون تومان است که به صورت کارت اعتباری آن را ارائه می‌دهند.

کارت اعتباری دریافت وام سهام عدالت چیست؟

کارت‎های اعتباری وام سهام عدالت به صورت فیزیکی نیست و به صورت کیو آر کد در دسترس قرار می‌گیرد. بعد از طی مراحل ثبت نام الکترونیکی به مدت ۳ الی ۴ روز کارت اعتباری برای شما صادر خواهد شد و در زمان یک هفته قابل استفاده خواهد بود. کارت اعتباری بعد از در دسترس قرار گرفتن در فروشگاه‌های افق کوروش، رفاه و وین مارکت قابل مصرف است.
اعتبار تخصیص یافته در کارت‌های اعتباری بنابر پرداخت وام از طریق بانک از طریق فروشگاه‌های یاد شده و پذیرندگان دستگاه پوز سداد که داری کیو آر کد می‌باشند قابل استفاده است. برای اینکه از مکان دقیق فروشگاه‌های دارای دستگاه پوز سداد با کیو آر کد مطلع شوید، با نصب اپلیکیشن ایوا در قسمت صفحه اختصاصی نشان پرداخت می‌توانید مشاهده کنید. یکی از دلایل فیزیکی نبودن کارت‌ اعتباری سهام عدالت رعایت پروتکل بهداشتی در شرایط سخت کرونایی است که میزان کاربرد از سطوح مختلف را کاهش می‌دهد یا به صفر درصد می‌رساند.

منبع: تجارت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه