قیمت سکه

پیش بینی قیمت سکه امروز 17 مهرماه | قیمت سکه نزولی می شود؟

پیش بینی قیمت سکه امروز 17 مهرماه | قیمت سکه نزولی می شود؟
کدخبر : 22036

برخی از کارشناسان معتقد هستند که قیمت سکه در بازار معاملات امروز (شنبه 17 مهرماه) قادر نخواهد بود به بالای 12 میلیون تومان برسد.

 به گزارش رصد اقتصادی: قیمت سکه در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه در بازار تهران شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه تحت تاثیر قیمت طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (جمعه 16 مهرماه) قیمت سکه در بازار تهران، به کمتر از 12 میلیون تومان رسید.
از اواخر هفته گذشته فضای بازار ارز و سکه تغییر کرده است. مهم ترین تغییر حذف یک عدم قطعیت از بازار بود. در این دو بازار انتخاب رئیس کل بانک مرکزی یک پرسش بود زیرا فرد انتخابی و مواضع او می تواند بازار ارز و سکه را در این بخش از بلاتکلیفی خارج کند. در کنار انتخاب رئیس کل بانک مرکزی قیمت طلا نیز یکی دیگری از متغیرهای اثر گذار بر بازار سکه است.چهارشنبه هفته گذشته، سکه امامی تحت فشار دو متغیر حیاتی کاهش اونس طلا و افت قیمت دلار قرار داشت.

پیش بینی قیمت سکه امروز 17 مهر 1400

بازار سکه امروز در شرایطی کار خود در هفته جاری را آغاز می کند که اهرم کاهشی قیمت طلا بر روی معامله گران وجود ندارد. با این حال، افت قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه موجب شده است که هم چنان فضای کاهشی در میان معامله گران فلز گران بهای داخلی قدرت نمایی کند.
با توجه به این موضوع، دشوار است که سکه امامی در روز شنبه معاملات خود را بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی آغاز کند. سکه در صورتی وارد کانال بالاتر خواهد شد که اسکناس آمریکایی بتواند خود را به بالای مرز ۲۸ هزار تومانی برساند.
از آن سو، در صورتی که افت قیمت دلار تا زیر محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان ادامه پیدا کند، فلز گران بهای داخلی می تواند به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان برود. با فرض دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی، ارزش ذاتی سکه امامی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان پایین خواهد رفت. با توجه به دامنه حباب ۲ الی ۴ درصدی، از دست رفتن محدوده ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، با دلار ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان، قطعی به نظر می رسد. حتی ممکن است که قیمت سکه به سوی محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هدایت شود. با این حال، سکه بازان افزایشی امیدوارند که فلز گران بهای داخلی مطابق روند ماه های اخیر حداقل بتواند حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را حفظ کند.

دلیل افزایش قیمت طلا و سکه

اولین روز هفته، شنبه (دهم مهرماه) به علت افزایش نرخ اونس جهانی، شاهد افزایش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. اونس جهانی ۱۷۶۲ دلار قیمت گذاری شد و قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۵۲ هزار تومان فروخته شد.
در بازار یکشنبه نیز با وجود ثبات قیمت اونس جهانی و با توجه به اینکه نرخ ارز با کاهش همراه شد، شاهد افت اندک قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بودیم.
در این روز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان‌، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، و سکه گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۵۴ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.
روز دوشنبه، اما شاهد عقب نشینی قیمت سکه در بازار بودیم چرا که با ریزش نرخ اونس و ارز، شاهد کاهش قیمت در بازار طلا و سکه بودیم. روز دوازدهم شهریور ماه قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان. ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود. قیمت هر مثقال طلا نیز ۵ میلیون و ۲۸ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان فروخته شد.
آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۱۴ مهر) باز هم شاهد رشد نرخ اونس جهانی و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه بودیم که باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شد. در این روز قیمت اونس جهانی ۱۷۴۹ دلار قیمت‌گذاری شده بود. قیمت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین، هر مثقال طلا ۵ میلیون و ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان به فروش رسید.

منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه