رپورتاژ آگهی/

داستان بدترین شکست تا موفقیتم در بازار فیوچرز ارز دیجیتال

داستان بدترین شکست تا موفقیتم در بازار فیوچرز ارز دیجیتال
کدخبر : 57040

فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟ فیوچرز پرپچوال چیست؟ فیوچرز در کوینکس چه تفاوتی با فیوچرز در بایننس دارد؟

فیوچرز در ارز دیجیتال چیست؟ فیوچرز پرپچوال چیست؟ فیوچرز در کوینکس چه تفاوتی با فیوچرز در بایننس دارد؟

اینها سوالاتی بود که در روزهایی ابتدایی آشناییم با بازار فیوچرز و دوره خصوصی آموزش ارز دیجیتال به گوشم می‌خورد و هیچ ذهنیتی درباره آنها نداشتم. نمی‌دانستم قرار است قدم در چه مسیر پرپیچ و خم و البته جذاب بگذارم و چه چالش هایی را باید پشت سر بگذارم.

حالا میفهمم که از همان روز اول تنها چیزی که باید تمام تمرکزم رو روش میذاشتم، آموزش فیوچرز از صفر تا صد بود و نباید از همون روز اول به دنبال سودآوری بیشتر و هیجان زده شدن برای استوری کردن درصد سودهای معاملاتم برای پوز دادن به دوستام بودم.

شاید خوندن این حرفا الان برات آسون باشه و با خودت بگی، این حرفاروکه همه میزنن؛ اما باید بدونی چه استرس ها و فشارهایی تحمل کردم که الان، ارزش هر کلمه‌ای که درباره این موضوع بیان بشه رو میدونم و از هر فرصتی برای آموزش ارز دیجیتال از صفر، آموزش فیوچرز یا حتی آموزش خصوصی فارکس استفاده می‌کنم.

من دوست ندارم تو هم اون ضررها و مشکلاتی که من پشت سر گذاشتم رو بگذرونی؛ پس اگر میخوای آموزش فیوچرز رو در غالب یک داستان جذاب یاد بگیری همراه من باش.

 

داستان آشنایی من با بازار فیوچرز

فیوچرز چیست

سال 99 تو یک روز تابستونی، به رسم عادتم که دوست داشتم بعد خوردن ناهار کمی چرت بزنم، روی تختم دراز کشیدم. همنیطور که داشتم گوشیمو چک می‌کردم تا کم کم خوابم ببره، چشمم به یک کاور یک ویدیو خورد که نوشته بود:

«از ریزش قیمت سود بگیر!!!»

اکثر اوقات وقتی به اینطور ویدیوها برمیخوردم، ته دلم میگفتم «یک کلاهبردار دیگه» و ازش رد می‌شدم. اما اینبار گفتم حالا بزار ببینم چی میگه.

بیشتر شبیه تبلیغات بود. طرف در مورد کسب سود از صعود و ریزش قیمت در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته صحبت می‌کرد، در مورد امکان کسب سود های چند صد دلاری معاملات اهرمی با سرمایه اولیه کم حرف می‌زد و از این دست مطالب. کم کم داشت حوصلم از حرفاش سر می‌رفت و دقیقاً جایی که می‌خواست نتایج و سودهای حساب معاملاتیش رو نشون بده گوشی رو خاموش کردم و گرفتم خوابیدم.

راستش فقط چشمامو بستم. پشت پلکای بستم دو تا چشم باز بود که تمام حواسش پرت اون صحبت هایی بود که تا چند دقیقه قبل در مورد کسب سود از ریزش قیمت و سودهای چند صد درصدی اهرمی شنیده بود.

وقتی بعد از نیم ساعت چرت بیدار شدم، اولین فکری که اومد تو ذهنم همون صحبت هایی بود که در مورد معاملات فیوچرز چیست و غیره شنیده بودم و وباره ذهنم مشغول شد.

بلند شدم رفتم پشت نشستم لپ تاپ، باید میفهمیدم جریان این بازار فیوچرز چیه.

شروع به جستجو و شخم زدن سایت هایی که در مورد معاملات فیوچرز ارز دیجیتال و آتی بورس نوشته بودن ، یکی بعد دیگری کردم.

چندتا از مزیت های جذاب خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار فیوچرز به این شرح بودن:

 

ویژگی های جذاب معاملات فیوچرز ارز دیجیتال

آموزش حرفه ای بازار فیوچرز ارز دیجیتال

امکان کسب سود از رشد و ریزش قیمت ها

در معاملات فیوچرز قراردادها برای خرید و فروش دارایی مشخصی در آینده به قیمتی که قبل از آن تعیین میشه، بسته می‌شوند.

با توجه به رشد و ریزش قیمت در معاملات فیوچرز، ممکن است سود یا ضرر کنید. در اینجا دو حالت را بررسی می‌کنیم:

  1. رشد قیمت: اگر قیمت دارایی مورد نظر در آینده بیشتر از قیمتی که در قرارداد تعیین شده است، افزایش یابد، شما می‌توانید با خریداری قراردادها در قیمت پایین‌تر، آن‌ها را به قیمت بالاتر بفروشید و از اختلاف قیمت سود ببرید.
  2. ریزش قیمت: اگر قیمت دارایی مورد نظر در آینده کاهش یابد، شما می‌توانید با فروش قراردادها در قیمت بالاتر (که قبل از ریزش قیمت تعیین شده بود) و سپس خرید قرارداد در قیمت پایین‌تر، از اختلاف قیمت سود ببرید.

 

اهرم (Leverage) برای کسب سود های چند برار

فیوچرز استاندارد

استفاده از اهرم (Leverage) در معاملات فیوچرز به شما امکان می‌دهد با استفاده از سرمایه کم، پای قراردادها سنگینی بنشینید. با استفاده از اهرم، شما می‌توانید به صورت قابل توجهی سرمایه خود را بیشتر کنید و در نتیجه، سود یا ضرر خود را نیز افزایش دهید.

معمولاً در معاملات فیوچرز، اهرم به صورت نسبی بالا می‌تواند استفاده شود. به عنوان مثال، با استفاده از اهرم 1:10، می‌توانید با هر یک دلار سرمایه، قراردادی به ارزش 10 دلار معامله کنید. یعنی در صورتی که قیمت دارایی مورد نظر در آینده به نسبت 1٪ افت یا افزایش یابد، قرارداد شما 10٪ وارد سود یا زیان می‌شود.

استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز مزایا و معایب خاص خود را دارد:

مزایا:

  1. افزایش قدرت خرید: با استفاده از اهرم، می‌توانید بدون داشتن سرمایه زیاد، پای قرارداد معاملات سنگین تری بنشینید.
  2. افزایش سود: اگر قیمت‌ها به سمت مورد نظر شما حرکت کنند، با استفاده از اهرم می‌توانید سود خود را بیشتر کنید.

معایب:

  1. افزایش ریسک: استفاده از اهرم موجب افزایش ریسک شما می‌شود؛ زیرا هر تغییر کوچک در قیمت می‌تواند تأثیر زیادی بر سرمایه شما داشته باشد.
  2. بروز خطرات مالی: استفاده و انتخاب نادرست اهرم معاملاتی می‌تواند باعث ایجاد مشکلات مالی جدی و حتی از دست دادن کل سرمایه شود.
  3. نیاز به دانش و تحلیل: استفاده از اهرم نیازمند دانش و تحلیل کافی در مورد بازار و دارایی مورد نظر است، تا بتوانید ریسک‌ها را به درستی ارزیابی کنید.

 

آموزش انجام معاملات فیوچرز

آموزش تخصصی فیوچرز ارز دیجتال

همه چیز بنظرم خیلی هیجان انگیز می‌آمد. اگر بخوام خلاصه بگم مراحلی که از همون لحظه تا زمانی که حساب معاملاتیم رو با دلار رمز ارزی (ارز دیجیتال تتر Tether) شارژ کرده بودم به این صورت بود:

  1. ساخت حساب کاربری در صرافی رمز ارزی ایرانی برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال
  2. ساخت کیف پول ارز دیجیتال
  3. ساخت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال خارجی برای انجام معاملات فیوچرز (مانند صرافی کوینکس، کوکوین، بایننس)
  4. انتقال دارایی ها از صرافی ایرانی به صرافی خارجی برای انجام معامله فیوچر

حالا همه چیز آماده بود. رو به روی لپ تاپ نشسته بودم و به نمودار قیمتی نگاه می‌کردم. هنوز جرأت نکرده بودن روی دکمه خرید یا فروش کلیک کنم تا وارد معامله فیوچرز بشم، اما با هر نوسان قیمت به سمت بالا و پایین، هیجان زیادی درونم شکل می‌گرفت و با خودم می‌گفتم: «بجنب، شروع کن داری سودهای بازار رو از دست میدی.»

خلاصه وقتی دیدم قیمت مدتی کاهش پیدا کرده و باید کم کم شروع به افزایش کنه، روی دکمه خرید کلیک کردم و با نیمی از سرمایه 20 دلاری‌م، با اهرم 1:10 وارد معامله شدم.

در یک ساعت بعدی قیمت 3% افزایش پیدا کرد و چون از اهرم 10X استفاده کرده بودم، این سه درصد افزایش برای من 30% محاسبه می‌شد و اگر بخوام از لحاظ دلاری بگم، چیزی حدود 3 دلار سود کرده بودم.

به شدت هیجان زده بودم. طمع بیشتر شدن سود، اجازه نمی‌داد که معامله رو ببندم. تو شک و دودلی بودم که از معامله خارج بشم یا نه که یهو دیدم قیمت افت کرد و سود معامله‌م از 3 دلار رسید به 2 دلار. از شدت طمع و حس بدی که بخاطر از دست دادن سودم بهم دست داده بود، دندون قروچه‌ای کردم و سریع از معامله خارج شدم.

حال خوبم از سودی که کسب کرده بودم به خاطر اون بخشی از سودم که از دست داده بودم، بد میشد. نهایتاً خودمو راضی کردم که نباید ناراحت باشم؛ خداروشکر که با سود از معامله رو بستم.

 

خطرات فیوچرز که کسی ازش خبر نداره!

خطرات فیوچرز

بعد از اولین باری که با 2 دلار سود از معامله فیوچرز خارج شدم، 5 بار دیگه معامله کردم. موجودی کل حسابم بعد از هر معامله به صورت زیر بود:

  • معامله اول: 22 دلار (2 دلار سود)
  • معامله دوم: 19 دلار (3 دلار ضرر)
  • معامله سوم: 20 دلار (1 دلار سود)
  • معامله چهارم: 13 دلار (7 دلار ضرر)
  • معامله پنجم: 10 دلار (3 دلار ضرر)

حالم رو با هیچ کلمه‌ای بعد از دو معامله اخیرم نمی‌تونم توصیف کنم. از خودم و عملکردم متنفر شده بودم و می‌خواستم هر طور شده انتقام پولی که بازار ازم گرفته بود رو بگیرم.

زدم به سیم آخر.

یک معامله جدید باز کردم و تمام 10 دلاری که برام باقی مونده بود رو وارد معامله کردم. از اهرم 50X استفاده کردم تا به خیال خودم، وقتی قیمت 2% در جهت پیش بینی من حرکت کرد، 100% ارزش معامله که برابر با 10 دلار می‌شد سود می‌کنم.

وارد معامله شدم. ضربان قلبم روی هزار میزد. انگار با هر 0.1 درصد نوسان قیمت میمردم و زنده می‌شدم.

قیمت برای مدتی نوسان خاصی نکرد. اما یهو دیدم 1.5% رشد کرد. چون از اهرم 1:50 استفاده کرده بودم، سود من 75% محاسبه می‌شد و عملا چیزی حدود 7.5 دلار توی سود بودم.

تو اون لحظه عمیق ترین «خداروشکر» زندگیمو گفتم. قیمت همچنان داشت باهام راه می‌آمد و روند افزایشی ادامه داشت؛ 1.6%، 1.8% و... 9 دلار سود کرده بودم. اشک تو چشمام جمع شده بود. انگشتم رو موس لپ تاپ آماده بود تا وقتی رسیدم به هدف 2% از معامله خارج بشم.

اما ورق برگشت. قیمت به سرعت بمبی که روی زمین میفته افت کرد و من تا به خودم اومدم دیدم 1% تو ضررم.

حالم به قدری بد بود که دیگه ضربان قلبم رو تو سینه احساس نمی‌کردم و مثل یه مجسمه سنگی به صفحه لپ تاپ خیره شدم.

با خودم می‌گفتم: «خدایا اصلا سود نخواستم، خواهش می‌کنم همین ضرر جبران بشه، اصلا معامله رو بدون سود می‌بندم. خواهش می‌کنم کمکم کن خدایا»

با ادامه ریزش قیمت، معامله من به صورت خودکار بسته شد.

درست حدس زدی؛ من تمام سرمایم رو ضرر کرده بودم.

احساس تهی بودن می‌کردم. انگار دیگه هیچ چیز برام مهم نبود. شاید دقیقاً نمیدونستم چقدر داره بهم فشار میاد که مات و مبهوت مونده بودم.

پشت دستم رو داغ کردم که دیگه سمت فیوچرز و معامله اهرمی نرم.

 

واقعیت های معاملات فیوچرز

بعد از اون جریانات مجبور شدم برای مدتی سخت تر کار کنم تا ضررم جربان بشه. تمام شب هایی که به خاطر کار بیشتر مجبور بودم دیرتر برم خونه، برنامه تفریحم با دوستام رو کنسل کنم، خیلی از هزینه هام رو حذف کنم و... خودمو لعنت می‌کردم که اخه تورو چه به ترید و معامله تو بازار فیوچرز ارز دیجیتال؟! بابات این کاره بوده یا مادرت؟

یک بار حین اینکه مشغول کار بودم دیدم همکارم داره با گوشی صحبت می‌کنه و از کسی که پشت خطه راهنمایی هایی درباره اینکه بهتر تو چه قیمتی وارد معامله بشه و تو چه قیمتی خارج بشه میگیره.

قیافه حق به جانب و خردمندانه‌ای به خودم گرفتم و سر خودمو گرم کردم تا تلفن رو قطع کنه، تا بعد برم نصیحتش کنم و تجربیات خودم در اختیارش بزارم. به خیال خودم فکر می‌کردم خدا خیلی دوستش داره که دقیقاً تو همون لحظه منه زخم خورده صحبت هاش رو شنیدم و میتونم از افتادن تو این چاه عمیق معامله و فیوچرز و فلان و بهمان نجاتش بدم.

بعد از اینکه تلفنش تموم شد رفتم پیشش و باهاش احوال پرسی کردم. برای اینکه فضا صمیمی تر بشه سر حرف رو اینطور باز کردم:

 

+ ایلان ماسک کی بودی تو مجید! باز میری تو معامله و میای بیرون مارو نمیبری بی‌معرفت.

_ داداش والا بعید میدونم دوتایی جا بشیم؛ اما دفعه بعد حتما برات کارت دعوت میفرستم.

 

جفتمون زدیم زیر خنده. بعدش من ادامه دادم:

 

+ نه مجید جان دستت درد نکنه. حقیقتش ما یه بار رفتیم؛ یه سود کلانی کردیم که دیگه تا آخر عمر غنی شدیم.

_ جدی؟! کجا سرمایه گذاری کردی؟ چقدر سود کردی؟

+ آره داداش. گرگ وال استریت جلوت نشسته. یک سودی گرفتم از بازار فیوچرز که میخواستم به حساب هر بانکی واریز کنم، بانک ها میگفتن ما برای اینقدر پول جا نداریم. خلاصه ما هم دیدیم وضعیت اینجوریِ، در یک حرکت بشر دوستانه اون پول رو هزینه دوخت و دوز سوراخ لایه ازون کردیم.

_ مسخرم کردی؟!

+ شوخی می‌کنم مجید جان. حقیقتش همه سرمایم رو از دست دادم تو بازار فیوچرز. نیتمم از تمام این صحبت ها این بود که بهت بگم یه موقع خام تبلیغاتی که از سودهای چند صد درصدی و اینا میکنن نشی که تهش تلخیه.

_ حیقیتش ضرر کردن تو بازار فیوچرز طبیعیِ. چون بازار به شدت پرریسکیه و واقعاً ناراحت شدم که تمام سرمایت رو از دست دادی. قبل از اینکه وارد بازار بشی دوره آموزش فیوچرز دیدی؟

+ مگه آموزشی هم داره؟

_ اووو... آموزش ندیدی؟!!

+ خب نه ندیدم. مگه آموزش لازم داره معامله فیوچرز انجام دادن؟ من بدون آموزش هم تونستم یکم سود کنم. اما بدشناسی آوردم و همه سرمایه‌م نیست شد.

_ معلومه که باید آموزش ببینی. مگه کار الکیه ترید (معامله) کردن تو بازار فیوچرز؛ معامله‌گرهای حرفه‌ای با ترس و لرز و احتیاط زیاد وارد این بازار میشن بعد تو بدون آموزش دیدن رفتی معامله انجام دادی، ناراحت هم هستی که چرا همه سرمایه‌ت رو از دست دادی؟! همین الان داشتم با پشتیبان دوره آموزش ارز دیجیتال که شرکت کرده بودم صحبت می‌کردم و ازش راهنمایی می‌گرفتم که ورود و خروج تو قیمت هایی که بهش گفتم منطقیه یا نه.

+ شوخی میکنی! بابا من تو اولین معامله‌م بدون اینکه دوره‌ای شرکت کرده باشم، 2 دلار سود کردم.

_ مهم سودی که تو اولین معامله کسب کردی نیست. چیزی که ارزشمنده برآیند سود و زیان هایی که متحمل میشی در بلند مدته. حالا شانسی بوده یا هرچی تو معامله اولت یکم سود کردی، اما آخرش به چه نتیجه‌ای رسیدی؟

 

بنظرم حرفاش منطقی بود و تعجب کردم که چرا خودم به این چیزا فکر نکردم. لحظاتی تو فکر بودم و سکوت کردم، بعدش از مجید پرسیدم:

 

+ از کجا شروع کنم مجید؟ چطوری میتونم آموزش فیوچرز از صفر رو به صورت حرفه‌ای یاد بگیرم؟

_ این شد یه حرف درست و حسابی. فعلا یکسری آموزش رایگان فیوچرز برات میفرستم. اول اینارو خوب یاد بگیر تا بعدش یک دوره آموزش ارز دیجیتال صفر تا صد که همراه‌ش آموزش ترید تو بازار فیوچرز با یک استراتژی حرفه‌ای و تست شده رو هم داره بهت معرفی کنم.

 

آموزش رایگان فیوچرز

فیوچرز چیست

فیوچرز چیست؟

معاملات فیوچرز (Futures) یکی از انواع معاملات مبتنی بر قراردادهای آتی (Derivatives) هستند. در این نوع معاملات، قراردادها برای خرید و فروش دارایی مشخص (مانند سهام، ارزها، کالاها و...) در آینده به قیمتی که قبل از آن تعیین می‌شود، منعقد می‌شوند.

قراردادهای فیوچرز، تعیین‌کننده شرایط مشخصی هستند که اجازه می‌دهند خریدار و فروشنده دارایی مورد نظر را به ارزش و قیمت معین در تاریخ مشخصه‌ای در آینده به صورت تعیین شده، خریداری یا به فروش برسانند.

معاملات فیوچرز در بورس‌های معتبر و تحت نظارت مانند بورس اوراق بهادار، بورس کالا و بورس ارز انجام می‌شود. بسیاری از دارایی‌ها و کالاها قابل معامله به عنوان قراردادهای فیوچرز در بازارهای مالی هستند.

به عنوان مثال، فرض کنید شما علاقه دارید به یک دارایی خاص (مثلاً نفت) در آینده به قیمتی خاص دست یابید. شما می‌توانید قراردادی با فروشنده این دارایی به قیمت معین در آینده منعقد کنید. در این صورت، اگر قیمت دارایی مذکور در آینده کاهش پیدا کند، شما با خرید قرارداد به قیمت پایین‌تر از بازار، سود خواهید کرد و برعکس اگر قیمت افزایش پیدا کند، ممکن است ضرر کنید.

 

مزایا و خطرات معاملات فیوچرز

مزایای فیوچرز

حفاظت از ریسک: معاملات فیوچرز به شما اجازه می‌دهد از ریسک‌های مختلفی مانند تغییرات ناگهانی قیمت‌ها، نوسانات ارزش ارز و کاهش ارزش دارایی‌ها در آینده، حفاظت کنید. این به شما امکان می‌دهد در مقابل تغییرات ناخواسته بازار مقاومت کنید.

اهرم‌گیری: استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز به شما امکان می‌دهد با سرمایه کمتری، مقدار بیشتری از قراردادها را معامله کنید. این می‌تواند باعث افزایش سودها شود، اما به همراه ریسک‌های بالایی نیز دارد.

فرصت‌های سودآور بیشتر: با تحلیل دقیق بازار و قیمت‌ها، می‌توانید از فرصت‌های سودآور بیشتری در بازار فیوچرز بهره‌مند شوید.

 

خطرات فیوچرز

ریسک بالا: معاملات فیوچرز با ریسک بالایی همراه هستند؛ زیرا حتی تغییرات کوچک در قیمت‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر سرمایه شما داشته باشد. در نتیجه، ممکن است با خسارت‌های قابل توجهی مواجه شوید.

پیچیدگی: معاملات فیوچرز پیچیده هستند و نیازمند دانش و تحلیل کافی‌اند. برای مدیریت موفقیت‌آمیز ریسک‌ها، شما باید قدرت تحلیل و دانش و اطلاعات زیادی درباره قوانین و روندهای بازار داشته باشید.

نیاز به مدیریت ریسک: به دلیل ریسک‌های بالای معاملات فیوچرز، باید تسلط زیادی بر مدیریت ریسک معاملات خود داشته باشید. این شامل مدیریت معاملات باز، حد ضرر، و رصد بازار به‌طور مداوم است.

 

تفاوت معاملات فیوچرز و اسپات (Futures & Spot)

تفاوت اسپات و فیوچرز

1. زمان انجام معامله

معاملات فیوچرز: در معاملات فیوچرز، قراردادها برای خرید و فروش دارایی‌ها در آینده به قیمتی که قبل از آن تعیین می‌شود، منعقد می‌شوند. به عبارت دیگر، شما به معامله‌گری روی قیمت‌های آتی ارزش گذاری می‌کنید و دارایی را در آینده تحویل می‌دهید یا می‌گیرید.

معاملات اسپات: در معاملات اسپات، معامله در همان لحظه انجام می‌شود و تحویل دارایی‌ها نیز در همان زمان انجام می‌گردد. این به این معنی است که شما دارایی را به‌صورت فوری خریداری می‌کنید یا می‌فروشید.

اگر بخواهیم این مفاهیم را با مثال توضیح دهیم، فرض کنید که شما علاقه دارید نفت را به قیمتی معین در آینده خریداری کنید:

در معاملات فیوچرز: شما قراردادی با فروشنده نفت منعقد می‌کنید تا در تاریخ مشخصی در آینده، نفت را با قیمت تعیین شده خریداری کنید.

در معاملات اسپات: شما بلافاصله نفت را با قیمت لحظه‌ای فعلی خریداری و تحویل می‌گیرید.

 

2. امکان کسب سود از روند صعودی و نزولی در فیوچرز

کسب سود از روند صعودی در معاملات فیوچرز و اسپات

معاملات فیوچرز: اگر قیمت دارایی‌ها در آینده از قیمتی که در قرارداد فیوچرز تعیین شده است، بیشتر شود، شما می‌توانید با خریداری قراردادها در قیمت پایین‌تر، آن‌ها را به قیمت بالاتر فروش دهید و از اختلاف قیمت سود ببرید.

معاملات اسپات: اگر دارایی را در زمان حال با قیمت کمتری خریداری کنید و قیمت آن در آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد، شما با فروش دارایی به قیمت بالاتر از قیمت خرید خود سود می‌کنید.

 

کسب سود از روند نزولی در معاملات فیوچرز و اسپات

معاملات فیوچرز: اگر قیمت دارایی‌ها در آینده کاهش یابد، شما می‌توانید با فروش قراردادها در قیمت بالاتر (که قبل از روند نزولی تعیین شده بود) و سپس خرید قراردادها در قیمت پایین‌تر، از اختلاف قیمت سود ببرید.

معاملات اسپات: در معاملات اسپات امکان کسب سود از روند نزولی وجود ندارد و تنها می‌توان از افزایش قیمت ها سود کسب کرد.

 

3. معاملات اهرمی

معاملات فیوچرز با استفاده از اهرم

در معاملات فیوچرز، اهرم به صورت یک ابزار کمکی برای افزایش ارزش سرمایه به کار می‌رود. با استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز، شما می‌توانید با سرمایه کمتری مقدار بیشتری از قراردادها را خرید و فروش کنید. به عبارت دیگر، شما با یک مقدار سرمایه کوچک‌تر می‌توانید حجم معاملات بزرگتری را خرید کنید. این به شما امکان می‌دهد با تاثیرات بیشتری بر روی سود یا ضرر به نتیجه برسید. با این حال، استفاده از اهرم در معاملات فیوچرز باید با دقت و هوشمندی انجام شود زیرا باعث افزایش ریسک‌های مالی نیز می‌شود.

معاملات اسپات با استفاده از اهرم

در معاملات اسپات، اهرم به صورت مستقیم به کار نمی‌رود. به این معنی که شما نمی‌توانید با استفاده از اهرم، با سرمایه کمتر، مقدار بیشتری از دارایی را خریداری کنید. معاملات اسپات به طور معمول به معاملات فوری و باقیمت کنونی ارتباط دارند. به عبارت دیگر، شما دارایی‌ها را به قیمت کنونی خریداری و فروخته و دریافت یا تحویل می‌کنید.

 

فیوچرز پرپچوال چیست

فیوچرز پرپچوال چیست

پرپچوال (Perpetual) شکلی جامع‌تر از معاملات فیوچرز است که امکانات بیشتری در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد. بسیاری از این امکانات برای معامله‌گران عادی غیرکاربردی هستند.

بخش فیوچرز (Futures) هر صرافی رمز ارزی تمام نیازهای معامله‌گران عادی را برای انجام معاملات فیوچرز تأمین می‌کنند.

 

انجام معاملات فیوچرز در صرافی های رمز ارزی

برای انجام معاملات فیوچرز به یک حساب معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال بین المللی نیاز دارید. به دلیل اجباری شدن احراز اطلاعات هویتی و تحریم فعالیت تجاری و اقتصادی کاربران ایرانی در سطح جهانی، امکان فعالیت قانونی معمله‌گران ایرانی در معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال جهان مانند صرافی بایننس ( Binance ) و کوین بیس (Coinbase) که امکان انجام معاملات فیوچرز را نیز فراهم می‌کنند وجود ندارد.

اما صرافی های ارز دیجیتال فیوچرز بسیار خوبی هنوز وجود دارند که با سرمایه‌گذاران ایرانی همکاری می‌کنند و امکان استفاده از فرصت های سودآوری جذاب بازار فیوچرز ارز دیجیتال را برای کاربران ایرانی مقدور می‌سازند. برای فعالیت در اکثر این صرافی ها نیازی به تغییر ای‌پی ایران وجود ندارد، اما پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن امنیت تا بیشترین حد از نرم افزار تغییر آی‌پی ثابت استفاده کنید.

چند صرافی رمز ارزی مناسب برای فعالیت معامله‌گران ایرانی در بازار فیوچرز عبارت‌اند از:

آموزش معامله فیوچرز در کوینکس (Coinex)

  • حساب کاربری خود را در سایت com بسازید.
  • کیف پول خود را در صرافی با تتر (USDT) یا هر استیبل کوین دیگری که رمز ارزها را برپایه آن خریداری می‌کنید شارژ کنید.
  • از سربرگ Perpetual در صفحه اصلی وارد معاملات بخش Futures شوید.
  • با رعایت اصول ترید حرفه‌ای و پیروی از یک استراتژی معاملاتی کامل و رعایت کنترل ریسک و مدیریت سرمایه معاملات فیوچرز خود را انجام دهید.

 

آموزش معامله فیوچرز در کوکوین (Kucoin)

  • حساب کاربری خود را در سایت com بسازید.
  • کیف پول خود را در صرافی با تتر (USDT) یا هر استیبل کوین دیگری که رمز ارزها را برپایه آن خریداری می‌کنید شارژ کنید.
  • از سربرگ Derivatives در صفحه اصلی صرافی کوکوین وارد معاملات بخش Futures Pro شوید.
  • با پیروی از یک استراتژی معاملاتی کامل و رعایت کنترل ریسک و مدیریت سرمایه معاملات فیوچرز خود را انجام دهید.

 

آموزش معامله فیوچرز در بینگ ایکس (BingX)

  • آموزش صرافی بینگ ایکس را ببینید و حساب کاربری خود را در سایت com بسازید.
  • کیف پول خود را در صرافی با استیبل کوین های مانند تتر (USDT) شارژ کنید.
  • از سربرگ Derivatives در صفحه اصلی صرافی کوکوین وارد معاملات بخش Standard Futures شوید.
  • با پیروی از یک استراتژی معاملاتی کامل و رعایت کنترل ریسک و مدیریت سرمایه معاملات فیوچرز خود را انجام دهید.

 

بهترین آموزشگاه آموزش فیوچرز ارز دیجیتال از 0 تا 100 (آکادمی آینده)

آموزش فیوچرز ارز دیجیتال | آکادمی آینده

بعد از مدتی که به آموزش رایگان فیوچرز مسلط شدم از مجید خواستم یک دوره آموزشی خوب برای یادگیری صفر تا صد آموزش فیوچرز ارز دیجیتال بهم معرفی کنه تا این بار با خشابی پر به شکار سودهای بازار فیوچرز برم.

مجید خدمات آموزشی ویژه آموزشگاهی که خودش می‌رفت رو به من معرفی کرد:

 

خدمات آموزشی ویژه آموزشگاه آموزش ارز دیجیتال آکادمی آینده

امکان پرداخت اقساطی هزینه دوره

همون طور که میدونید هزینه ها واقعا سرسام‌آوره و معمولاً آموزش های باکیفیت هم قیمت بالایی دارن. من دنبال یک دوره جامع و حرفه‌ای می‌گشتم، چون نمی‌خواستم هر بخش از آموزش ها رو با یک دوره جدا یاد بگیرم و به ترتیب سرفصل های آموزش فیوچرز رو یاد نگریم.

مجید بهم گفت دوره آموزش ارز دیجیتال آکادمی آینده تمام اطلاعات مورد نیاز برای ترید در بازار فیوچرز رمز ارزها رو بهم یاد میده و علاوه بر اون هر بخش از آموزش های درآمدزا بازار ارز دیجیتال مثل استخراج رمز ارزها، استراتژی سرمایه گذاری های بلند مدت، آموزش ساخت و فروش NFT ها، آموزش متاورس و بازی های بلاکچینی و... رو کامل بهم یاد میده.

حتی این مجموعه آموزشی دوره خصوصی آموزش ارز دیجیتال هم برگذار می‌کرد.

 

برگذاری کلاس لایو ترید با استاد دوره

This document was truncated here because it was created in the Evaluation Mode.

 

این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه