رپورتاژ آگهی/

آیا بدون سیم کشی هم می توان ارتودنسی انجام داد؟

کدخبر : 58818

تا به حال از خودتان پرسیده‌ اید که آیا امکان اصلاح و مرتب کردن دندان‌ ها بدون هیچ گونه سیم کشی یا ارتودنسی سنتی وجود دارد؟ آیا می‌ خواهید دندان ‌هایی زیبا و هماهنگ با چهره‌ خود داشته باشید، اما از زحمت‌ ها و محدودیت‌ های سیم کشی‌ های معمولی که ممکن است باعث ناخوشایندی و ناراحتی شوند، می ترسید؟ اگر پاسخ شما هم به این سوال بله است، باید بدانید ارتودنسی نامرئی ، دندان‌هایی که همیشه می خواستید را به شما هدیه می‌ دهد.

ارتودنسی دندان بدون نیاز به سیم کشی، روشی است که شما به دنبال آن هستید. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب، با جزئیاتی از این روش درمانی و راه حل های مشابه آن آشنا شوید.

ارتودنسی نامرئی چیست و چه مزایایی دارد

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین، یک روش پیشرفته در حوزه‌ دندانپزشکی است که به شما امکان می ‌دهد دندان ‌های خود را بدون نیاز به بریس ‌های سیمی ثابت بهبود دهید. این تکنیک جدید، با استفاده از بریس‌ های متحرک شفاف و مخصوصی که بر اساس نیازهای شما طراحی می ‌شوند، دندان‌هایتان را صاف و مرتب می کنند.

با این روش، شما دیگر نیازی به داشتن بریس ‌های سیمی آهنی نخواهید داشت. بریس‌ های شفافی که به شکل دقیقی طراحی شده‌اند، به صورت تدریجی دندان ‌های شما را اصلاح و مرتب می کنند. این تکنیک توسط تصاویر سه ‌بعدی کامپیوتری پیشرفته به ‌نام گرافیک رایانه‌ای اجرا می ‌شود، که به متخصص ارتودنسی کمک می ‌کند تا نقشه‌ درمانی دقیقی برای شما تهیه کند.

بریس‌ های اینویزیلاین به شکل‌ ها و اندازه‌ های مختلفی طراحی می ‌شوند و بر روی دندان‌ های شما قرار گرفته و تغییرات مداومی را در حالت دندان ‌ها ایجاد می ‌کنند. این بریس‌ ها از جنس مواد ترموپلاستیکی اختصاصی ساخته می ‌شوند که برای این کار بهینه شده‌اند.

یکی از مزایای منحصر به فرد این روش، امکان متحرک بودن ابزارهای آن است. به عبارت دیگر، شما به راحتی می‌ توانید هنگام نیاز، آن را از دهان خود خارج کنید. این ویژگی بسیاری از افراد را جذب خود می ‌کند که در برخی موقعیت‌ های خاص نمی‌ خواهند براکت‌های ارتودنسی را در دهان داشته باشند

علاوه بر این، طول مدت درمان این روش نسبت به ارتودنسی دندان سیمی به ‌طور قابل توجهی کوتاه‌ تر است. این مسئله به دلیل استفاده از این روش برای اصلاح نامرتبی‌ های خفیف دندان‌ است. به عبارت دیگر، ارتودنسی‌ های سیمی عموما برای حل مشکلات دندانی پیچیده‌ تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما این روش متحرک، به طور ویژه برای مواردی که نیاز به اصلاح های نسبتا ساده دارند، عالی عمل می‌کند.

صفر تا صد ارتودنسی نامرئی - همشهری آنلاین

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است؟

ارتودنسی بدون سیم برای نوجوانان و بزرگسالانی مناسب است که با مشکلات دندانی جزئی یا متوسط مواجه هستند. این گروه افراد می ‌توانند از فواید و ویژگی ‌های این تکنیک پیشرفته بهره‌مند شوند و در عین حال از زحمات و محدودیت‌های مرتبط با بریس‌های سیمی راحت شوند.

درمان با ارتودنسی بدون سیم به عنوان راهی برای حل مشکلات و عوارض دندانی زیر نیز به‌کار می‌رود:

  1. مشکلات گاز گرفتن و فشار آوردن بر روی دندان‌ها
  2. شلوغی دندان‌ هایی که به‌طور غیرطبیعی به یکدیگر نزدیک هستند و این شلوغی باعث تغییر موقعیت و تراز نامناسب آن‌ها شده است.
  3. دندان‌ هایی که با یکدیگر فاصله‌ زیاد دارند.
  4. افرادی که با دندان‌ های کج و نا منظم دست و پنجه نرم می‌ کنند.

اگر به عنوان یکی از این دسته افراد قرار دارید، ارتودنسی بدون سیم می ‌تواند جواب مناسبی برای بهبود دندان‌ ها و ایجاد لبخندی زیبا و خوشایند باشد.

انواع ارتودنسی نامرئی

از انواع ارتودنسی نامرئی، می‌ توان به ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی سرامیکی و ارتودنسی با پلاک های شفاف یا متحرک اشاره کرد. تمایز اصلی این سه نوع ارتودنسی در قابلیت برداشتن آن‌هاست. به عبارت دیگر، در ارتودنسی با پلاک‌ های شفاف بیمار می تواند آنها را از دهان خود خارج کند و بعدا آن را به جای خود برگرداند که این روش به عنوان ارتودنسی متحرک شناخته می ‌شود. اما در دو نوع دیگر، یعنی ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی سرامیکی، امکان برداشت و جابه‌جایی توسط خود بیمار وجود ندارد.

در روش ارتودنسی لینگوال، سیم ‌های ارتودنسی به سطح پشتی دندان‌ های فک بالا و پایین چسبانده می‌ شوند. ارتودنسی لینگوال به خاطر مشکلاتی که می ‌تواند برای زبان شخص ایجاد کند و فضای بیشتری که در دهان اشغال می ‌کند، معمولا توصیه نمی شود.

در روش ارتودنسی سرامیکی، از براکت‌هایی استفاده می ‌شود که بسیار شفاف و هماهنگ با رنگ دندان ‌ها هستند. این براکت‌ ها از جنس پلاستیک یا سرامیک ساخته می ‌شوند. روش ارتودنسی نامرئی با براکت همرنگ دندان، به دلیل شفافیت و هماهنگی با رنگ دندان‌ ها، به‌عنوان یک روش درمانی بسیار کارآمد شناخته می ‌شود. این روش می‌تواند برای اصلاح هر نوع ناهنجاری دندانی مورد استفاده قرار گیرد.

ارتودنسی نامرئی چه معایبی دارد؟

همانند هر درمان دیگری، ارتودنسی بدون سیم نیز معایب و محدودیت‌ هایی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

ثابت نبودن الاینر در دهان همانطور که مزیت محسوب می شود میتواند مشکلاتی هم داشته باشد. برخی از افراد ممکن است نتوانند تا حد لازم با متخصص ارتودنسی هماهنگی داشته باشند و طبق توصیه پزشک، الاینر را به‌ طور مداوم در دهان خود نگه دارند.

هنگامی که الاینر در دهان استفاده می‌ شود، محدودیت‌ هایی در مصرف غذا وجود دارد و تنها چیزی که می‌ توانید مصرف کنید، آب است. به همین دلیل، برای مصرف غذا باید همیشه جعبه مخصوص الاینر را همراه داشته و در صورت نیاز به مصرف غذا، الاینر را از دهان خارج کرده، آن را شسته و خشک کنید و در جعبه‌ مخصوص خود قرار دهید.

سخن پایانی

ارتودنسی نامرئی، یک انقلاب در درمان دندانی است که با استفاده از براکت‌ ها و الاینرهای شفاف، امکان بهبود موقعیت دندان ‌ها را بدون دیده شدن ایجاد می‌ کند. این روش راحتی، زیبایی و کارایی را در یک راهکار منحصر به فرد به شما ارائه می ‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه