رپورتاژ آگهی/

آیا قیمت بیت کوین رکورد های تازه ای را جا به جا می کند؟

کدخبر : 61301

امکان ندارد که شما کاربر فضای مجازی و علاقه مند به تکنولوژی باشید و تا به امروز نام بیت کوین و ارز های دیجیتال به گوشتان نخورده باشد. بیت کوین از ابتدای پیدایش خود نوسانات بسیار را تجربه کرد. بسیاری از افراد توانستند با استفاده از فرصت ها از این نوسانات سود های زیادی کسب کنند. البته در این بین افرادی هم با دچار شدن به فومو و همچنین تصمیات ناگهانی ضرر هایی را متحمل شدند که این امر در همه ی بازار های مالی وجود دارد.

اکنون با توجه به شرایط اقتصادی جهان و به خصوص ایران بسیاری از ارز های فیات در خطر از دست دادن یا سقوط ارزش و اعتبار خود هستند. با توجه به این نکته بسیاری از کارشناسان ارز های دیجیتال و بیت کوین را گزینه ی خوبی برای سرمایه گذاری می دانند. کما اینکه در این لحظه (2 نوامبر)، بیت کوین و بازار رمزارز ها پس از مدتی رشد چشمگیری را تجربه کرده است و نظر بسیاری از کارشناسان این است که بیت کوین رکورد های تازه ای را جا به جا می کند!

با ما همراه باشید تا نگاهی کلی به رمزارز ها، بیت کوین و نظرات کارشناسان مطرح در این باره بیندازیم.

 

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال

پیش از آنکه بخواهیم به سراغ بیت کوین و نظرات این روز های تحلیل گران برویم، خوب است مروری بر مفهوم ارز های دیجیتال بیندازیم.وقتی بخواهیم درباره ارز دیجیتال به زبان ساده صحبت کنیم باید از اینجا شروع کنیم: رمزارز یک ارز دیجیتال یا ارز مجازی است که از رمزنگاری برای امنیت استفاده می‌کند. رمزنگاری برای محافظت از یکپارچگی و محرمانه بودن تراکنش‌ها استفاده می‌شود. ارز دیجیتال بر روی یک سیستم غیرمتمرکز (decentralized) عمل می‌کند .

به این معنی که توسط هیچ نهاد یا مؤسسه‌ای کنترل نمی‌شود. در عوض، در یک شبکه همتا به همتا (peer-to-peer) عمل می‌کند، جایی که تراکنش‌ها در دفتر کل عمومی به نام بلاک چین ثبت می‌شوند. در مورد بلاک چین در ادامه به طور مفصل گفتگو خواهیم کرد. غیرمتمرکز بودن یکی از ویژگی‌های کلیدی ارز‌های دیجیتال است .

برخلاف ارز‌های سنتی که توسط بانک‌های مرکزی و دولت‌ها کنترل می‌شوند. بلاک چین توسط شبکه‌ای از رایانه‌ها در سراسر جهان نگهداری می‌شود و کنترل یا دستکاری ارز را برای هر نهادی دشوار می‌سازد. شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال 2009 ایجاد شد.

اما هزاران نوع ارز دیجیتال دیگر مانند اتریوم، لایت کوین و ریپل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و کاربرد‌های منحصر به فرد خود را دارند. ارز‌های رمزنگاری شده را می‌توان برای اهداف مختلفی از جمله تراکنش‌های آنلاین، حواله‌ها و یا در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال استفاده از رمزنگاری پیشرفته است که امنیت و حریم خصوصی بالایی را فراهم می‌کند. تراکنش‌های ارز‌های دیجیتال با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده ریاضی بر روی بلاک چین تأیید و ثبت می‌شوند و دستکاری یا جعل ارز را برای همگان دشوار و حتی ناممکن می‌کند.

اگر در رابطه با تاریخچه ارز دیجیتال، نحوه عملکرد و انواع آن ها به دنبال اطلاعات کاملی هستید، مقاله ارز دیجیتال چیست مجله تخصصی پارسیان کریپتو را مطالعه بفرمایید.

بیت کوین

بیت کوین

حال که دریافتیم ارز دیجیتال چیست، مروری بر اولین و بزرگ ترین رمزارز بازار یعنی BTC می کنیم.

ارز دیجیتال بیت کوین اولین بار در سال 2008 از طریق وایت پیپر منتشر شده توسط ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. اولین بلوک بلاک چین بیت کوین ، که به نام بلوک پیدایش نیز شناخته می‌شود ، در ژانویه 2009 استخراج شد. از آن زمان، بیت کوین رشد کرد و تبدیل به بزرگترین و شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال در جهان شد.

وایت پیپر هر ارز دیجیتال سندی است که توضیح مفصلی از فناوری ، مفهوم و طراحی یک پروژه ارز دیجیتال یا بلاک چین، مشکلی که پروژه قصد دارد حل کند، راه حل پیشنهادی و جزئیات فنی نحوه اجرای پروژه را تشریح می‌کند.

رمز ارز بیت کوین در سال‌های اولیه پیدایش خود، عمدتاً توسط علاقه مندان به فناوری و افرادی که نسبت به سیستم‌های مالی سنتی بدبین بودند، استفاده می‌شد. در سال 2013 زمانی که قیمت آن افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، توجه جریان اصلی بیشتری را به خود جلب کرد که منجر به آگاهی عمومی و پذیرش بیشتر شد.

علیرغم رشد سریع، بیت کوین در این مسیر با چالش‌هایی از جمله بررسی نظارتی، نقض امنیت و نوسانات بازار مواجه شده است. علیرغم این چالش‌ها، همچنان به تکامل خود ادامه داده است و حمایت افراد ، مشاغل و مؤسسات را به دست آورده است.

ارز دیجیتال بیت کوین مهم است زیرا نشان‌دهنده یک تغییر پارادایم در نحوه تفکر و استفاده ما از پول است. این سیستم ، مستقل از یک مقام مرکزی عمل می‌کند و به کاربران امکان کنترل بیشتری بر دارایی‌های مالی خود می‌دهد و امکان انتقال امن و سریع بدون نیاز به واسطه را فراهم می‌کند.

علاوه بر این ، بیت کوین به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مشروع و یک وسیله پرداخت ، با افزایش علاقه نهاد‌ها و دولت‌ها به رسمیت شناخته شده است. آینده بیت کوین نامشخص است، اما قبلاً تأثیر قابل توجهی بر دنیای مالی داشته است و احتمالاً آینده پول و سیستم‌های مالی را نیز شکل یا حداقل به طور جدی تغییر خواهد داد. از این رو به شما پیشنهاد می شود مقاله بیت کوین چیست پارسیان کریپتو را مطالعه کنید به طور کامل با طلای دیجیتال آشنا شوید.

جا به جا شدن رکورد قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

CryptosRUs، یکی از تحلیل‌گران برجسته ارزهای دیجیتال در ویدئوی اخیر خود، پیش‌بینی کرد که بیت کوین ممکن است در آستانه‌ی یک روند صعودی بزرگ قرار داشته باشد. این یوتیوبر در ویدئوی روز گذشته خود علاقه هرچه بیش‌تر مردم به پادشاه ارزهای دیجیتال و پذیرش سازمانی را از از دلایل اصلی خود برای افزایش قیمت چشمگیر بیت کوین عنوان کرد.

این تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال در گفته‌های خود گفت که ثبت‌ درخواست‌های صندوق‌ معامله بورسی (ETF) بیت‌کوین از سوی برخی از غول‌های مالی جهان مانند بلک راک (BlackRock) و والکری (Valkyrie) نیز یاد کرد، موضوعی که به باور او نشان از حضور قدرت‌مند سرمایه‌گذاران بزرگ در این بازار خبر دهد.

این یوتیوبر همچنین به اعلامیه جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز اشاره کرد. این وزارت روز دوشنبه اعلام کرده بود که قرار است به میزان ۷۷۶ میلیارد دلار وام برای تأمین بودجه سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نیاز دارد.

به باور این تحلیل‌گر، او پیشنهاد کرد که این چاپ بیش از حد پول می تواند منجر به پذیرش بیشتر بیت کوین به عنوان محافظ تورم شود.

CryptosRUs در همین حال در ویدئوی جدید خود به صحبت‌های استن دراکن‌میلر، سرمایه‌گذار میلیاردر اشاره کرد. دراکن‌میلر در جدیدترین صحبت‌های خود گفته بود که بیت کوین می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بسیار خوب برای افراد نسل وای (هزاره‌ها) باشد. دراکن‌میلر اذعان کرد که هم‌اکنون خودش اصلا هیچ ارز دیجیتالی ندارد، اما اشاره کرد که او بیت کوین را یک برند ارزشمند می‌تواند و گفت که خودش «احتمالا باید مقداری از این ارز دیجیتال داشته باشد.»

CryptosRUs همچنین اشاره کرد که به جز بیت کوین در بالاترین قیمت خود در ۱۲ ماهه اخیر قرار دارد، سولانا نیز رشد قیمت چشمگیری را تجربه کرده است. گفتنی است که قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون ۱۰۸ درصد رشد داشته است!

این تحلیل گر در بخشی از گفته های خود اشاره به بازار NFT ها کرد که از رشد بیت کوین تاثیر پذیر است. اگر دوست دارید در رابطه با NFT ها اطلاعات کاملی کسب کنید مقاله NFT چیست را مطالعه کنید.


ین مطلب رپورتاژ آگهی بوده و رصد اقتصادی در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه