آب‌وهوای اهواز؛ بهترین زمان سفر به اهواز

آب‌وهوای اهواز؛ بهترین زمان سفر به اهواز
آب‌وهوای اهواز؛ بهترین زمان سفر به اهواز

شهر اهواز دارای پل‌های زیبایی است و همچنین اماکن تاریخی‌ای همچون بنای معین‌التجار، خانه نفیسی، خانه ماپار و خانه دادرس در آن قرار گرفته است. به جز این موارد، اهواز شهر خوراکی‌های خوش‌طعمی همچون فلافل و سمبوسه است که در سفر به این شهر، فرصت چشیدن طعم آن‌ها را نباید از دست داد. اما بهترین زمان برای سفر به این شهر چه زمانی است؟

 

دیگران چه می خوانند:

آب‌وهوای اهواز

اهواز یکی از شهرهای گرم و شرجی در جنوب ایران است. به‌طورکلی اهواز را شهری دو فصل می‌دانند، فصل تابستان و پاییز، زیرا در طول سال یا هوای این شهر گرم است یا بارانی. در بهار هوای شهر اهواز خنکی مطلوبی دارد؛ اما با شروع خردادماه گرما و رطوبت آغاز می‌شود و با رسیدن به فصل تابستان گرما و شرجی‌بودن به اوج خود می‌رسد و دما ممکن است به بالای 50 درجه سانتی‌گراد نیز برسد. به همین دلیل است که در این فصول مردم پس از غروب آفتاب از خانه بیرون می‌آیند و به گشت‌وگذار می‌پردازند و به همین دلیل است که به اهواز، شهر شب زنده‌دارها نیز می‌گویند.

با فرارسیدن فصل پاییز هوا خنک‌تر می‌شود و بارش‌های پراکنده در شهر آغاز می‌شود. این بارش‌ها با رسیدن فصل زمستان به اوج خود می‌رسد به شکلی که ممکن است بارش باران تا چند روز ادامه پیدا کند و قطع نشود و سطح خیابان‌های شهر مملو از آب گردد. باتوجه‌به شرایط آب‌وهوایی خاص این شهر بسیار مهم است که پیش از خرید بلیط هواپیما تهران اهواز به این نکات توجه کنیم تا هنگام روبروشدن با هوای این شهر غافلگیر نشویم!

 

بهترین زمان سفر به اهواز

این‌که چه زمانی برای سفر به اهواز مناسب‌تر است، به‌قصد شما برای سفر به این شهر بستگی زیادی دارد. برای مثال اگر قصد شما گردشگری و بازدید از مکان‌های تاریخی باشد، بهترین زمان برای رفتن و گشت‌وگذار در این شهر فصل پاییز است. زیرا در این فصل هوا دیگر گرم نیست و شهر نیز به‌طورکلی در فصل پاییز پرمسافر و شلوغ نیست و به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید به اماکن تاریخی مهم شهر مانند خانه دادرس، کلیسای مسروپ و کلیسای کاتولیک سر بزنید و سرفرصت از آن‌ها بازدید کنید.

اما اگر به‌قصد تفریح به این شهر سفر می‌کنید، بهتر است فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. زیرا در این فصل در شهر بادهای ملایم بهاری می‌وزد و هوای دلنشین اهواز قایق‌سواری و شب‌نشینی در کنار رود کارون را دلچسب‌تر از پیش می‌کند. همچنین می‌توانید به پل گفت‌وگوی تمدن سر بزنید که با نورپردازی خاصش، شب‌های اهواز را زیبا‌تر از پیش می‌کند و دارای بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که به رود کارون می‌ریزد.

 

اگر هدف شما از سفر به اهواز خرید است، فصل مناسب برای این کار تابستان است. زیرا در این فصل به علت گرمای هوا از تعداد مشتریان کاسته می‌شود و به همین علت محصولات با قیمت‌های پایین‌تر و با تخفیف بیشتر به فروش می‌رسند. در این فصل شما می‌توانید با گشت‌‌وگذار در بازارهای سرپوشیده امام و نادری اجناسی با قیمت‌های بسیار مناسب پیدا کنید. یکی دیگر از بازارهای اهواز، بازار قدیمی عبدالحمید است که درگذشته بازار اشراف‌زادگان بوده و امروزه از بازارهای ارزان شهر است.

اما به‌طورکلی دو فصل بهار و پاییز، بهترین فصول برای سفر به شهر اهواز است. در بهار هوا هنوز گرم نشده و مطلوب و مطبوع است. در پاییز نیز هوا خنک و ملایم است و درختان نارنج و انار میوه داده‌اند و همین مسئله در کنار باد مطبوعی که از سمت کارون به شهر می‌وزد، فضای اهواز را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند. اگر قصد سفر به اهواز با قطار را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در یکی از این دو فصل بلیط قطار تهران اهواز و بلیط قطار اهواز تهران را تهیه کنید و به این شهر سفر کنید.

 

دیدنی‌های اهواز

اهواز دارای دیدنی‌های بسیاری است که هر کدام ارزشی تاریخی، فرهنگی و طبیعی دارند؛

پل ساسانی

پل ساسانی یک پل قدیمی از دورة ساسانیان است که روی رودخانة کارون قرار گرفته است. این پل با 11 قوس و طولی به اندازه‌ی 107 متر نشان‌دهنده‌ی سطح معماری و فناوری در دوره‌ی حکومت ساسانیان است. قایق‌سواری و پیاده‌روی در اطراف این پل در فصول خنک برای گردشگران بسیار جذاب است.

خانه مشیر

خانة مشیر، خانه‌ای زیبا و باشکوه در قلب شهر اهواز است که در سال 1287 شمسی ساخته شده‌ و صاحب آن فردی به نام میرزا عباس‌ علی خان مشیرالدوله بوده‌است. این خانه نمادی از فرهنگ و هنر خوزستان به شمار می‌آید و امروزه نیز عنوان موزه‌ی فرهنگ و هنر خوزستان را به خود گرفته‌است. خانه مشیر دارای 12 اتاق، 4 حیاط، 2 باغ و یک حمام است و در جای جای آن آثار هنری ارزشمندی مانند نقاشی‌ها، تابلوفرش‌ها، آینه‌کاری‌ها و چوب‌بری‌های متنوع به چشم می‌خورد.

جزیره مینو

جزیره مینو، جزیره‌ای زیبا و سرسبز در رودخانة کارون است که با نام پارک ملی اهواز نیز شناخته می‌شود. این جزیره محل بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و همچنین گشت‌وگذار و لذت‌بردن از فضای سبز و گل‌های زیباست. از دیگر نکات مهم این جزیره، وجود حیوانات مختلفی مانند پرندگان، خزندگان، ماهی‌ها و پستاندارانی همچون شترهاست. اگر قصد یک سفر خوب و ارزان به اهواز را دارید کافی است با رزرو یک پرواز چارتر به اهواز سفر کنید و از دیدنی‌های رایگان آن مانند جزیره مینو لذت ببرید.

 

کلام آخر

شهر اهواز، شهری تاریخی و مهم در جنوب ایران است. این شهر مردمانی خونگرم و مهربان دارد که به مهمان‌نوازی معروف‌اند. سفر به اهواز در فصولی مانند بهار و پاییز که هوا مطبوع است، می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز باشد. قدم‌زدن در کنار کارون، قایق‌سواری، لذت چشیدن فلافل‌ها و سمبوسه‌های اهوازی و... همه از مواردی هستند که می‌توانند سفر اهواز را برای شما منحصربه‌فرد و زیبا کنند. این شهر شب‌زنده‌دار شگفتی‌های بسیاری در خود برای گردشگران دارد. کافی است فصل و زمان مناسب برای مسافرت به اهواز را انتخاب کنید و سپس از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

آب‌وهوای اهواز؛ بهترین زمان سفر به اهواز

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟