چگونه یک اسباب کشی راحت و آسان داشته باشیم؟

چگونه یک اسباب کشی راحت و آسان داشته باشیم؟
چگونه یک اسباب کشی راحت و آسان داشته باشیم؟

یکی از کارهای سختی که ممکن است شما هم با آن درگیر شده باشید، بسته‌بندی وسایل، به منظور اسباب کشی است. همچنین حمل کردن وسایل به منزل جدید و چیدمان دوباره وسایل، یکی دیگر از چالش‌های سختی است که به هنگام اسباب کشی با آن روبرو خواهید شد. ما در این مقاله از سایت ظریف بار کرج قصد داریم نکاتی را برای شما بیان کنیم، تا اگر شما هم قصد اسباب کشی به منزلی دیگر را دارید، با به کار بردن این نکات ساده‌ بتوانید این کار را آسان‌تر انجام دهید. برای آگاهی از این نکات در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

دیگران چه می خوانند:

 

فوت و فن‌های یک اسباب کشی راحت چیست؟

همانطور که بیان کردیم برای اسباب‌کشی راحت اگر نکاتی را دانسته و آن‌ها را رعایت کنید، در این صورت می‌توانید وقت کمتری را صرف انجام این کار کنید و در نهایت کمتر خسته خواهید شد. البته امروزه شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توانید از آن‌ها برای اسباب کشی کمک بگیرید. درواقع این شرکت‌ها از صفر تا صد کار را برایتان انجام می‌دهند. اگر در تهران ساکن هستید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات اسباب کشی و باربری ظریف بار استفاده کنید. برای آگاهی بیشتر و همچنین تماس با پشتیبانان به سایت ظریف بار مراجعه نمایید.

 

کارها را به لحظه‌ی آخر نسپارید و در اسرع وقت شروع کنید

یکی از مهمترین نکات برای آنکه بتوانید کار اسباب کشی را برای خود راحت سازید، آن است که همه کار‌ها را در اسرع وقت انجام دهید و کارها را به تعویق نیندازید. این کار باعث می‌شود حجم کارهای شما کاهش یافته و استرس تان نیز کمتر شود.

اگر مکان جدیدی که می‌خواهید به آن نقل مکان کنید از مکان فعلی که در آن زندگی می‌کنید، کوچکتر است حتماً باید به فکر باشید، زیرا شما نمی‌توانید همه وسایل خود را در منزل جدید استفاده کنید و حتماً تعدادی از وسایل شما به کارتان نخواهد آمد. به همین دلیل بهتر است پیش از آنکه اقدام به جمع کردن وسایلتان کنید، لیستی از وسایلی که بلااستفاده است یا کمتر از آن استفاده می‌شود تهیه کنید.

 

 

تهیه چک لیست

همانطور که تا چندی پیش بیان کردیم تهیه کردن لیستی از وسایل بلا استفاده می‌تواند روند اسباب کشی شما را تسریع بخشد. بهترین راه برای کاهش حجم وسایل، آن است که حتماً در ارتباط با وسایلی که واقعاً نیاز دارید با خود صادق باشید و بهتر است حتماً قبل از شروع به بیرون ریختن تعدادی از وسایل خود، لیستی از وسایل مورد نیاز و ضروری تهیه کنید.

در واقع لیست وسایل ضروری شما، باید شامل وسایلی باشد که شما از آن‌ها به طور منظم و روزمره استفاده می‌کنید. برای مثال تخت خواب یا وسایل آشپزی از جمله وسایل پرکاربرد و ضروری در منازل هستند. همچنین بهتر است همزمان مواردی را که بدون آن هم می‌توانید زندگی کنید را نیز بنویسید. برای مثال اگر در هر اتاق یک تلویزیون دارید، اگر قرار است به مکانی کوچک‌تر نقل مکان کنید، بهتر است به جای بهره‌گیری از تمامی تلویزیون‌ها حداقل از شر یک تلویزیون خلاص شوید.

این کار را برای اقلام‌های کوچک هم انجام دهید. برای مثال اگر یک چاقوی پنیر بری اضافی دارید و مدت‌هاست از آن استفاده نکرده‌اید، پس بدان معناست که این وسیله آنقدرها هم برای شما ضروری نیست و فقط بردن آن فضای اضافی‌تری را اشغال می‌کند، پس بهتر است هرچه سریعتر از شر این مورد هم خلاص شوید.

 

وسایل اضافه را بفروشید یا انبار کنید.

بعد از آنکه با تهیه لیستی که بیان کردیم وسایل ضروری و غیر ضروریتان مشخص شد، بهتر است هر چه سریع‌تر فکری به حال وسایل غیر ضروری خود بکنید. این مورد هم به اولویت شخصی شما بستگی دارد. شما باید با توجه به اولویت‌هایی که دارید، تصمیم بگیرید که وسایل غیر ضروری و بلا استفاده منزل خود را یا اهدا کرده و یا بفروشید. اگر اقلام غیر ضروری شما وضعیت خوبی دارند و می‌خواهید آن‌ها را بفروشید، می‌توانید عکس آن‌ها را در وب سایت‌های مختلفی که مربوط به خرید و فروش اجناس دست دوم است، بارگذاری کرده و از این طریق آن‌ها را به فروش برسانید. در واقع شما می‌توانید اقلام گران را بفروشید و کالاهایی که ارزش قیمت پایین‌تری دارند ‌را اهدا کنید.

 

بهتر است به فکر یک انبار یا واحد ذخیره سازی باشید

داشتن انبار و یک واحد ذخیره سازی، یکی از مواردی است که حتماً به کارتان خواهد آمد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به دلایل احساسی نمی‌توانید برخی از وسایلتان را بفروشید و یا آن‌ها را اهدا کنید، بهتر است حتماً به فکر گرفتن یک انبار برای وسایل غیر ضروری خود باشید. البته باید بیان کنیم که واحدهای ذخیره سازی مشکل اضافه بار وسایل شما را حل نمی‌کنند، بلکه فقط مشکل شما را جابجا می‌کنند. همچنین شما باید برای انباری که تهیه کرده‌اید، هر ماه مبلغی را به عنوان اجاره آن بپردازید پس باید حتماً به این مورد هم توجه کنید.

 

 

چند نکته دیگر درباره اسباب کشی

  • بهتر است به هنگام بسته‌بندی اسباب خانه، بر روی هر جعبه نام محتویات داخل آن را بنویسید.
  • بهتر است برای جمع کردن وسایل، به جای آنکه وسایل مختلفی را از گوشه و کنار خانه جمع آوری کنید، وسایل هر قسمت را به طور جداگانه جمع آوری کرده و بسته‌بندی کنید و تا زمانی که اسباب یک اتاق یا بخشی از خانه تمام نشده به سراغ جای دیگر نروید.
  • بعد از آنکه به خانه جدید نقل مکان کردید، حتماً حواستان باشد که بر اساس مشخصاتی که بر روی جعبه‌ها نوشته‌اید، آن‌ها را در محل مشخص خود قرار دهید. برای مثال وسایل آشپزخانه را حتماً به آشپزخانه منتقل کنید.
  • حواستان باشد، قبل از آنکه جای وسایل را به طور کامل مشخص نکردید، آن‌ها را باز نکنید. این کار فقط فضای خانه را شلوغ می‌کند و نظم کارتان را به هم می‌زند.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با اسباب کشی، نکاتی را برای شما بیان کنیم، تا با به کارگیری آن‌ها بتوانید اسباب کشی راحت‌تری را برای خود رقم بزنید. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید. 

 

چگونه یک اسباب کشی راحت و آسان داشته باشیم؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟