افزایش نرخ سود صندوق آوای فردا زاگرس از 28.3٪‌ به 29.5٪

افزایش نرخ سود صندوق آوای فردا زاگرس از 28.3٪‌ به 29.5٪
افزایش نرخ سود صندوق آوای فردا زاگرس از 28.3٪‌ به 29.5٪

معرفی صندوق درآمدثابت آوای فردای زاگرس

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت آوای فردای زاگرس با نماد فردا در سال 1399 با مجوز رسمی سازمان بورس اوراق بهادار پذیره نویسی و فعالیت خود را شروع کرد. این صندوق تحت مدیریت شرکت سبدگردان زاگرس که یک شرکت سبدگردان خصوصی متشکل از تیم سهامداران و مدیران خوشنام بازار سرمایه و کارشناسانی نخبه و حرفه ای با مجوز فعالیت رسمی از سازمان بورس و ارگان های ذی الربط است.

دیگران چه می خوانند:

فردای زاگرس از نوع صندوق های قابل معامله در بورس(ETF) و بدون تقسیم سود به حساب می‌آید. در حال حاضر این صندوق نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خود دارد. نرخ سود موثر سالیانه حداقل 29.5 درصد روزشمار، نرخ ذخیره مثبت 1.30 درصد و حضور بازارگردان فعال و تضمین نقدشوندگی در حال حاضر یکی از برترین صندوق های درآمدثابت به شمار می‌رود.

نرخ سود صندوق درآمدثابت آوای فردای زاگرس

نرخ سود صندوق درآمدثابت فردای زاگرس در حال حاضر 29.5 % موثر سالانه است. نرخ اشاره شده به صورت روزشمار به سرمایه گذاران ارائه می‌شود. به عبارتی در صورت برداشت زودهنگام برخلاف بانک‌ها، این صندوق نرخ شکست ندارد. بنابراین سرمایه گذاران حتی برای یک روز سپرده گذاری در صندوق درآمدثابت فردای زاگرس می توانند نرخی معادل 29.5 % روزشمار سالانه را دریافت کنند.

ثبات در سودآوری صندوق درآمدثابت فردای زاگرس

یکی از موارد بسیار حیاتی برای صندوق های درآمدثابت ثبات در سودآوری و ارائه نرخ های سود مطمئن و بدون نوسان است. صندوق درآمدثابت آوای فردای زاگرس از بدو تاسیس تاکنون همواره روندی رو به رشد داشته است. به طوری که در سال جاری نرخ صندوق در چهار مرحله افزایش داشت که آخرین مرحله آن در تاریخ 15 اسفند از 28.3 % موثر سالانه به 29.5 % موثر سالانه افزایش پیدا کرد.

ذخیره مثبت صندوق درآمد ثابت فردا

یکی از پارامترهای مهمی است که اکثر فعالان بازار از آن غافل می شوند میزان ذخیره مثبت یا منفی صندوق درآمدثابت است. ذخیره مثبت صندوق درآمد صندوق به این معناست که اگر صندوقی طی یکسال بتواند نرخ سودی را که اعلام کرده محقق کند، در پایان سال علاوه بر تعهدی که به سرمایه گذاران خود داده میزانی AUM مازاد تحت عنوان ذخیره مثبت خواهد داشت. بعضی از صندوق های درآمدثابت ذخیره منفی دارند و به عبارتی ناتراز هستند. صندوق فردای زاگرس در حال حاضر به دلیل مدیریت حرفه ای و عملکرد مناسب مدیر صندوق با نرخ ذخیره مثبت 1.3 % جز 3 صندوق برتر بازار محسوب می‌شود.

نقدشوندگی صندوق فردای زاگرس

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های صندوق درآمد ثابت را می‌توان نقدشوندگی آن دانست. نقدشوندگی صندوق درآمد ثابت به این معناست که شما هرزمان بخشی از سرمایه یا تمام آن را نیاز داشتید بتوانید به سرعت آن را نقد کنید. صندوق فردای زاگرس با میانگین حجم معاملات روزانه بالغ بر 800 میلیارد ریال از این نظر وضعیت مطلوبی دارد. ضمن آنکه با توجه به حضور بازارگردان فعال نقدشوندگی صندوق برای هر مبلغ و هر مقداری از سرمایه تضمین شده است.

بعد از فروش واحدهای صندوق فردا حداکثر یک روز کاری طول می کشد تا مبلغ مدنظر از حساب کارگزاری به حساب بانکی سرمایه گذاران واریز گردد.

دارایی تحت مدیریت و ترکیب دارایی صندوق فردای زاگرس

در حال حاضر دارایی تحت مدیریت صندوق نزدیک به 30 هزار میلیارد ریال است. که بخش زیادی از آن مربوط به شرکت های خصوصی، خصولتی و نهادهای دولتی مانند صندوق های بازنشستگی است. ترکیب دارایی داخل پورتفوی صندوق به ترتیب زیر است:

نحوه سرمایه گذاری در صندوق فردای زاگرس

برای سرمایه گذاری در صندوق آوای فردای زاگرس کافی است در روزهای کاری بازار (شنبه الی چهارشنبه) از ساعت 9 الی 15 با جست و جوی نماد "فردا" در سامانه معاملاتی کارگزاری خود اقدام کنید.

معرفی شرکت سبدگردان زاگرس:

شرکت سبدگردان زاگرس توسط جمعی از خبرگان و فعالان با سابقه بازار سرمایه در سال 1399 تاسیس شد و تحت مجوز سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان سبدگردان رسمی شروع به فعالیت کرد. به صورت کلی شرکت خدمات مدیریت دارایی شامل صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردانی اختصاصی و خدمات مشاوره عرضه و پذیرش در بورس را به مخاطبان خود ارائه می کند.

در شرایطی از تاسیس شرکت سبدگردان زاگرس حدود 3 سال میگذرد که در این مدت 5 صندوق سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه کرده است. سبدگردان زاگرس در حال حاضر بیش از 50 هزار میلیارد ریال دارایی تحت مدیریت در سبدهای اختصاصی و صندوق های سرمایه گذاری خود دارد و با بهره گیری از تجربه مدیران ارشد مجموعه و البته تیم کارشناسان جوان، متخصص و خبره تحلیل و سرمایه گذاری توانسته است عملکرد بسیار مناسبی داشته و از این لحاظ یکی از برترین سبدگردان های بازار سرمایه باشد.

معرفی سایر صندوق های ETF سبدگردان زاگرس

صندوق های ETF سبدگردان زاگرس شامل صندوق های زیر می‌شوند:

صندوق طلای دنا زاگرس(جواهر)

صندوق طلای دنای زاگرس با نماد جواهر از نوع قابل معامله در بورس(ETF) به حساب می‌آید که در حال حاضر ترکیب پورتفوی آن متشکل از بیش از 90٪ گواهی شمش و کمتر از 10٪ گواهی سکه است. باتوجه به تمرکز بیشتر روی شمش طلا و حضور بازارگردان فعال، جواهر زاگرس کمترین مقدار حباب شامل حباب اسمی و ذاتی را در میان صندوق های سرمایه گذاری مبتنی بر طلای بازار دارد. از نظر کسب بازدهی صندوق طلای جواهر زاگرس در بازه 3 ماهی که از پذیره نویسی آن می گذرد جز 3 صندوق برتر طلای بازار بوده است. این امر باعث شد که در مدت زمانی کوتاه دارایی تحت مدیریت صندوق به بیش از 8 هزار میلیارد ریال رشد پیدا کند.

صندوق سهامی آوای تاراز زاگرس

یک صندوق سهامی قابل معامله در بورس (ETF) با نماد تاراز است. این صندوق با کسب بازدهی بیش از 50 درصدی در یک سال منتهی به 30/11/1402 یکی از بهترین صندوق های سهامی از نظر کسب بازدهی برای سرمایه گذاران خود بوده است. بازارگردانی این صندوق توسط سبدگردان زاگرس انجام می شود و نگرانی از بابت نقدشوندگی آن وجود ندارد. این صندوق مناسب افرادی است که علاقمند به سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در بازار سهام را دارند و توانایی، تخصص یا زمان کافی برای آن را ندارند. برای شروع سرمایه گذاری در صندوق کافیست نماد تاراز در سامانه معاملاتی کارگزاری خود جست و جو کنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

افزایش نرخ سود صندوق آوای فردا زاگرس از 28.3٪‌ به 29.5٪

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟