فایل روتاری چیست و پرفروش ترین مواد دندانپزشکی کدامند؟

فایل روتاری چیست و پرفروش ترین مواد دندانپزشکی کدامند؟
فایل روتاری چیست و پرفروش ترین مواد دندانپزشکی کدامند؟

در درمان های دندانپزشکی و روش های زیبایی دندان از مواد و ابزار مختلفی استفاده می شود. فایل روتاری دندانپزشکی، گوتا، امالکپ، اسیداچ و بسیاری ابزار و مواد مصرفی برای کلینیک های دندانپزشکی و مطب ها خریداری می شوند. بعضی از این مواد کاربردشان مشابه است و موقع خرید مواد ممکن است سردرگم شوید که کدام را خریداری کنید. در ادامه بیشتر با کاربرد و تفاوت های هر یک آشنا می شوید. همچنین نکات مهم برای خرید این ابزار را بدانید تا نتیجه درمان های دندانپزشکی به مراتب ارزشمندتر و با رضایت بالا باشد.

گوتا پرکا متا 2 درصد - فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندان پزشکی دنشا

دیگران چه می خوانند:

گوتا چیست و چه کاربردی دارد؟

گوتا چیست و چه تفاوتی با فایل روتاری دارد؟

گوتا و فایل روتاری هر دو جزو وسایل و موادهایی هستند که برای ریشه دندان به کار می روند. وقتی کار دندان به درمان ریشه و عصب کشی می رسد، باید از ابزاری استفاده کرد که بتواند وارد کانال های باریک دندان شود. برای این منظور، خرید گوتا دندانپزشکی و فایل روتاری دندانپزشکی صورت می گیرد. ابتدا پزشک فایل هایی که سایز مناسبی دارند را انتخاب کرده و کانال دندان را باز می کند. این فایل ها قابلیت این را دارند تا با انعطاف پذیری بالای خود به راحتی با کانال هماهنگ شوند. سپس انواع گوتا دندانپزشکی برای پر کردن کانال مورد استفاده قرار می گیرد.

گوتا در اندازه های مختلفی وجود دارند و انعطاف پذیری بالای آن باعث می شود تا با هر کانالی خود را هماهنگ کند. از طرفی، سازگاری بالایی با بافت های دندان دارد و نگرانی از بابت اثر نامطلوب بر روی بافت های لثه و دندان نخواهید داشت. قیمت گوتا دندانپزشکی و قیمت فایل روتاری بر اساس کیفیت آن ها تعیین می شود و بهتر است بهترین مدل را با کیفیت بالا خریداری کنید.

فایل روتاری دنکو Denco Blue - تجهیزات دندانپزشکی فرشید دنتال

بهترین انواع فایل روتاری دندانپزشکی

تفاوت کامپوزیت و باندینگ دندانپزشکی

گاهی اوقات ممکن است درمان بیشتر سطحی باشد و نیازی به کار روی کانال های ریشه نداشته باشیم. مانند هنگامی که بیمار برای طراحی لبخند یا ترمیم شکستگی کوچکی در گوشه دندان مراجعه می کند. در این حالت دندانپزشک از موادی که برای ترمیم دندان استفاده می شوند، بهره می برد. کامپوزیت و باندینگ از این نوع هستند. خرید کامپوزیت بیشتر برای مواردی در نظر گرفته می شود که بیمار نیاز دارد تا تمام سطح دندان را اصلاح کند. مثلاً در مواقعی که بیمار به اصلاح لبخند یا ترمیم زیبایی نیاز دارد از کامپوزیت استفاده می شود. معمولاً دندانپزشکان از مراکز فروش عمده کامپوزیت دندان این مواد را تهیه می کنند؛ زیرا مصرف بالایی دارد و امروزه طرفداران آن بسیار زیاد شده اند.

کامپوزیت توکویاما - Tokuyama | راز دنت فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی

بهترین مواد کامپوزیت دندانپزشکی

خرید باندینگ دندانپزشکی برای ترمیم بخشی از دندان

در ادامه تفاوت بین مواد ترمیمی، باید گفت که باندینگ از نظر ساختار و نحوه استفاده و حتی جنس کاملاً مشابه کامپوزیت است. با این تفاوت که باندینگ برای پوشاندن بخش کمی از دندان که شکسته یا نیاز به ترمیم دارد استفاده می شود. قیمت باندینگ دندانپزشکی چندان با کامپوزیت متفاوت نیست؛ اما گاهی اوقات قیمت باندینگ دندان به نسبت درمان با کامپوزیت در نهایت کمتر می شود. باندینگ بخش کوچکی را در برمی گیرد و کامپوزیت معمولاً ماده بیشتری برای درمان نیاز دارد تا کل سطح دندان ها را بپوشاند.

قیمت باندینگ دندانپزشکی

امالکپ چه نقشی در دندانپزشکی دارد؟

یکی از مهم ترین مواد دندانپزشکی که معمولاً به علت مقاومت بالایی که در برابر سایش دارد برای دندان های آسیاب به کار می رود، امالکپ است. خرید آمالکپ amalcap مانند سایر مواد مهم دندانپزشکی باید به صورت عمده و در همان ابتدای کار صورت گیرد. در اصل این ماده ترکیبی خاص از آمالگام است که از فلزاتی مثل نقره، قلع، مس و... در آن استفاده شده است. همین ترکیبات هم باعث مقاومت بالای آن شده اند. معمولاً هنگامی که قرار است دندان روکش شود و رنگ آن مهم نیست، خرید امالکپ و استفاده از آن در اولویت قرار می گیرد. خرید amalcap باید با حساسیت بالا صورت گیرد تا فلزات سنگین نامناسب در ترکیبات آن وجود نداشته باشد.

اسید اچ چیست و چه موقع از آن استفاده می شود؟

اسیداچ همانطور که از نامش پیداست یک ماده با ph پایین است که اسید آن از اسید سولفات گرفته شده است. این ماده در اصل دو خاصیت در فرایند دندانپزشکی دارد. یکی این که حالتی چسبنده بر روی دندان تراشیده شده ایجاد می کند تا مواد پر کننده کامل روی آن بچسبد. دومین خاصیت هم ایجاد حالتی ضد فرسودگی بر روی دندان است. خرید اسید اچ دندانپزشکی به فعالان در این زمینه کمک می کند تا سطح دندان را برای ترمیم بهتر آماده کند. به همین علت قیمت اسید اچ دندانپزشکی ممکن است نشان دهنده کیفیت بالای ماده دریافتی باشد. اگر از مراکز معتبر خرید انجام می دهید، بهتر است کیفیت بالا را حتی با قیمت بالاتر در سبد کالایی خود انتخاب کنید تا اثرات مثبت آن را بر روی ترمیم دندان ببینید.

اسید اچ اوریس - Oris P-Etch | راز دنت فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی

خرید اسید اچ دندانپزشکی

خرید آمالکپ ارزان و سایر مواد دندانپزشکی

این روزها که رقابت در هر عرصه ای به حد بالا رسیده است و مشتری مداری جزو لاینفک رقابت شناخته می شود، بهتر است سراغ تبلیغاتی مثل فروش کامپوزیت دندان ارزان، خرید آمالکپ ارزان و مواردی از این قبیل نروید. آنچه تعیین می کند که گوی رقابت را از دیگران بربایید، رضایت بالای مشتریان است. استفاده از مواد باکیفیت بالا و ابزار مرغوب اعتبار شما را به عنوان یک دندانپزشک یا مدیر کلینیک دندانپزشکی به مراتب افزایش می دهد. دندانپزشکان حرفه ای این نکته را مد نظر قرار می دهند که استفاده از مواد مرغوب می تواند نتیجه مهارت و تجربه آن ها را چندین برابر بهتر کند. به همین علت هنگام خرید فایل روتاری دندانپزشکی و ابزار و مواد مورد نیاز، بهترین ها را برای خرید خود انتخاب می کنند.

خرید آمالکپ 1 واحدی باقیمتی استثنائی - Amalcap

خرید امالکپ با کیفیت بالا

معتبرترین مرکز خرید ابزار و مواد دندانپزشکی اصل

بهترین برندهای بازار را همیشه در مراکز معتبر به صورت اصل پیدا می کنید. به همین علت است که افراد حرفه ای همیشه به دنبال مراکزی هستند که بهترین انواع کامپوزیت و مواد مورد نیازشان را بتواند از بهترین برندها به دستشان برساند. نیک دندان یک مرکز معتبر و خوش سابقه است که همیشه توانسته است رضایت بسیار بالای مشتریان خود را به همراه داشته باشد. از طرفی، انواع مختلف مواد و ابزار مصرفی را به صورت اصل در سبد کالایی خود دارد و نگرانی از بابت کمبود آن ها در هیچ زمانی نخواهید داشت.  

فایل روتاری چیست و پرفروش ترین مواد دندانپزشکی کدامند؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟