انواع پمپ آب خانگی

انواع پمپ آب خانگی
انواع پمپ آب خانگی

با توجه به نیاز، پمپ آب انواع گوناگونی دارد که هر یک از این موارد کاربرد های گوناگونی دارند و مزایای بخصوصی را ارائه می دهند. این محصول به طور معمول بر حسب قدرت موتور و همچنین اساس اسب بخار انتخاب می گردد. لازم به ذکر است مقدار قدرت پمپ آب یکی از اساسی ترین ویژگی های انواع پمپ ها می باشد که می توان گفت عامل اصلی در انتخاب نوع پمپ آب به حساب می آیند. در ادامه به معرفی برخی از انواع پمپ آب خانگی و بهترین پمپ های آب موجود در بازار میپردازیم.

پمپ آب خانگی نیم اسب

دیگران چه می خوانند:

پمپ آب خانگی نیم اسب به شکل تک فاز و در حجم کمتر و قیمت پایین تولید می گردد که به طور معمول برای ساختمانهای یک طبقه کاربرد دارند. توصیه می‌شود اگر متراژ واحد مسکونی شما زیر ۱۵۰ متر است این نوع پمپ آب خانگی را انتخاب کرده و نصب نمایید.

پمپ آب خانگی بشقابی

پمپ آب خانگی یک اسب بخار بشقابی از دسته پمپ های شعاعی می باشد که عموما برای ساختمان های سه طبقه و همچنین ۶ واحدی قابل نصب می باشد این نوع پمپ آب خانگی از فشار آب به نسبت بالایی برخوردار است و میتوان آن را در واحد هایی با متراژ ۷۵ متر نیز نصب کرد.

پمپ آب خانگی جتی

یکی دیگر از انواع پمپ آب خانگی پمپ بخار جتی می باشد. پمپ آب خانگی یک اسب بخار جتی برای ساختمان های دارای چهار طبقه ۸ واحدی و با ماکزیمم متراژ ۶۸ متر قابل نصب و استفاده می باشد این پمپ ها قسمت جلویی دارند که سبب میشود جریان تخلیه و پمپاژ آب به آرامی و به شکل یکسان انجام گردد.

بهترین پمپ آب خانگی

یکی از بهترین پمپ های آب خانگی مدل بشقابی و یا پمپ آب سانتریفیوژ می باشد. توپ های سانتریفیوژ بوسیله نیروی گریز از مراکز سبب افزایش فشار آب ورودی می شوند. پمپ آب خانگی بشقابی و مرسوم ترین انواع پمپ آب خانگی میباشند و معمولا در امور خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی دیگر از علل استقبال گسترده مصرف کننده ها از پمپ های بشقابی یا سانترفیوژ سادگی ظاهری آن و همچنین هزینه کم نگهداری و بهره‌برداری و تعمیر راحت این نوع پمپ ها می باشد.

همانگونه که پیش نیز ذکر شد ساختار و شکل ظاهری پمپ های بشقابی بسیار ساده می باشد. عموما ساختار داخلی پمپ های بشقابی یا سانتریفیوژ به شکلیمی باشد که معمولاً تشکیل شده از یک یا چند پروانه و تعدادی پره منحنی شکل میباشند.

از جمله نکات حائز اهمیتی که میبایست در استفاده از این نوع پمپ ها مورد توجه قرار بگیرد، پر بودن محفظه داخل پمپ از آب می باشد.

بهترین پمپ آب خانگی ایرانی

اگر در پی بهترین پمپ آب خانگی ایرانی هستید در اینجا میخواهیم تعدادی از بهترین پمپ آب و مزایا و معایب آنها را برای شما عزیزان بررسی کنیم.

پمپ آب پمپیران

پمپ آب پمپیران یکی از برند های نام آشنا و مقرون به صرفه در بازار در زمینه های پمپ آب می باشد. پمپ های آب پمیران در گروه های زیر تولید می شود که هر کدام از این دسته ها نیز دارای زیر شاخه های مخصوص به خود می باشند.

پمپ های آب گریز از مرکز پمپیران
گریز از مرکز حلزونی سری EN:

پمپ آب حلزونی پمپیران به در انواع گوناگون به شکل موتور جدا هستند و با دهانه بزرگی که دارند برای اموری همچون صنایع کشاورزی به کار می روند. افزون بر آن در تاسیسات در زمینه های جابجایی آب گرم و آب سرد نیز کاربرد دارند.

مشخصات این سری شامل موارد زیر است:
  • قطر خروجی این پمپ ها ۳۲ تا ۳۰۰ میلیمتر است
  • ظرفیت آبدهی آن ۵ تا ۱۶۵۰ متر مکعب در ساعت می باشد
  • ارتفاع پمپاژ تا ۵ تا۹۰ متر است
  • درجه حرارت سیال با استفاده از نوار آب بندی از ۱۰- تا۱۱۰درجه سانتیگراد است و با استفاده از آب بند مکانیکی از ۱۰- تا۱۴۰درجه سانتیگراد می باشد.
  • فشار تست ماکزیمم تا ۱۶ بار
گریز از مرکز حلزونی سری EA:

پمپ آب حلزونی پمپیران سری EA  در انواع گوناگون به شکل موتور جدا هستند و با دهانه بزرگی که دارند برای امور همچون صنایع کشاورزی به کار می روند. علاوه بر آن در تاسیسات در حوزه های انتقال آب گرم و آب سرد نیز کاربرد دارند.

لازم به ذکر است که سری EA دارا مشخصات زیر می باشد:
  • قطر خروجی شامل ۱۰۰تا۳۰۰ میلیمتر است
  • ظرفیت آبدهی شامل ۴۰تا۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت می باشد
  • پمپاژ تا ارتفاع ۵تا۹۰ متر
  • درجه حرارت مایع در آب بندی با استفاده از نوارآببندی از ۱۰- تا۱۱۰درجه سانتیگراد می باشد و با آب بند مکانیکی از ۱۰- تا۱۴۰درجه سانتیگراد است

فشار تست : ۱۲ بار

گریز از مرکز حلزونی سری ER:

پمپ آب حلزونی پمپیران سری EA  در انواع گوناگون به شکل افقی و به صورت موتور جدا هستند و با دهانه بزرگی که دارند برای اموری همچون صنایع کشاورزی کاربرد دارند. علاوه بر آن در تاسیسات در حوزه های جابجایی آب گرم و آب سرد نیز کاربرد دارند. لازم به ذکر است که کلیه پمپ های گریز از مرکز حلزونی پمپیران در اصل یک طبقه ای می باشند.

مشخصات این گروه از پمپ های آب پمپیران به شرح زیر است:
  • قطر خروجی ار ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیمتر می باشد
  • ظرفیت آبدهی از ۴۰ تا ۱۸۰۰ متر مکعب در ساعت است
  • ارتفاع پمپ از ۵ تا ۹۰ متر
  • درجه حرارت مایع در آب بندی پمپ توسط نوارآب‌بندی از ۱۰- تا ۱۱۰درجه سانتیگراد و بوسیله آب بند مکانیکی از ۱۰- تا ۱۴۰درجه سانتیگراد می باشد
  • ماکزیمم فشار تست شده ۱۲ بار است

بهترین پمپ آب خانگی ایرانی خارجی

در ادامه قصد داریم با انواع بهترین پمپ آب خارجی اشنا شویم.

پمپ آب پنتاکس

از سال 1990 پمپ آب پنتاکس فعالیت خود را در حوزه تولید انواع پمپ در ایتالیا شروع کرد و با گسترش و پیشرفت این شرکت و محصولات صادراتی، جایگاه بخصوصی در بین مصرف کنندگان جهانی پیدا کرد.

امروزه شرکت پنتاکس به عنوان یکی از برترین ها در حوزه تولید پمپ آب مطرح بوده و گردش مالی بسیار بالایی را در این زمینه به وجود آورده است. ویژگی  اصلی و مهم پمپ آب پنتاکس، بالا بودن کیفیت و قیمت مقرون به صرفه آن می باشد.

پمپ کفکش پنتاکس

پمپ های کفکش یکی از پمپ های مستغرق سانتریفیوژی هستند. این پمپ ها در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید شده و امور خانگی و صنعتی دارند.

در نظر بگیرید که پمپ های کف کش میبایست در داخل آب مستغرق شده و اگر خشک کار کنند موتور آنها می سوزد.

پمپ کف کش پنتاکس DP

سری DP پمپ پنتکس از مواد مقاوم در مقابل خوردگی شیمیایی تولید شده و جهت تخلیه مخازن و منابع مناسب می باشد.

دبی این سری تا 7.2 متر مکعب در ساعت، هد آنها تا 8 متر، توانایی تا ماکزیمم 5 متر غوطه وری، و دارای توان موتور 200 تا 400 وات به شکل تک فاز می باشد.

پمپ کفکش بدنه استیل پنتاکس 5PES

پمپ کف کش بدنه استیل پنتاکس 5PES از جمله کف کش های استیل پنتکس با قطر بدنه 5 اینچ می باشد.

این پمپ دارای دبی ماکزیمم تا 7 متر مکعب بر ساعت، هد حداکثر 90 متر و توان الکتروموتور از 0.55 تا 1.1 کیلووات می باشد.

پمپ شناور پنتاکس

پمپ شناور به منظور استفاده در چاه های عمیق و بخصوص آبیاری استفاده می شود. پمپ های شناور به شکل یکپارچه یا دو تکه عرضه می شوند که در هر دو حالت موتور در پایین پمپ نصب می شود تا از طریق آب خنک شود.

پمپ شناور پنتاکس سری 4s

پمپ شناور پنتاکس مدل S4 یک پمپ شناور استیل میباشد که به علت تکنولوژی ساخت اتوماتیک در مقایسه با پمپ شناور چینی دارای قیمتی بسیار رقابتی ولی با کیفیتی بالاتر و ساخت ایتالیا می باشد.

یکی از با کیفیت ترین و برترین برندهای پمپ شناور در ایران سری S4 میباشد که با کاربری های متعددی پمپ شناور طبقاتی پنتاکس ایتالیا می باشد. که برای چاه های 4 اینچ بوده و قطر خارجی آن 96 میلی متر می باشد.

پمپ آب لوارا

پمپ آب لوارا ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان پمپ در جهان می باشد. گستردگی محصولات این شرکت تولید کننده پمپ، یک مجموعه از احتیاجات سیالات در کلیه صنایع را پوشش می دهد. پمپ های تولید شده بوسیله این شرکت دارای بالاترین کیفیت در مقایسه با دیگر محصولات مشابه می باشد و با کاربردهایی مانند پمپ های خانگی، پمپ های شناور، پمپ های لجن کش و پمپ کف کش، پمپ های مورد نیاز در صنایع آب و فاضلاب و تجهیزات وابسته به آن است .

پمپ بشقابی لوارا

پمپ آب بشقابی لوارا از پمپ های آب کم صدای پمپ لورا به حساب می آید که به منظور استفاده در داخل ساختمان و امور صنعتی کاربرد دارد. پمپ های سری CEA از این نوع پمپ ها می باشند که جنس آنها از استیل مرغوب و ضد زنگ می باشد.

پمپ های تک پروانه لوارا

این نوع از پمپ های Lowara از نوع پمپ های سانتریفیوژی هستند که در امور خانگی کوچک و متوسط استفاده می شوند. اگر اتصال آنها به منابع تحت فشار یک سیستم فشار قوی را به وجود می آورند. این نوع از پمپ آب به طور معمول به سری های CO, NSCE و ESHE تقسیم بندی می شود.

پمپ آب لوارا طبقاتی

پمپ آب لوارا طبقاتی افقی و پمپ آب لوارا طبقاتی عمودی نیز از نوع پمپ های سانتریفیوژی میباشند که پوشش آن ها به دو گروه تقسیم شده اند. این نوع پمپ ها با پمپ های مکنده تفاوت دارند. چراکه نازل مکنده، نازل تخلیه و روکش تماما در یک بخش قرار دارند. سری HM و  SV در این گروه بندی ها قرار می گیرند.

پمپ آب ابارا

یکی از بزرگترین برندهای تولید پمپ آب در جهان ابارا است که در تلاش است تا محصولات خود را با بهترین کیفیت و کارایی تولید نماید.  محصولات این شرکت در گروه های گوناگونی از جمله خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، آبیاری و فاضلاب قرار می گیرند.

پمپ آب ابارا بوسیله شرکت ابارا ژاپن از طریق تجربه و روشهای مدیریتی بخصوص ژاپنی ها و تکنولوژی و دقت ایتالیایی، تولید و عرضه می گردد.

پمپ محیطی ابارا سری PRA

از مشخصه های پمپ محیطی ابارا سری PRA یا همان پمپ آب خانگی ابارا سریPRA، که سبب فروش بالای آن شده ابعاد کوچک و انتقال و نصب آسان آن است.

توان پمپ خانگی ابارا سری PRA از 0.5 تا 2 اسب بخار میباشد که توان نیم اسب آن در امور ساختمانی و مسکونی بیشتر استفاده می شود.

جنس پروانه و بدنه آن به ترتیب از برنج و چدن می باشد. همچنین سری های PRA توانایی تحمل فشار تا 12 بار را دارند.

قطر ورودی و خروجی این پمپ 1 اینچ بوده و آب بند آن از نوع مکانیکال سیل از جنس کربن-سرامیک-NBR است.

شفت آن استیل و ماکزیمم دمای کاری آن میبایست 80 درجه سانتیگراد باشد.

پمپ آب خانگی ابارا ایتالیا سری CMA

پمپ آب خانگی ابارا ایتالیا سری CMA به پمپ های بشقابی ابارا نیز مشهور هستند. این پمپ های بشقابی به شکلی سانتریفیوژی و تک پروانه به بازار ارائه شده اند.

جنس پروانه و بدنه این پمپ ها به ترتیب برنجی و چدن می باشند. از مشخصه های برجسته پمپ آب خانگی ابارا سری CMA کیفیت بالا، کم صدا بودن و قابل تعمیر بودن آنها میباشد. نکته مهم این است که نسبت به پمپ آب خانگی ابارا سری PRA کم صداتر هستند.

توان این سری از پمپ ها EBARA بین 0.5 تا 3 اسب بخار است. بیشترین دمای کاری آنها 50 درجه سانتیگراد و ماکزیمم فشار کاری آنها در بزرگترین سایز 6 بار است.

مدل های گوناگون این سری دارای قطر ورودی 1 و 1.1/4 اینچ و قطر خروجی 1 اینج هستند. مکانیکال سیل این سری از پمپ های ابارا از جنس کربن-سرامیکNBR است.

پمپ آب جتی ابارا سری AGA

پمپ آب ابارا ایتالیا سری AGA که به نام پمپ جتی ابارا نیز شناخته می شوند، فشار بیشتر و دبی کمتری نسبت به پمپ بشقابی ابارا  اعمال می کند.

پمپ آب خانگی ابارا سری AGA خودمکش میباشد و دارای قطر ورودی و خروجی 1 اینچ است.

این پمپ ها بیشتر در امور خانگی استفاده میشوند و دارای توان 0.75 کیلوات هستند.

جنس پوسته و پروانه و شفت آن به ترتیب چدن، برنج یا نوریل و استیل می باشد. ماکزیمم هد و آبدهی این سری در بزرگترین سایز آن 47.5 متر و 3.6 متر مکعب بر ساعت است.

پمپ آب گراندفوس

پمپ آب گراندفوس یا همان گراندفوس پمپ یکی از محبوبترین برندهای پمپ آب در ایران است به این علت که نیازهای مسکونی و خانگی گرفته تا ساختمان های تجاری و حتی سیستم هایHVAC ، تولیدات گراندفوس قادر به برطرف کردن کلیه نیازها در تامین آب با کیفیت و کارایی بالا می باشد. این شرکت دارای طیف وسیعی از محصولات و راهکارها در بخش های صنعتی و تاسیسات از جمله پمپ های سیرکولاتور جهت سیستم های گرمایشی و تهویه مطبوع و همچنین پمپ های دوزینگ و فاضلابی می باشد.

پمپ های آبرسانی خانگی

پمپ های خانگی گراندفوس با کاربری آبرسانی در مدل های مختلف تهیه و تولید می شوند. که برخی از کاربردی ترین آنها شامل: پمپ آب خانگی سری JPC و پمپ آب خانگی سری MQ میباشد. در ادامه به معرفی مشخصه ها و کاربردهای این سری پمپ های گراندفوس می پردازیم.

سری JPC

پمپ آب گراندفوس مدل JPC از پمپ های آب خانگی همراه با یک اجکتور داخلی و سیستم مکش خودکار جهت مکش آب از عمق بالا میباشند. و در مقایسه با پمپ های مشابه امکان نصب آسان و همچنین از کیفیت بالایی برخوردار میباشند. این پمپ ها یک بدنه از جنس کامپوزیت دارند و در مقابل خوردگی بسیار مقاوم میباشند. این پمپ ها تولید صدای ناچیزی دارند و در مقابل کارکرد در موقعیت های خشک مقاوم میباشند. پمپ های مدل JPC به راحتی نصب میشوند و نیازی به سرویس های دوره ای دائم ندارند. در این سری از پمپ های آب خانگی بیشترین دبی شش متر مکعب در ساعت، ماکزیمم فشار پنجاه متر، دمای سیال از صفر تا مثبت شصت درجه سانتی گراد و بیشترین فشار کاری نیز شش بار است. برخی از مهم ترین کاربردهای پمپ گراندفوس سری JPC عبارت است از: استفاده به منظور تقویت و افزایش فشار آب ساختمان ها و مجتمع های خانگی، سیستم های آبیاری باغ و سیستم های آبیاری کشاورزی.

سری MQ

این سری از پمپ های آب گراندفوس با کاربری خانگی از یک سیستم مکش اتوماتیک بهره مند میباشند که بوسیله آنها می توان آب را از محل هایی با عمق زیاد استخراج کرد. این پمپ های خانگی به سادگی نصب میشوند و در زمان کار صدای بسیار ناچیزی تنها در حدود پنجاه و پنج دسی بل ایجاد می کنند. این پمپ گراندفوس یک مجموعه از تمامی قطعات اعم از منبع دیافراگمی، شیر و سنسورها میباشد. پمپ های آب خانگی سری MQ در برابر کارکرد در شرایط خشک و نوسانات برق مقاوم هستند. در این پمپ ها بیشترین دبی چهار متر مکعب در ساعت، ماکزیمم فشار چهل و پنج متر، دمای سیال از صفر تا مثبت سی و پنج درجه سانتی گراد و ماکزیمم فشار کاری نیز هشت بار است. مهم ترین ترین کاربرد این سری از پمپ های آب گراندفوس شامل: افزایش فشار آب ساختمان های مسکونی، آبیاری مزارع، باغ ها و گلخانه ها میباشد.

پمپ آب داب

شرکت داب ایتالیا یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان پمپ‌های زمینی، خطی، سیرکولاتور، دور متغیر، جتی و بشقابی، قابل استفاده در کلیه موارد، می باشد

پمپ آب داب تک پروانه

پمپ های تک پروانه شامل مدل‌هایNKP-G , NKM-G , K , KP, KPF می‌باشند.

KPFپمپ آب داب سانتریفیوژ تک پروانه است که دارای توانایی هد بالا، مناسب به منظور نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، سیستم های تامین آب، باغ های کوچک، تخلیه و پرکردن مخزن آب و صنایع سبک همچون تغذیه دیگ های بخار تحت فشار – غیر متراکم – است.

پمپ آب داب سانتریفیوژ سری K که مناسب جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، خانگی، صنعتی و کشاورزی است. همچنین این پمپ به منظور مخلوط کردن، آبیاری و خالی کردن آب نیز استفاده می‌شود. بدنه پمپ و موتور از جنس چدن و پروانه از جنس تکنوپلیمر یا چدن است.

NKM -G یک پمپ آب داب سانتریفیوژ استاندارد تک پروانه است که برای محدوده‌ی وسیعی از کارها همچون تامین آب، گردش آب داغ برای سیستم های گرمایشی، گردش آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده، نقل و انتقال مایعات در محیط های کشاورزی، باغبانی و صنعتی و جهت نصب و راه اندازی مجموعه های پمپاژ، استفاده می‌شود. این پمپ دارای برتری هایی نسبت به سایر پمپ های آب خانگی داب دارد که شامل الکتروموتور IE2 با مصرف انرژی کمتر و بازده بالاتر و کوبله شده توسط کوپلینگ استاندارد، عدم جابجاسس حرارت سیال به الکتروموتور، با امکان جداسازی الکتروموتور از پمپ، سرویس و تعمیر و نگهداری آن به صورت ساده، سریع و مطمئن صورت می گیرد. جایگزینی الکتروموتور استاندارد در هنگام سرویس و تعمیرات، آسان است.

پمپ آب داب NKP-G پمپ سانتریفیوژ استانداردی است که جهت تامین آب، گردش آب داغ به منظور سیستم های گرمایشی، گردش آب سرد برای سیستم های تهویه مطبوع و خنک کننده، نقل و انتقال مایعات در محیط های کشاورزی، باغبانی و صنعتی و برای نصب و راه اندازی مجموعه های پمپاژ به کار می‌رود.

آخرین مدل از پمپ آب داب تک پروانه، پمپ سری KP است که یک پمپ گریز از مرکز جمع و جور با توانایی هد بالا، مناسب جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، سیستم های تامین آب، باغ های کوچک، تخلیه و پرکردن مخزن آب و صنایع سبک مانند تغذیه دیگ های بخار تحت فشار –غیر متراکم– است. پروانه پمپ آب از جنس برنج است. دمای مایع مورد استفاده این پمپ آب از 0 تا 35 درجه سانتی گراد جهت استفاده داخلی و از 10- تا 80 درجه سانتی گراد برای استفاده های دیگر است.

پمپ آب داب جتی

پمپ آب داب JET، JET INOX و JET _ COM داب پمپ هایی سانتریفیوژ و خود مکش با ظرفیت مکش عالی- حتی برای آب حباب دار- هستند. این پمپ های آب جهت پمپاژ آب با درصد پایین ناخالصی شنی (بخصوص ذخیره آب خانگی) گزینه مناسبی هستند. این پمپ‌ها به منظور مزارع کوچک و فضای سبز و خدمات صنعتی در مقیاس کوچک (که نیاز به سیستم خود مکش دارند) ضروری و پرکاربرد است. بدنه و موتور پمپ با چدن پوشیده شده است.

پمپ آب جتیAQUAJET–INOX، یکی از پمپ‌های آب خانگی داب است که در اصل یک بوستر پمپ اتوماتیک است که با آبهای حبابدار و دارای مقدار کمی شن نیز کار می کند. این مجموعه پمپ dab جهت استفاده خانگی، مزارع، خدمات صنعتی، ماشین های شستشو و فعالیت های تفریحی انتخاب خوبی به شمار می رود.

یکی دیگر از پمپ‌های آب خانگی داب و یک پمپ سانتریفیوژ الکتریکی خود مکش است که به منظور باغبانی، باغداری حرفه ای، شستشو و فعالیت های تفریحی گزینه مناسبی است. این پمپ برای آسانی حمل و نقل دارای دسته می باشد و سیم برق آن به طول 2 متر بوده و دارای سوئیچ خاموش/روشن، سایز جمع و جور و نصب آسان می باشد. این پمپ خود مکش جهت پمپ کردن استخر، حوض ها، چاه ها و آب های حبابدار کاربرد دارد. همچنین برای پمپاژ آب با ناخالصی پایین شنی نیز به کار می‌رود.

Active-J نیز از پمپ های خانگی داب است که در اصل یک سیستم پمپاژ خودکار می باشد و شامل پمپ، موتور و یک واحد کنترل یکپارچه است. این پمپ به ویژه مناسب برای استفاده داخلی، تاسیسات و صنایع، برنامه های شستشو و آبیاری گیاهان است. البته این پمپ جهت آبیاری بارانی و آب شرب هم گزینه مناسبی است.

پمپ آب داب دو پروانه

دسته‌ی بعدی، پمپ های دو پروانه‌ی داب می باشد که این گروه فقط پمپ های سری k را در بر می گیرد. این پمپ سانتریفیوژ داب، یک پمپ آب مناسب جهت نصب و راه اندازی در استفاده داخلی، خانگی، صنعتی و کشاورزی، مخلوط کردن، آبیاری و خالی کردن آب است. بدنه و موتور این پمپ از چدن و پروانه آن از تکنوپلیمر یا چدن است.محدوده عملیاتی این پمپ از 200 تا 600 لیتر بر دقیقه است و تا ارتفاع 19 متر را پوشش می دهد.

پمپ آب کالپدا

برند کالپدا یکی از مطرح ترین برندهای تولید پمپ های آبرسانی  در دنیا می باشد و رقابتی تنگاتنگ با برندهای مطرح دنیا مثل گراندفوس، ابارا، داب، پنتاکس، لوارا، سایر، پدرولا و… دارد. شرکت کالپدا دارای سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در زمینه تولید پمپ های آبرسانی می باشد. این شرکت با تولید انواع پمپ های آبرسانی کوچک خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی سهم بزرگی از بازارهای جهانی را دارا می باشد. طیف گسترده ای از تولیدات این شرکت در بازار ایران مورد استفاده قرار می گیرد که در چند بخش مهم تقسیم بندی می شوند.

مزایای پمپ آب کالپدا

با توجه به مطالب بالا، پمپ آب کالپدا به علت بی صدا بودن و همچنین کیفیت بالای آن بین افراد محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده است، در این بخش مزایای پمپ آب کالپدا را مطالعه می فرمایید:

  • قیمت پایین پمپ آب کالپدا و کم صدا بودن هنگام کار
  • هواگیری اسان آن به علت نوع طراحی سر پمپ
  • دارای بالاترین استاندارد اتحادیه اروپا با نام CE
  • عملکرد مناسب آن در حفظ فشار ثابت امور خانگی

بوستر پمپ آب چیست

بوستر پمپ، شامل دو یا چند پمپ آب می باشد که به منظور افزایش یا حفظ فشار و مقدار راندمان آب به کار می رود. این دستگاه ها اغلب در سیستم هایی استفاده می شود که جریان آب به شکل ناپایدار و متغیر است. وقتی تقاضای آب کم است بوستر پمپ به شکل آماده به کار باقی می ماند و اگر افزایش درخواست بوستر پمپ فعال شده و فشار لازم برای تامین آب لازم را افزایش می دهد.

مزایای سیستم بوستر پمپ

در طراحی تاسیسات مکانیکی یک پروژه، همچون شبکه آبرسانی، فاضلاب و سیستم سرمایش و گرمایش، آنچه از همه مهمتر و پیچیده تر است انتخاب سیستم تامین فشار مناسب جهت شبکه آبرسانی و آتش نشانی ساختمان مورد نظر است. به صورتی که از جهات فنی، اقتصادی، سهولت راهبری، نگهداری آتی و شرایط خاص موجود در ساختمان، بهترین شرایط را داشته باشد.

مزایای سیستم بوستر پمپ در سیستم های آبرسانی عبارتند از:

  • حذف ضربات هیدرولیکی
  • امکان حمل و نصب آسان
  • قابلیت سرویس در حین کار
  • وجود سیستم های گوناگون محافظت الکترونیک
  • صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی
  • آبدهی بسیار پایین تا بسیار بالا
  • فشار ثابت در کل شبکه

در بوستر پمپ هر پمپ می تواند به صورت مستقل از سایر پمپ ها به شکل اتوماتیک یا دستی وارد مدار شده یا از مدار خارج شود. در این شرایط اگر یکی از پمپ ها احتیاج به تعمیر پیدا کند. می توان با خاموش نمودن پمپ مورد نظر، آن را از مدار خارج کرده و با بستن شیر فلکه های مربوطه آن را تعمیر نمود به طوری که سایر پمپ های سیستم به کار خود ادامه دهند.

انواع بوستر پمپ

در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر انواع بوستر پمپ آبرسانی را ذکر خواهیم کرد.

به طور کلی می توان بوستر پمپ ها را به شکل زیر گروه بندی کرد:

  • بوستر پمپ خانگی
  • بوستر پمپ صنعتی
  • بوستر پمپ آتشنشانی

البته اگر بخواهیم بوستر پمپ ها را بر اساس عملکرد گروه بندی کنیم دو گروه زیر را خواهیم داشت

  • بوسترپمپ آبرسانی
  • بوستر پمپ آتشنشانی

افزون بر این دسته بندی ها، می توان بر اساس ساختار عملکرد و از نقطه نظر کنترل فشار آب نیز بوستر پمپ ها را به شکل زیر دسته بندی کرد.

  • بوستر پمپ دور ثابت
  • بوستر پمپ دور متغیر

دسته بندی بر اساس تعداد پمپ:

  • بوستر پمپ تک پمپ
  • بوستر پمپ دو پمپ

در ادامه به توضیح کامل این دسته بندی ها خواهیم پرداخت.

 

انواع پمپ آب خانگی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟