نکات مهم برای خرید کیف پول لجر

نکات مهم برای خرید کیف پول لجر
نکات مهم برای خرید کیف پول لجر
در واقع، هر فردی که در بازار ارز دیجیتال به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کند، باید یک کیف پول لجر داشته باشد. این کیف پول به امنیت بالا معروف است و دارایی شما را در امنیت بالا نگهداری می‌کند. اما خرید کیف پول لجر نکات مهمی هم دارد که باید قبل از خرید نسبت به آنها توجه داشته باشید. این نکات به شما کمک می‌کنند که دارایی خود را در یک کیف پول امن نگهداری کنید و درگیر کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال نشوید. به نکات مهم برای خرید کیف پول لجر دقت کنید و تمامی آنها را مو به مو انجام دهید.

خرید از فروشگاه معتبر

اولین و مهم‌ترین نکته در هنگام خرید کیف پول لجر (Ledger)، مراجعه به یک فروشگاه معتبر است. این روزها، شما می‌توانید کیف پول لجر را از طریق کانال‌های تلگرامی، پیج‌های اینستاگرامی و روش‌های دیگر سفارش دهید. اما، آیا تمام این روش‌ها، روش‌هایی معتبر برای خرید هستند؟

در بسیاری از فروشگاه‌های نامعتبر، کیف پول‌های دست دوم یا آسیب دیده، با قیمت نسبتا کمتری به فروش می‌رسند. شاید در مقایسه قیمت نسخه اصلی، قیمت مناسب‌تری داشته باشند ولی از نظر امنیت و کارکرد، اصلا عملکرد خوبی نخواهند داشت.

دیگران چه می خوانند:

پس در مرحله اول، یک فروشگاه معتبر برای خرید کیف پول لجر پیدا کنید. پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از اعتبار فروشگاه، از آن خرید کنید. پیشنهاد می کنیم برای خرید کیف پول لجر نانو اس پلاس از وبسایت رسمی دُرج اقدام کنید.

اطمینان از سلامت و اورجینال بودن دستگاه

زمانی که شما خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید، نیازی به نگرانی از بابت اورژینال نبودن دستگاه یا بسته‌بندی باز شده آن، نیست. برای اطمینان خاطر، زمانی که کیف پول را دریافت کردید، به بسته‌بندی آن دقت کنید. بسته‌بندی کیف پول نباید باز شده باشد. در واقع، پلمب بسته‌بندی نباید باز باشد. اگر چنین چیزی را در کیف پول خریداری شده خود مشاهده کردید، حتما محصول را مرجوع کنید.

بررسی ظاهر کیف پول لجر

 

به جعبه کیف پول هم دقت کنید. باید تاریخ تولید و لوگو کمپانی روی این جعبه وجود داشته باشد. البته، راه‌های دیگری هم برای شناسایی کیف پول لجر اورجینال با فیک وجود دارد. برای شناسایی دقیق‌تر، از راه‌های شناسایی کمک بگیرید.

بررسی سلامت ظاهری کیف پول

زمانی که یک کیف پول لجر اورجینال و کاملا نو را خریداری می‌کنید، باید با بررسی فیزیکی دستگاه، مطمئن شوید که هیچ خط و خش و آسیبی روی آن وجود نداشته باشد. معمولا دستگاه‌های دست دوم، از این آسیب‌ها روی خود دارند که برای خریداران آنها، اهمیتی ندارد. در مقابل، کیف پول لجر نو، نباید هیچ خط، خش و آسیبی در بدنه خودش داشته باشد. پس، در همان لحظه تحویل کیف پول، ظاهر بدنه آن را به دقت چک کنید تا از سلامت ظاهری آن مطمئن شوید.

گارانتی یا ضمانت کیف پول لجر

اگر به دنبال داشتن یک کیف پول لجر معتبر و قابل استفاده هستید، باید از فروشگاهی خرید کنید که حتما خدمات ضمانت کالا هم داشته باشند. در این صورت، هر زمانی که آسیب کوچکی به کیف پول وارد شد، می‌توانید از گارانتی آن استفاده کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها، تنها ضمانت ۶ماهه و برخی دیگر ۳ساله ارائه می‌دهند. همچنین، برخی از آسیب‌ها نیز شامل گارانتی نمی‌شود و فروشگاه نمی‌تواند هیچ کمکی به شما کند.

ضمانت کیف پول لجر

ضمانت کیف پول لجر

بررسی محتویات داخل جعبه کیف پول

پس از خرید کیف پول لجر، باید محتویات داخل جعبه آن را بررسی کنید. به طور کلی، هر محصول دیجیتالی، در داخل جعبه خود، محتویاتی دارد که به شما کمک می‌کند تا استفاده راحت‌تری از آنها داشته باشد. محتویات داخل جعبه کیف پول لجر اورجینال، شامل:

  • دستگاه کیف پول لجر (با توجه به مدل کیف پول خریداری شده)
  • کابل اتصال تایپ سی (USB Type C)
  • دفترچه راهنما
  • کارت‌هایی کاغذی برای یادداشت کردن عبارت بازیابی کیف پول
  • ابزارهایی جانبی مانند بند، آویز و برچسب
  • جعبه‌ای با لوگوی کمپانی و بسته‌بندی کیف پول داخل جعبه

بررسی امنیت دستگاه

برای بررسی امنیت کیف پول لجر، پس از خریداری، تنها کافی است که کیف پول را روشن کنید. به محض روشن شدن کیف پول، نماد کمپانی لجر به همراه مدل دستگاه شما، نمایش داده می‌شود. پس از روشن شدن، شما باید بلافاصله یک پین کد برای دستگاه خود مشخص کنید. این موضوع، نشان دهنده امنیت دستگاه و نو بودن آن است.

اگر پس از روشن کردن دستگاه، از شما یک پین کد درخواست شد یا اگر پین کدی در داخل جعبه نوشته شده بود، باید به امنیت دستگاه خود شک کنید. چرا که معمولا این دستگاه‌هایی که پین کد مشخص شده دارند، امن نیستند. در این شرایط، حتما با پشتیبانی فروشگاه خریداری شده تماس بگیرید و نسبت به این موضوع پیگیر باشید.

بررسی عبارت بازیابی

بهتر است قبل از خرید بدانید که کیف پول سخت افزاری چیست و چه مواردی در نصب و راه اندازی آن مهم است. پس از باز کردن جعبه، باید برگه‌های مربوط به یادداشت عبارت بازیابی را بررسی کنید. اگر عبارتی روی آن کاغذها نوشته شده باشد، نباید به دستگاه اعتماد کنید. دقت کنید که اگر این عبارت‌های بازیابی از قبل نوشته شده نبود، شما باید عبارت بازیابی نمایش داده شده روی دستگاه را یادداشت کرده و تنها در پیش خودتان نگهداری کنید. نسبت به نگهداری این عبارت دقت کنید و هرگز آن گم نکنید.

امنیت عبارت بازیابی در کیف پول لجر

 

نصب نسخه اصلی Ledger Live

یکی از ابزارهای مهم برای استفاده از کیف پول لجر، نرم افزار Ledger Live است. شما باید از نسخه اصلی این نرم افزار استفاده کنید و این نسخه اصلی، تنها در سایت اصلی لجر قابل دانلود است. اگر پس از خرید کیف پول لجر، لینک خاصی برای دانلود نرم افزار لجر لایو برای شما ارسال شد یا تاکید بر استفاده از آن آدرس کردند، به این موضوع شک کنید. چرا که بسیاری از کلاهبرداری‌های کریپتو از طریق ساخت یک رابط کاربری جعلی انجام می‌شود. پس، حتما در هنگام دانلود این نرم افزار، به سایت اصلی لجر مراجعه کنید.

بررسی اصالت دستگاه

آخرین نکته و قدمی که باید پس از خرید کیف پول لجر انجام دهید، بررسی اصالت دستگاه از طریق لجر لایو است. هنگامی که این نرم افزار را دانلود و نصب کردید، باید احراز هویت دستگاه خود را انجام دهید. برای این کار، باید دستگاه را از به کمک کابل داخل جعبه، به سیستم خود متصل کرده و احراز هویت انجام دهید. احراز هویت تنها با کلیدی مخفی انجام می‌شود که در هنگام ساخت دستگاه برای آنها تنظیم می‌شود. تنها دستگاه‌های معتبر و اورجینال امکان اتصال به سرور امن لجر را دارند و می‌توانند احراز هویت انجام دهند.

تنها کیف پول لجر اصل امکان اتصال به Ledger Live Interface را دارد. اگر برنامه لجر لایو را نصب کردید، اصالت دستگاه خود را از این راه آزمایش کنید. اگر برقراری این ارتباط انجام شود، یعنی دستگاه شما اصل است.

خرید کیف پول از وبسایت معتبر

رعایت همه این نکات برای خرید یک کیف پول، برای همه افراد سخت است و کمی پیچیدگی دارد. به همین دلیل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با برای اطمینان بیشتر، ولت خود را از سایت کیف پول سخت افزاری دُرج تهیه کنید. این شرکت تنها تولیدکننده رسمی کیف پول ‌های سخت افزاری در ایران است که محصولی به نام دُرج ولت را نیز روانه بازار کرده است.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و این پایگاه خبری در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

نکات مهم برای خرید کیف پول لجر

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟