آیا برای سفر به دبی ویزا لازم است؟

آیا برای سفر به دبی ویزا لازم است؟
آیا برای سفر به دبی ویزا لازم است؟

شهر دبی با ترکیب مناظر طبیعی و شهری‌اش، جذابیت منحصر‌به‌فردی برای سفر دارد. این شهر توسط تپه‌های شنی باشکوه احاطه شده است. در همین حال، آسمان‌خراش‌های سربه‌فلک‌کشیده، نمادی از پویایی و پیشرفت دبی هستند. علاوه بر این، در این شهر مجموعه‌ای از جاذبه‌های تفریحی از جمله باغ‌های زیبا، پارک‌های شهری و سواحل بکر قرار دارند. هرساله تعداد زیادی از ایرانیان به این شهر شگفت‌انگیز که در نزدیکی کشورمان است، سفر می‌کنند. در این مقاله درباره ویزا دبی صحبت خواهیم کرد.

دیگران چه می خوانند:

سفر به دبی نیاز به ویزا دارد؟

مزیت مهم زندگی در دبی تنوع فرهنگی و اجتماعی آن است که آن را به مقصدی جذاب برای مسافران تبدیل کرده است. با این حال، برای بسیاری از افراد سوال است که آیا برای ورود به این شهر پرجنب‌وجوش، ویزای دبی لازم است یا خیر. بله، برای مسافرانی که از ایران می‌آیند، ویزای دبی در واقع ضروری است، زیرا در حال حاضر هیچ توافقنامه لغو روادید بین ایران و امارات متحده عربی وجود ندارد. بنابراین اخذ ویزای دبی برای شهروندان ایرانی که به دبی سفر می‌کنند الزامی است.

ویزای توریستی، یک انتخاب مناسب و محبوب برای مسافران است که برای دوره‌های‌ زمانی مختلفی ارائه می‌شوند. این دوره‌ها شامل ویزای 10 روزه، 30 روزه و 60 روزه عادی و فوری است که به صورت ویزای یکبار ورود و چند بار ورود در دسترس است.

زمان دریافت ویزای توریستی معمولی دبی معمولاً بین 3 تا 7 روز کاری است، در حالی که ویزای توریستی فوری دبی را می‌توان در عرض 1 تا 3 روز دریافت کرد.

شرکت در تور دبی بدون ویزا مجاز نیست و بازدیدکنندگان باید قبل از ورود به شهر ویزا دریافت کنند. در صورتی که ویزا منقضی شود، جریمه‌های مالی و هزینه مجوز خروج در زمان خروج برای مسافران اعمال می‌شود. اگر از مدت زمان معین شده در ویزا بیشتر اقامت کنید، ممکن است در سفرهای بعدی به دبی دچار مشکل شوید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی

برای درخواست ویزای توریستی دبی مدارک زیر مورد نیاز است:

پاسپورتی که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد با صفحه خالی برای ویزای دبی.

آپلود الکترونیکی یک عکس شخصی در پس‌زمینه سفید.

اسکن رنگی صفحه اول پاسپورت شما با اعتبار حداقل 6 ماه از تاریخ سفر که شامل اطلاعات شخصی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه شود.

اسکن رنگی دو طرف کارت ملی.

اسکن رنگی صفحه اول و دوم شناسنامه.

ثبت نام و مشخصات تماس شما برای تسهیل درخواست ویزا.

ممکن است مدارک بیشتری مورد نیاز باشد، مانند مدرک اشتغال، اسناد مالی، یا ترجمه اسناد به انگلیسی.

انواع ویزای دبی

انواع مختلفی از ویزای دبی در دسترس است که هر کدام اهداف خاصی دارند و متناسب با نیاز مسافران هستند. این ویزاها شامل ویزای توریستی دبی برای گشت‌و‌گذار و تفریح، ویزای تحصیلی دبی برای فعالیت‌های علمی و ویزای کار دبی برای کسب فرصت‌های شغلی در صنایع مختلف است.

افرادی که قصد خرید بلیط تهران دبی و سفر به دبی را دارند باید شرایط سفر خود را به‌دقت ارزیابی کنند و مناسب‌ترین نوع ویزا را قبل از شروع سفر خود به این شهر دیدنی انتخاب کنند.

 

ویزای توریستی معمولی دبی

افرادی که برای یک سفر تفریحی به دبی برنامه‌ریزی می‌کنند، اغلب در مورد شرایط ویزا دبی پرس‌و‌جو می‌کنند. بله، با ویزای توریستی معمولی می‌توانید 14 روز یا دو هفته در دبی بمانید. این نوع ویزا برای سفرهای تفریحی در نظر گرفته شده است و معمولاً برای سرگرمی، خرید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری استفاده می شود.

بعد از اخذ ویزای دبی می‌توانید از طریق آدرس https://safarmarket.com/ مناسب‌ترین بلیط‌ هواپیما برای سفر به دبی را تهیه کنید و به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید.

مراحل اخذ ویزای توریستی دبی

درخواست ویزای دبی برای خانم‌های زیر 18 سال نیاز به تایید والدین دارد، در حالی که آقایان زیر 18 سال می‌توانند فقط شناسنامه والدین خود را ارائه دهند.

ویزای توریستی دبی 14 روز اعتبار دارد و هرگونه تمدید اقامت غیرمجاز بوده و جریمه در پی دارد.

اخذ بیمه مسافرتی امارات برای ویزای دبی الزامی است.

ویزای دبی برای مردان مجرد زیر 50 سال دوباره صادر می‌شود، آقایان می‌توانند مانند گذشته برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

هزینه ویزای توریستی دبی

لیست زیر قیمت انواع ویزای توریستی امارات و ویزای دبی را نشان می‌دهد، شما می‌توانید با کمک این لیست از قیمت انواع ویزاهای توریستی دبی مطلع شوید.

قیمت ویزای توریستی ۱۴ روزه دبی: 285 درهم

قیمت ویزای توریستی ۱ماهه دبی: 295 درهم

قیمت ویزای توریستی ۲ماهه دبی: 480 درهم

قیمت ویزای مولتی توریستی 1 ماهه دبی: 480 درهم

قیمت ویزای مولتی توریستی ۲ماهه دبی: 695 درهم

دلایل رد ویزای دبی

دلایل مختلفی برای رد درخواست ویزای دبی وجود دارد، از جمله:

مدارک شناسایی ناقص یا قدیمی

ویزای افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال که به تنهایی به دبی سفر می‌کنند رد می‌شود، توصیه می‌شود این افراد با یک همراه بزرگتر سفر کنند.

عکس متقاضی نامشخص باشد یا اطلاعات نادرست باشد.

پرداخت نابهنگام یا نادرست هزینه‌ها.

مسائل مربوط به امنیت یا سوابق کیفری در سابقه متقاضی.

مدارک ناقص یا نداشتن اطلاعات کامل در مورد سفر در درخواست ویزا.

اظهارات نادرست در درخواست ویزا و همچنین عدم رعایت شرایط ویزا مانند نداشتن بیمه مسافرتی.

شرایط جدید ویزای دبی برای ایرانیان

شرایط جدید اخذ ویزای دبی برای ایرانیان به شرح زیر است:

محدودیت‌های ویزا برای افراد مجرد برداشته شده است و به همه افراد بالای 18 سال اجازه داده می‌شود برای ویزای امارات (ویزای ۲۰۲۴ دبی) درخواست دهند.

افراد زیر 18 سال برای سفر به امارات باید با یک همراه بزرگسال از اعضای درجه یک خانواده سفر کند.

کلام آخر

در پاسخ به این سؤال که آیا دبی نیاز به ویزا دارد یا خیر، توجه به شرایط و مدت اقامت مربوط به هر نوع ویزای دبی، متناسب با انواع نیازهای مسافران، حائز اهمیت است. برای دریافت ویزای کوتاه‌مدت یا بلندمدت امارات، توصیه می‌شود با جمع آوری اطلاعات جامع و دقیق در مورد شرایط و مدارک لازم، مجوز اقامت را دریافت کنید. با دریافت ویزا دبی، مسافران می‌توانند از این شهر باشکوه دیدن کنند و سفری لذت‌بخش داشته باشند.

 

آیا برای سفر به دبی ویزا لازم است؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟