5اشتباه رایج در خرید میلگرد بستر

5اشتباه رایج در خرید میلگرد بستر
5اشتباه رایج در خرید میلگرد بستر

در این مقاله قصدداریم به اشتباهاتی که معمولا ماموران خرید، مهندسان یا سازندگان محترم در هنگام خرید میلگرد بستر مرتکب

می شوند بپردازیم. امید است که این مقاله به شما عزیزان کمک کند تا خریدی به صرفه و منصفانه را انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید.

دیگران چه می خوانند:

علل رایج اشتباه در خرید میلگرد بستر به تفکیک برای آگاهی بیشتر شما عزیزان به شرح ذیل توضیح داده شده است:

1. عدم تسلط به ضوابط و مقررات

عدم تسلط شما به ضوابط و مقررات رسمی اعلامی از سوی نظام مهندسی و مرکز مطالعات ساختمان، سبب عدم تایید خرید شما توسط ناظران محترم و کارکشته می شود.

این امر سبب ایجاد هزینه سربار کرایه و بارگیری و اتلاف زمان شما می گردد. بدین منظور پیشنهاد کارخانه صنایع مفتولی آهن بان به شما، مطالعه و تسلط بر قوانین رسمی است تا مانع از افتادن شما در دام کارگاه ها وتولید کنندگانی که فقط سعی و تلاش در کاهش قیمت دارند، شود.

شما میتوانید با مراجعه سریع و راحت به سایت آهن بان به ضوابط دسترسی پیدا کرده و دانلود نمایید، تا بتوانید همیشه همراه خود داشته باشید.

2. عدم توجه به ضخامت مفتول

یکی دیگر از پارامتر های مهم در هنگام خرید میلگرد بستر توجه به ضخامت مفتول می باشد. گاها بعضی از تولیدکنندگان سنتی این محصول به جهت کاهش قیمت بهای تمام شده، ضخامت مفتول میلگرد بستر را به 8/3 میلیمتر، 6/ میلیمتر3 و یا حتی حدود 3 میلیمتر نیز کاهش می دهند. این امر باعث ناکارآمدی و عدم کیفیت میلگرد بستر شده، و هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. عدم توجه به این امر ضرر و زیان های پنهان جانی و مالی بسیاری را رقم خواهد زد.

پیشنهاد آهن بان به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان میلگرد بستر استاندارد به شما مشتریان عزیز این است که، باور داشته باشید خرید میلگرد بستر استاندار نه تنها هزینه ی زیادی بر شما تحمیل نخواهد کرد بلکه نوعی از سرمایه گذاری صحیح و اصولی را برای شما و خانواده ی گرامیتان رقم خواهد زد.

میلگرد بستر آهن بان تولید شده از مفتول استاندارد(RST34) و با ضخامت 4 میلی متر دقیق در تمامی میلگرد ها، چه زیگ زاگ ها و چه شاخه های عمودی آن می باشد.

پیشنهاد آهن بان به شما همراهان در مرحله اول دریافت فاکتور رسمی با شرط مفتول 4 میلی متر و در مرحله دوم چک کردن تمامی 3 مفتول به طور رندوم با کولیس دیجیتال می باشد که این امر احتمال ضرر شما را به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد داد.

3. نحوه جوش و کیفیت جوش

انجام عملیات جوشکاری در تولید میلگرد بستر به 2 شکل دستی و اتوماتیک انجام می شود. در مدل جوشکاری دستی کارگری با کنار هم قراردادن سطوحی که احتیاج به جوشکاری دارد با دستگاه جوش اقدام به جوشکاری می کند.

این امر سرشار از خطای انسانی است، که در انجام و کیفیت جوش تاثیر زیادی دارد. به طور مثال عدم تنطیم نبودن آمپر دستگاه جوش باعث به اصطلاح کشیده شدن آب میلگرد بستر و در نتیجه خشک و شکننده شدن محصول از محل جوش می گردد.

اما میلگرد بستر های آهن بان با دستگاه های تمام اتوماتیک و روش جوش القایی تولید می شوند. این امر نه تنها باعث افزایش 30 درصدی سرعت فرآیند می شود، بلکه در انتها محصولی با کیفیت و همگون با مقاومت بالا در محل جوشکاری به شما مشتریان عزیز تحویل خواهد شد.

4. عدم توجه به کیفیت و ضخامت گالوانیزه انجام شده

مطلب بعدی که فضا را برای سودجویان فراهم می کند عدم توجه خریداران به کیفیت و ضخامت عملیات گالوانیزاسیون میلگرد بستر می باشد.

بدین صورت که گاها به جای انجام عملیات گالوانیزاسیون میلگرد بسترها را رنگ می کنند!!

رنگ نقره ای که به جای استفاده از عملیات گالوانیزاسیون به میلگردها می زنند، خریدار را به اشتباه می اندازد و هزینه تولید را تا حدود 17درصد کاهش می دهد، این مقدار از کاهش قیمت به ضرر مصرف کننده اما در مقابل سود آن را تولید کننده دریافت می کند.

این روش به دلیل عدم اسیدشویی مفتول ها باعث باقی ماندن چربی حاصل از فرآیند کشش بر روی میلگرد بستر شده، که باعث عدم آمیختگی میلگرد بستر با ملات می شود و کاربرد اصلی میلگرد بستر را از بین می برد، مردود است.

رنگ کردن میلگرد ها آن هم به روش انجام کارگاهی ( غرق آبی ) عمر رنگ را بسیار کاهش می دهد. از طرف دیگر امکان رنگ شدن همه ی فضاها وجود نخواهد داشت.

میلگرد بستر آهن بان زیر نظر دائمی کادری متخصص و کاردان تولید، و با ضخامت 4 میکرون گالوانیزه می گردد.

5. عدم توجه به آج میلگرد بستر

شاید برای شما جالب باشد، یکی از مهمترین نکات در خرید میلگرد بستر آهن بان توجه به آج محصول است و آخرین موردی که لازم است شما به آن توجه کنید فرآیند آج دهی به میلگرد بستر می باشد.

فرآیند آج دهی یکی از مراحل تولید میلگرد بستر است. در تولید کارگاهی به دلیل عدم توجه خریداران به این فرآیند، آج دهی محصول خیلی بی کیفیت انجام می شود. آج مناسب، تیغ دولبه ی خوب یا بد بودن میلگرد بستر است.

بدین شکل که اگر آج از حد لازم بیشتر باشد، باعث شکسته شدن میلگرد بستر از محل آج خواهد شد و اگر کمتر از حد لازم باشد، باعث عدم آمیختگی میلگرد بستر با ملات خواهد گردید. در کارخانه آهن بان این کار توسط دستگاه تمام اتوماتیک اتفاق می افتد و محصول نهایی کیفتی در خور شأن شما خریداران خواهد داشت.

جمع بندی

اگر مجموعه آهن بان در این مقاله توانسته باشد با آموزش شما کمکی در کاهش حوادث طبیعی کند نتیجه خود را گرفنه است اما به عنوان جمع بندی نهایی بیان 2 نکته خالی از لطف نیست...

همیشه مد نظر داشته باشید در محصولات فولادی کاهش قیمت مساوی کاهش کیفیت است نه مطلب دیگری، بنابراین از شما می خواهیم که قیمت، یک المان از خرید شما باشد نه همه ی دلیل!

پیشنهاد نهایی ما به شما، خرید از کارخانه های معتبری مانند کارخانه ی آهن بان است که به علت اخذ استاندارد ملزم به تولید محصول با کیفیت هستند و به علت تولید در تیراژ بالا دلیلی بر کاهش غیر متعارف کیفیت محصول ندارند.

 

5اشتباه رایج در خرید میلگرد بستر

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟