آشنایی با انواع ارتودنسی سریع مثل ارتودنسی نامرئی!

آشنایی با انواع ارتودنسی سریع مثل ارتودنسی نامرئی!
آشنایی با انواع ارتودنسی سریع مثل ارتودنسی نامرئی!

دندان‌های نامرتب و کج از مشکلاتی‌ به حساب می‌آیند که بزرگ‌سالان زیادی با آن درگیرند؛ افرادی که از دوران کودکی به فکر حل مشکل با روش‌هایی مثل ارتودنسی دندان نبوده‌اند. از طرفی، آن‌ها و شما به‌خوبی از تاثیر مستقیم دندان‌های سالم و مرتب در افزایش اعتماد و زیبایی لبخند آگاه هستید!

حالا چاره چیست؟ آیا راه‌حلی وجود دارد که سریع‌تر از باقی روش‌ها جواب دهد؟ بله، بیایید با انواع ارتودنسی سریع و زودبازده آشنا شویم.

دیگران چه می خوانند:

منظور از ارتودنسی زودبازده چیست؟

در روش‌های رایج ارتودنسی دندان، مدت درمان شما معمولاً یک سال یا بیشتر طول می‌کشد. خوشبختانه روش‌هایی برای ارتودنسی بزرگ‌سالان وجود دارد که طی چند ماه مشکلات دندان را برطرف می‌کند و دندان‌هایی صاف و مرتب به شما هدیه می‌دهد. ارتودنسی سریع که به ارتودنسی زودبازده یا کوتاه‌مدت هم معروف است، با هدف کاهش زمان درمان به کمک شما می‌آید.

البته این روش هم حداقل به ۴ ماه زمان نیاز دارد؛ ولی به‌هرحال طول درمان را به یک‌سوم حالت عادی می‌رساند!

این روش را نباید با کامپوزیت و لمینت دندان اشتباه بگیرید. این‌ها جزو درمان‌های زیبایی هستند و دندان‌ها را از ریشه مرتب نمی‌کنند، بلکه صرفاً ظاهر نامرتب دندان‌ها را می‌پوشانند.

در درمان سریع مثل ارتودنسی نامرئی، دندان‌ها از ریشه و به صورت تخصصی و اصولی مرتب می‌شوند. درحالی‌که اگر لایۀ نازک کامپوزیت یا لمینت برداشته شود، می‌بینید که کجی و نامرتبی دندان همچنان سر جای خودش است.

مزایای ارتودنسی زودبازده چیست؟

مزایای ارتودنسی دندان از طریق روش‌های سریع هم عبارت‌اند از:

  • در زمانی بسیار کوتاه، دندان‌هایی مرتب و زیبا خواهید داشت
  • کمترین میزان ناراحتی و درد را تحمل می‌کنید
  • طرح لبخند شما کاملاً اصلاح می‌شود
  • یک یا دو بار به کلینیک دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنید
  • دندان‌هایتان با یک روش غیرتهاجمی درمان می‌شوند و بافت آن‌ها آسیبی نمی‌بیند

انواع ارتودنسی سریع که باید بشناسید

این روش‌ها معمولاً از جنس ارتودنسی نامرئی یا متحرک هستند و برای بزرگ‌سالان انجام می‌شود. در کلینک‌های دندان‌پزشکی مثل کلینیک دندان پزشکی دکتر ماندانا آیت‌اللهی، مناسب‌ترین روش‌ها به شما طبق شرایط و وضعیتی که دارید، پیشنهاد می‌شود. بیایید با ۴ روش اصلی آشنا شویم:

ارتودنسی نامرئی با الاینرهای شفاف (اینویزیلاین)

الاینر شفاف به قالب ساده و بی‌رنگی گفته می‌شود که می‌تواند دندان‌ها را در زمان کوتاهی مرتب کند. این روش به ارتودنسی نامرئی معروف است و معمولاً کمتر از یک سال طول می‌کشد. استفاده از الاینرهای شفاف بسیار آسان است و محدودیت غذایی خاصی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

اگر دچار ناهنجاری فک نیستید و میزان نامرتبی دندان‌های شما جزئی یا متوسط است، به احتمال زیاد می‌توانید از ارتودنسی نامرئی برای درمان دندان‌های خود استفاده کنید.

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یکی دیگر از روش‌های ارتودنسی نامرئی است که در پشت دندان قرار می‌گیرد. در این روش، سیم‌هایی از بخش داخلی دندان روی آن قرار می‌گیرد که از بیرون دیده نمی‌شود و نتیجۀ آن، اصلاح تراز دندان‌هاست.

این شیوۀ ارتودنسی نامرئی طرفداران زیادی دارد و البته هزینۀ آن کمی بیشتر از سایر روش‌های ارتودنسی دندان است.

از طرفی، نصب سیم‌های لینگوال باید توسط دندان‌پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. در صورت مراجعه به مطب ماندانا آیت‌اللهی هم می‌توانید از بیش از ۲۵ سال سابقه بهره ببرید و هم طرح‌های اقساطی برای پوشش هزینه ارتودنسی دندان!

ارتودنسی FAAB

ارتودنسی FAAB یا فاب برای کسانی مناسب است که می‌خواهند صرفاً ظاهر بخشی از دندان‌هایشان را اصلاح کنند. در این روش، بریس‌های ارتودنسی فقط روی دندان‌های قدامی (جلویی) نصب می‌شود که در معرض دید هستند. با ارتودنسی فاب، دندان‌های کج در قسمت جلویی دهان در مدت‌زمانی کمتر از ۱۰ ماه مرتب می‌شوند.

احتمالاً می‌توانید معایب این روش را به راحتی حدس بزنید. سایر دندان‌های کج می‌مانند و فقط ویترین دهان مرتب می‌شود! چون سایر دندان‌ها همچنان کج هستند، حتی احتمال دارد درمان با شکست مواجه شود و دندان‌های صاف‌شده هم به حالت قبل برگردند.

ونیرهای پرسلن (سرامیکی)

ونیر پرسلن یا لمینت سرامیکی روش دیگری از ارتودنسی سریع است که در آن، دندان‌پزشک ابتدا دندان‌های شما را قالب‌گیری می‌کند و سپس به لابراتوار می‌فرستد.

پس از آن، دندان‌های جلویی و لبۀ آن‌ها به مقدار بسیار کمی تراشیده می‌شود تا لمینت‌های سفارشی به خوبی روی دندان قرار بگیرد.

در گذشته، دندان‌ها عمیق تراشیده می‌شدند و این روش عوارضی به دنبال داشت که باعث می‌شد بسیاری از افراد آن را انجام ندهند. در حال حاضر، مقدار تراشیدن دندان‌ها بسیار کم است و صیقلی و شفاف بودن لمینت سرامیکی باعث شده جزو روش‌های پرطرفدار زیباسازی طرح لبخند قرار گیرد.

هزینه ارتودنسی سریع چقدر است؟

روش‌های ارتودنسی سریع هزینۀ ثابت و مشخصی ندارند و با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شوند. سن مراجع، عمق مشکلات دندان، روش ارتودنسی مناسب شما و مدت‌زمان درمان از مهم‌ترین عوامل مؤثر در تعیین هزینۀ ارتودنسی دندان به شکل سریع هستند.

دکتر ماندانا آیت‌اللهی تا لبخندی زیبا کنار شماست!

دکتر ماندانا آیت‌اللهی با ۲۵ سال سابقۀ کار و درمان بیش از ۸ هزار کیس ارتودنسی دندان موفق، این روش درمانی را برای تمام گروه‌های سنی از جمله بزرگسالان انجام می‌دهد. در صورتی که به ارتودنسی نامرئی ثابت نیاز دارید و ناهنجاری‌های دندان شما با این روش درمان می‌شود، می‌توانید انجام این درمان را با اطمینان خاطر به کلینیک دکتر آیت‌اللهی بسپارید.

واردکردن مواد و متریال مصرفی از آمریکا و استفاده از یونیت‌ها و تجهیزات پیشرفتۀ کاستلینی ایتالیا در این کلینیک برای انجام بهترین و حرفه‌ای‌ترین درمان انجام می‌شود.

در آخر اینکه، می‌توانید از امکان پرداخت اقساطی برای مدیریت بهتر هزینه‌های درمان استفاده کنید. روند درمان شما تا رسیدن به لبخندی زیبا و رضایت ۱۰ درصدی پیگیری می‌شود.

 

آشنایی با انواع ارتودنسی سریع مثل ارتودنسی نامرئی!

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟