خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه را بشناسید

خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه را بشناسید
خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه را بشناسید

آیا فکر می کنید پرواز به ترکیه با تنوع بالا همراه است. به دلیل تقاضای زیاد برای جا به جایی بین این دو کشور، روزانه پروازهای زیادی بین ایران و ترکیه در رفت و آمد هستند. جاهای دیدنی استانبول سبب شده تا این کشور به محبوب ترین مقصد خارجی ایرانیان برای تفریح و گذراندن تعطیلات است. سفر با هواپیما متداول‌ترین نوع سفر بین این دو کشور است. به همین دلیل روزانه پروازهایی از تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و... به مقاصد استانبول، ازمیر، آنتالیا، آنکارا و... مشغول جا به جایی مسافران هستند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید و می‌خواهید خدمات و جزئیات پروازها توسط ایرلاین‌های مختلف را بشناسید، در این مقاله به معرفی خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه خواهیم پرداخت.

مسیرهای پروازی ایران به ترکیه

دیگران چه می خوانند:

در سالهای گذشته پرواز ترکیه فقط از چند شهر مانند تهران و اصفهان برقرار بود و دیگر شهرها سفر مستقیم به ترکیه با هواپیما نداشته‌اند. اما با توجه به افزایش مهاجرین بین دو کشور و بالا رفتن تقاضا برای پرواز بین دو کشور، امروزه شاهد پروازهای متعددی از اکثر استان‌های کشور به سمت ترکیه هستیم. محبوب ترین مقصد ایرانیان به ترکیه استانبول است. خرید بلیط هواپیما استانبول، در تمامی کشور امکان پذیر است و بیشتر ایرلاین‌ها این مسیر هوایی را پشتیبانی می‌کنند. با توجه به بازار داغ مسافرین بین دو کشور، امروزه ایرلاین های ایرانی و ترکی و بین المللی در رقابت برای جذب مسافر و بهبود خدمات و کاهش قیمت‌ها هستند.

پرواز ترکیه

سفر با ایرلاین های ترکی به ترکیه

مطمئن‌ترین ایرلاین‌های سفر به ترکیه، ایرلاین های ترکی هستند. این ایرلاین‌ها با خدمات مناسب و پرسنلی مجرب، سالیان درازی است که تجربه جا به جایی مسافر را بین این دو کشور دارند. ایرلاین‌های ترکیه با هواپیماهای مجهز و ایمن، نظر بیشتر مسافرین را به خود جلب کرده است. این ایرلاین‌ها در فرودگاهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و ارومیه به سمت مقاصد مختلف ترکیه، مشغول ارائه خدمات هوایی هستند. لیست ایرلاین های فعال در مسیر ایران به ترکیه و برعکس به شرح زیر است.

ترکیش ایرلاین – Turkish Airlines

قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین ایرلاین ترکی در کشور، ترکیش ایرلاین است. این ایرلاین که فعالیت خود را از سال ۱۹۳۳ آغاز کرده است. وجود خدمات بالا، امکان حمل حیوان خانگی و برخورد خوب و تجهیزات به روز این ایرلاین را معروف و محبوب کرده است. بیشتر پرواز این ایرلاین سفر از مبداء مختلف داخلی به سمت استانبول است. این ایرلاین چهارمین ایرلاین بزرگ جهان و سومین ایرلاین معتبر اروپایی است و از ایمنی خوبی برخوردار است. همچنین ترکیش ایرلاین در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس خدمت رسانی می‌کند.

آنادولوجت – AnadoluJet

این ایرلاین که زیر مجموعه ترکیش ایرلاین است از سال ۲۰۰۸ و در شهر آنکارا شروع به کار کرد. سفرهای این ایرلاین در زمان کم شدن مسافر با تخفیف‌های خوبی همراه است و قیمت کمتری نسبت به دیگر ایرلاین‌ها دارد. این ایرلاین در دو کلاس اکونومی و بیزینس خدمات ارائه می‌کند. مسیرهای پروازی تهران به استانبول، تهران به آنکارا، تهران به آنتالیا، ارومیه به استانبول، تهران به آلانیا و تهران به دنیزلی از متداول‌ترین مسیرهای روزانه و هفتگی این ایرلاین ترکی به شمار می‌رود.

بلیط هواپیما ترکیه

ماوی گوک – Mavi Gök

سفر به آنتالیا به صورت مستقیم فقط با ایرلاین ماوی گوک امکان پذیر است. این ایرلاین در سال ۲۰۰۷ در آنتالیا شروع به کار کرد. با تقاضای زیاد برای سفرهای تفریحی ایرانیان به سواحل آنتالیا، این شرکت به تنها ارائه کننده پرواز مستقیم به این مقصد محبوب تبدیل شد. ایرلاین ماوی گوک با دو کلاس اکونومی و بیزینسی مشغول به کار است. همچنین این ایرلاین در هفته تنها دو پرواز از تهران به آنتالیا دارد و این پرواز با توقف نیم ساعته در کایسری همراه است.

فری برد – Freebird Airlines

این شرکت هوایی در سال ۲۰۰۱ تاسیس شد. ایرلاین فری برد در سه کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی و فرست کلاس آماده خدمت رسانی است. این ایرلاین با هدف انجام سفری لوکس حتی در کلاس اکونومی هم راحتی و خدمات زیادی ارائه می‌کند. این ایرلاین تنها در دو مسیر تهران به آنتالیا، اصفهان به آنتالیا، تهران به استانبول و اصفهان به استانبول فعال است.

پگاسوس – Pegasus

اقتصادی‌ترین ایرلاین ترکیه، ایرلاین پگاسوس است. این ایرلاین که توسط خانواده متمول هندی سابانجی در ترکیه افتتاح شد، با شعار پروازی ارزان، اقدام به فروش بلیط با قیمت پایین می‌کند. به علت قیمت پایین بلیط‌ها این ایرلاین خدمات کترینگ ندارد و در صورتی که بخواهید در مسیر غذا میل کنید باید ۲۴ ساعت قبل، درخواست خود را سفارش دهید. این ایرلاین در مسیرهای تهران به استانبول، تهران به آنتالیا، تبریز به استانبول و تبریز به آنتالیا اقدام به جا به جایی مسافران می‌کند.

ایرلاین های ترکیه

سفر با ایرلاین های داخلی به ترکیه

برای خرید بلیط های ارزان و اقتصادی می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های داخلی بروید. شرکت های ایرانی با امکان فروش بلیط به صورت سیستمی و چارتری و تعریف قیمت مشخص، ارزان‌تر از ایرلاین‌های خارجی هستند. این ایرلاین‌ها روزانه از بیشتر شهرهای کشور به مقصد استانبول، آنکارا، وان و ازمیر پرواز دارند. لیست ایرلاین‌های داخلی مشغول به فعالیت در خطوط ترکیه به شرح زیر است.

قشم ایر – Qeshm Air

این ایرلاین که در ابتدا با دو فروند هواپیما کار خود را آغاز کرد، امروزه به بیشتر مقاصد داخلی و خارجی سفر دارد. ایرلاین قشم ایر در حال حاضر فقط بین دو مقصد تهران و استانبول به صورت هفتگی سفر می‌کند. مسافران برای قیمت پایین و عدم تاخیر در پرواز به سراغ این ایرلاین می‌روند.

ماهان – Mahan Air

شرکت ماهان ایر با دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی در خطوط ایران و ترکیه فعال است. این شرکت به خدمات بالا در ایرلاین‌های داخلی شناخته می‌شود. در حال حاضر ایرلاین ماهان در طول هفته پروازهایی به مقصد استانبول و آنکارا از فرودگاه امام خمینی دارد.

ایران ایرتور – Iran Airtour

این ایرلاین یکی از محبوب‌ترین ایرلاین‌های داخلی با سابقه است. این ایرلاین با داشتن انواع بلیط چارتری و سیستمی تنوع مختلفی در رنج قیمتی دارد. هواپیمایی ایران ایرتور به صورت اکونومی و بیزینسی اقدام به فروش بلیط می‌کند. این ایرلاین به صورت روزانه و هفتگی از تهران به استانبول، تبریز به استانبول، تهران به ازمیر و تبریز به ازمیر پرواز‌هایی به صورت مستقیم دارد.

بلیط هواپیما استانبول

ایران ایر – Iran Air

قدیمی‌ترین ایرلاین کشور که با ایرلاین هما نیز شناخته می‌شود، ایران ایر است. این ایرلاین بالاترین خدمات و برجسته ترین خلبانان را در کادر پروازی خود دارد. هواپیمایی ایران ایر در مسیرهای تهران به استانبول و تهران به آنکارا به صورت رفت و برگشت فعال است. این هواپیمایی با دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینسی، اقدام به فروش بلیط می‌کند.

معراج – Meraj Airlines

تنها هواپیمایی که در کابین هواپیما چند صندلی فرست کلاس دارد، هواپیمایی معراج است. این هواپیمایی با خدمات و سرگرمی های مختلف و غذاهای دلپذیر شناخته می‌شود. هواپیمایی معراج به صورت هفتگی در مسیر تهران به استانبول و تهران به دالامان پرواز انجام می‌دهد.

آسمان – Aseman Airlines

اقتصادی‌ترین ایرلاین که فقط به صورت اکونومی اقدام به فروش بلیط می‌کند، هواپیمایی آسمان است. این هواپیمایی در حال حاضر در مسیر تهران به استانبول و ارومیه به استانبول مسافران را جا به جا می‌کند. کیفیت خدمات این ایرلاین نسبت به هزینه بلیط بسیار مناسب و قابل توجه است.

سفر با ایرلاین های خارجی به ترکیه

در کنار همه ایرلاین‌های داخلی و ترکی، ایرلاین‌های خارجی دیگری وجود دارند که خدمات مختلف پروازی بین دو کشور ایران و ترکیه ارائه می‌کنند. ایرلاین‌های لوفتانزا، قطر ایرویز، کویت ایرویز، ایر عربیا، فلای دبی و امارات به صورت روزانه و هفتگی در بین مقاصد مختلف داخلی به سمت استانبول، ازمیر، آنکارا و آنتالیا پرواز انجام می‌دهند.

کلام پایانی

سفر به ترکیه در هر فصل از سال جذاب و خاطره‌انگیز است. دقت داشته باشید ایرلاین‌های حوزه خلیج فارس اغلب پرواز مستقیم به ترکیه ندارند و ابتدا به کشور خود و سپس به ترکیه سفر می‌کنند. تجربه شما از سفر به ترکیه چه بوده؟ با کدام ایرلاین عازم ترکیه شدید؟ نظرات خود را به ما بگویید.

 

 

خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه را بشناسید

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟