قیمت خودرو سه ماه یکبار گران می شود + علت

قیمت خودرو سه ماه یکبار گران می شود + علت
کدخبر : 12432

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد که تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر 3 ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

قیمت خودرو در ماه های اخیر به بالاترین حد خود رسید . قیمت خودرو در این چند وقت اخیر نوسانات زیادی داشت . علت افزایش قیمت خودرو مشخص نبود . در این بسته خبری به بررسی جزئیات دقیق از افزایش قیمت خودرو در اینده می پردازیم :

 

     

 
 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر 3 ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

مهدی صادقی‌ نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مورد با بیان اینکه قیمت‌های فعلی خودروها در بازار مورد تایید وزارتخانه نیست، از طراحی طرح مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد که در صورت تصویب از مابه‌التفاوت قیمت درب کارخانه و حاشیه بازار و از معامله‌گران خودرو مالیات اخذ می‌شود.

 

وی افزود: ‌تصویب این مالیات ویژه که به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به ستاد اقتصادی دولت رفته، می‌تواند حضور دلالان و واسطه‌گران را در این بازار کمرنگ کند.

 

وی ادامه داد: التهاب بازار خودرو ناشی از التهاب در بازارهای موازی بورس، طلا، سکه، ارز، مسکن و غیره است و از سال‌های گذشته برخی روی خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و می‌کنند.

 

واقعی‌سازی قیمت خودرو

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: واقعی‌سازی قیمت خودرو یکی از مهمترین مسائل در این صنعت است و وزارت صنعت با رهاسازی و آزادسازی قیمت‌ها مخالف است.

 

به گفته وی، قیمت خودروها باید بر اساس افزایش قیمت نهاده‌های تولید اصلاح شود تا خودروسازان دچار زیان عملیاتی نشوند.

 

وی ادامه‌ داد: تداوم زیان عملیاتی در ادامه تبدیل به زیان انباشته شده که به مطالبات قطعه‌سازان منتقل شده یا ورشکستگی خودروسازان را به دنبال دارد.

 

صادقی‌نیارکی افزود: اکنون عمده ورودی‌های این صنعت شامل مواد و محصولات پتروشیمی، پلیمری و فلزات در بورس یا به قیمت های جهانی تعیین می‌شود و به همین دلیل باید خودرو به گونه‌ای قیمت‌گذاری شود که این صنعت پیشران که لوکوموتیو تعداد بسیار دیگری از صنایع است، همچنین زنجیره تامین مرتبط با آن دچار زیان نشوند.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل تغییرات قیمت نهاده‌های تولید هر سه ماه یک بار و با اثربخشی تورم بخشی بانک مرکزی بررسی شده و اجازه تعیین قیمت‌های جدید به خودروسازان داده شده است.

 

صادقی‌نیارکی خاطرنشان‌کرد: خودروسازان نیز باید با افزایش بهره‌وری و واگذاری دارایی‌های مازادشان، بر روی پروژه‌ها و پلتفرم‌های جدید و ارتقای داخلی‌سازی محصولات فکر کنند.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت بیان‌داشت: امروز که مشارکت شرکت‌های خارجی به حداقل رسیده، شاهد خوداتکایی بالایی در خودروسازی کشور هستیم.

 


خبرمهم  : افزایش حداقل حقوق کارگران مشخص شد + جدول


 

رشد ۱۸‌درصدی تولید خودرو

صادقی نیارکی گفت: تا روز شنبه گذشته (۲۵ مرداد) تولید خودرو در کشور در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸ درصدی داشته و خودروسازان موفق به تولید ۳۵۱ هزار و ۸۹۵ دستگاه خودرو شدند.

 

وی ادامه‌ داد:‌ در این مدت تحویل خودروها در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد هفت درصدی داشته و تعداد خودروهای ناقص مانده کف کارخانجات ۲۵ هزار دستگاه کمتر است.

 

وی اضافه‌کرد: همچنین رشد ۱۳ درصدی ایفای تعهدات معوق خودروسازان را در این مدت شاهد هستیم که به ۲۱۵ هزار و ۴۷۷ دستگاه رسیده است.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این مهم با کنترل برنامه‌های پیش فروش خودروسازان در سال گذشته محقق شده و انتظار می‌رود در دو ماه آینده تعهدات معوق خودروسازان به صفر رسیده و فقط تعهدات جاری داشته باشند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: از نیمه دوم پارسال تا امروز متوسط تولید مجموع روزانه 4 هزار دستگاهی دو خودروساز بزرگ کشور را شاهدیم که مشروط به منطقی شدن قیمت‌ها، تخصیص ارز و تامین مواد اولیه می‌تواند تداوم یابد

 

 

منبع : رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه