رپرتاژ اگهی / ویژگی‌های منحصر بفرد پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال داخلی

چطور یک صرافی رمز ارز معتبر را انتخاب کنیم؟

چطور یک صرافی رمز ارز معتبر را انتخاب کنیم؟
کدخبر : 21033

پلتفرم‌های تخصصی و معتبر خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی برای فعالان و علاقمندان ارزهای دیجیتال انتخاب‌های بهتری هستند.

 در حال حاضر پلتفرم‌های خدمات و معاملات رمزارز ایرانی متعددی در در بازار کشور وجود دارند؛ صرافی‌هایی چون اکسکوینو، نوبیتکس، اکسیر، والکس و ارزجو از جمله پلتفرم‌های مشهور موجود در بازار ایران هستند که هر کدام قابلیت‌های مختلفی برای خرید یا نگهداری ارزهای دیجیتالی در اختیار کاربران می‌گذارند.

از این میان و به عنوان مثال پلتفرم خدمات و معاملات رمزارز اکسکوینو متعلق به یکی از معتبرترین هلدینگ‌های کارآفرین حوزه فناوری است. این صرافی نزدیک به چهارسال به ارائه و توسعه خدمات فناورانه پرداخته است. همچنین ده‌ها نفر از توانمندترین و فنی‌ترین جوانان کشور در آن مشغول به کار هستند. این صرافی در زمینه امنیت و توسعه توانمندی‌های فنی، ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای دارد و توانسته است تا در پیشرفت کشور در حوزه بلاکچین و انتقال دانش فنی و بومی‌سازی فناوری نقش مهمی را بازی کند. اکسکوینو ویژگی‌هایی دارد که حتی در منطقه و کشورهای اطراف نظیر آن را نمی‌توان مشاهده کرد.

 

داخلی‌ها بهتر از خارجی‌ها

کارشناسان معتقدند با وجود تمامی ضعف‌ها و محدودیت‌های قانونی حوزه رمزارزها در داخل کشور، هنوز صرافی‌های داخلی گزینه مطمئن‌تری برای سرمایه‌های ایرانیان به حساب می‌آیند و ریسک مسدود شدن و از دست رفتن سرمایه‌های تخصیص‌یافته به ارزهای دیجیتال، در صرافی‌های داخلی به مراتب پایین‌تر است.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این حوزه اعتقاد دارند چنانچه کاربران پیش از انتخاب پلتفرم خدمات رمزارز، چندین شاخص اصلی را بررسی کنند، می‌توانند بستر مناسبی برای خرید و فروش بیت کوین، اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال بیابند.

 

شفافیت هویتی

اولین نکته در انتخاب یک پلتفرم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، توجه به شفافیت هویت یک شرکت است. اینکه هویتی حقیقی دارد یا حقوقی و این هویت توسط کدام نهادها تایید شده است. در مواجهه با یک صرافی معتبر، معمولا به سادگی می‌توان با مراجعه به وبسایت، از نام و مشخصات مدیران، بنیان‌گذاران و دست‌اندرکاران آن آگاه شد. دانش، تجربه و تخصص مدیران این شرکت می‌تواند مهر تاییدی بر اعتبار صرافی باشد. مورد دیگری که باید به آن توجه کرد آن است که موقعیت مکانی و دفاتر این صرافی در کجا قرار دارند و از چه طرقی می‌توان به آنها دسترسی داشت. تمامی اینها مواردی است که در صورتی که فعالیت صرافی با مشکل مواجه شود، می‌تواند از ریسک مساله کم کند.

 

داشتن پلتفرم اختصاصی و تالار معاملاتی

صرافی‌های آنلاینی که پلتفرم اختصاصی برای معامله دارند، می‌توانند کیفیت بهتری در معامله ارزهای دیجیتال ارائه دهند. از طرف دیگر، ریسک این نوع معامله یا تجارت نیز پایین‌تر است. هرچه واسطه کمتری وارد این روند معاملاتی شود، کیفیت بالاتر و ریسک پایین‌تری برای معامله از طریق آن پلتفرم فراهم می‌شود.

صرافی‌هایی که پلتفرم اختصاصی ندارند، عموما از APIهای صرافی‌های خارجی مانند بایننس استفاده می‌کنند. از آنجا که تعداد قابل توجهی معامله از این طریق در آن صرافی خارجی انجام می‌شود و تمامی مبادلات صرافی‌های خارجی توسط نهادهایی مانند FBI چک می‌شوند، ریسک لو رفتن هویت ایرانی معامله‌گران به شدت بالا رفته و ممکن است تمامی پول‌های آن صرافی داخلی که به صورت واسطه‌ای معامله می‌کرده مسدود و بلوکه شود. از طرف دیگر، سرعت عمل و صرفه معامله از طریق پلتفرم‌های اختصاصی صرافی‌های داخلی نیز بیش از صرافی‌های معمولی است.

 

صراحت در ذکر مدل درآمدی و بازارهای زمینه فعالیت

نکته بعدی آن است که باید در مجموعه مشخصات ارائه شده در این پلتفرم، صراحتا به مدل درآمدی آن اشاره شده باشد. ذکر تمامی کارمزدهای معاملاتی و سودی که نصیب پلتفرم می‌شود، ضروری است. در هنگام انتخاب پلتفرم و صرافی مبادله رمزارز باید دقت کرد که این صرافی متعهد به ارائه چه خدمات و سرویس‌هایی است، درچه بازارهایی فعالیت می‌کند و ادعاهای آنها تا چه اندازه قابل استنادند.

 

داشتن کیف پول‌های سرد و گرم

حملات فیشینگ، کلاهبرداری و هک را می‌توان از بدیهی‌ترین ریسک‌های موجود در هر بازار مالی دانست. فارغ از اینکه حساب شما در یک بانک معتبر باشد و یا یک صرافی داخلی رمزراز، چنانچه ملاحظات امنیتی رعایت نشوند، سرمایه شما در معرض آسیب و ریسک قرار می‌گیرد. اما به طور معمول، هرچه ابزارهای اختصاصی‌تری برای تایید هویت کاربران استفاده شود، این ریسک کاهش می‌یابد. کما اینکه با ورود رمزهای پویا به حساب‌های بانکی، تعداد حملات فیشینگ کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد. نوع کیف پول صرافی‌ها و روش ارائه خدمات پشتیبانی می‌تواند ریسک هک حساب‌ها و سرقت پول‌های سرمایه‌گذاران را کاهش دهد. صرافی‌های معتبر عموما از دو نوع کیف پول سرد و گرم استفاده می‌کنند. حدود ۹۰ درصد دارایی‌ها در کیف پول‌های سرد نگهداری می‌شوند. از آنجا که این کیف پول ها امکان نفوذ و دستبرد را ندارند، امنیت دارایی سرمایه گذاران به شکل بهتری حفظ می شود.

 

روش ارائه خدمات پشتیبانی

یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی که هم می‌تواند کیفیت خدماتی یک پلتفرم خدمات آنلاین رمزارز را مشخص کند و هم ریسک حملات فیشینگ را کاهش دهد، مدلی است که آن کارگزاری برای ارائه خدمات پشتیبانی تعریف کرده است. بهترین روش برای ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران چنین مدل کسب و کارهایی، ایجاد بسترهای گفتگوی موجود سایت این پلتفرم‌ها و سیستم تیکتینگ آن است. این سیستم ها باید به صورت ۲۴ ساعته و در تمامی روزهای هفته امکان سرویس‌دهی به مشتریان را داشته باشند. از طرف دیگر، وجود نیروی پشتیبانی که دانش و تخصص کافی در زمینه مبادله رمزارزها را داشته باشد اهمیت بسزایی دارد.

متاسفانه برخی از صرافی ها از پیامرسان هایی مانند تلگرام، واتسپ و … برای ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران استفاده می‌کنند. این پلتفرم ها نه تنها از امنیت کافی برای مبادله اطلاعات مالی سرمایه‌گذاران برخوردار نیستند، بلکه بستر مناسبی برای جعل هویت پرسنل پشتیبان شرکت و کلاهبرداری از کاربران را فراهم می‌کنند.

 

امکان معامله انواع ارزهای دیجیتال

بسیاری از صرافی‌های رمزراز در ایران تنها امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و … ماکزیمم ۱۲ رمزارز برتر را فراهم می کنند. با این‌حال، برخی از صرافی‌های داخلی رمزارز در پلتفرم خود امکان خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. این امکان می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای تر نکته مهمی به حساب آید.

پلتفرم معاملات و خدمات رمزارز اکسکوینو (https://www.excoino.com/) یکی از مجموعه صرافی‌هایی است که امکان خرید و فروش تمامی ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و اپلیکیشن خود فراهم کرده است.

 

منبع: عصرایران

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید