توان سرمایه‌گذاری چادرملو در ۱۱ پروژه عظیم صنعتی و معدنی

توان سرمایه‌گذاری چادرملو در ۱۱ پروژه عظیم صنعتی و معدنی
کدخبر : 19125

مدیرعامل چادرملو گفت: این مجتمع در حال حاضر توان سرمایه‌گذاری در ۱۱ پروژه عظیم صنعتی، معدنی و پتروشیمی را دارد و برای اثبات این گفته، تفاهمنامه‌ای ۲ میلیاردی با وزارت صمت امضا کرده‌ایم.

به گزارش رصد اقتصادی: ناصر تقی زاده با اشاره به نقش  صنایع و معادن  بزرگ در رونق‌بخشی به  اقتصاد کشور  و توسعه مناطق کم برخوردار و محروم اظهار داشت: وظیفه ما مدیران صنعتی علاوه بر تولید، حرکت به سمت آبادانی کشور و  ایجاد اشتغال  برای جوانان است.

▪️وی با بیان اینکه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو قادر است  سرمایه گذاری  قابل توجهی، بدون مراجعه به بانک‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی و حتی غیرفلزی و  پتروشیمی  انجام دهد، افزود: برای اثبات این گفته با وزارت صمت تفاهمنامه ای به ارزش ۲ میلیارد  دلار  امضا کرده‌ایم.

▪️تقی‌زاده، طرح‌های ارائه شده برای این میزان  سرمایه  گذاری را شامل احداث واحد ۴ میلیون تنی کنسانتره آهن، ساخت گندله سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن، ساخت واحد سوپر مگامدول ۲.۲ میلیون تنی، احداث واحد تولید فروآلیاژها به ظرفیت ۵۰ هزار تن، ساخت واحد تولید اسلب فولادی به ظرفیت ۲ میلیون تن و ورق های آلیاژی به ظرفیت ۲ میلیون تن را اعلام کرد.

▪️وی همچنین احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی با مشارکت سرمایه گذاری امید، ساخت دو واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، ساخت واحد مگامدول ۸۰۰ هزارتنی در ابرکوه، تکمیل طرح نیمه تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در ابرکوه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در استان  یزد  را از دیگر طرح‌های ارائه شده برای سرمایه‌گذاری برشمرد.

▪️تقی‌زاده در عین حال بیان کرد: اجرای این طرح‌ها در صورتی است که تشریفات اداری و بروکراسی‌های مانع از تسریع و تحقق اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها، برداشته شود.

▪️مدیرعامل چادرملو با اشاره به دغدغه‌های خود در مورد ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها و ایجاد موانع در مسیر  رشد اقتصادی  و توسعه کشور عنوان کرد: وقتی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و تولیدی اعلام آمادگی می‌کنند، برخی از نهادها به دلیل عدم اشراف بر اهمیت موضوع، مانع از تسریع در روند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌ها می‌شوند.

▪️وی ادامه داد: اگر کمیته یا ستادی در استان‌ها تشکیل شود و همه ادارات تابعی از آن باشند و به نظرات ستاد یاد شده احترام بگذارند، سرمایه‌گذاری در  ایران  هم مانند همه کشورهای دیگر در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت و معتقدم بهترین راه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذار، ایجاد ستادهایی متشکل از افراد نخبه، دلسوز و توسعه‌گرا در هر استان است.

▪️تقی‌زاده افزود: این ستاد می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه معدنی و صنعتی در هر استان، اندوخته‌ای قابل توجه برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تولیدی و توسعه اجتماعی سازماندهی کند و با اختیارات لازم و بدون دخالت در امور مالی و تنها با نگاه نظارت و حمایت در حل  مشکلات  و به عنوان عامل تسهیل‌کننده امور، موانع ناشی از بخشی‌نگری، تصمیم‌های غیرکارشناسی و بروکراسی‌های اداری را رفع کند.

▪️وی با اشاره به نمونه‌ای از همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در استان‌های کرمان و یزد گفت: طرح عظیم و ملی شیرین سازی و انتقال آب  خلیج فارس  یکی از موارد خارق‌العاده همکاری همه‌جانبه ارکان موثر در این پروژه و جسارت و شجاعت مدیران بود که با پذیرش ریسک‌های ناشی از این اقدام غیرقابل باور حتی برای دست اندرکاران توسعه کشور، حرکتی بزرگ را آغاز کردند که امیدواریم سرآغازی برای توسعه سایر مناطق کشور باشد.

روابط عمومی چادرملو

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه