در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ صورت گرفت؛

روند افزایشی صادرات محصولات خشکبار

روند افزایشی صادرات محصولات خشکبار
کدخبر : 19198

مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی 12 ماهه سال 1399 خبر داد و گفت: صادرات محصولات خشکبار کشورمان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۴۲ درصدی در ارزش داشته است.

به گزارش رصد اقتصادی و به نقل از  روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ، مدیرکل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش صادرات محصولات خشکبار طی 12 ماهه سال 1399 خبر داد و گفت: صادرات محصولات خشکبار کشورمان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۴۲ درصدی در ارزش داشته است.

 

 

محمود بازاری با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ و تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، خوشبختانه صادرات این گروه طی سال 1399 با ارزشی معادل 2036 میلیون دلار و به وزن 776 هزار تن صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 42 درصد و به لحاظ وزنی 54 درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: از این گروه،  میزان صادرات محصول پسته طی سال گذشته معادل 1372 میلیون دلار و 204 هزار تن بوده است که 67 درصد از کل صادرات این گروه را در برداشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 43 درصد و از لحاظ وزنی 88 درصد افزایش را نشان  می‌دهد.

 

مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در ادامه گفت: از مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی محصولات خشکبار می‌توان به چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، عراق، پاکستان، آلمان، روسیه، قزاقستان، ویتنام و افغانستان اشاره کرد.

 

بازاری بیان داشت: صادرات خرما نیز طی سال گذشته معادل 297 میلیون دلار و 339 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 43 درصد و از نظر وزنی 46 درصد افزایش را تجربه کرده است.

 

وی ادامه داد: همچنین، صادرات کشمش طی سال 99 معادل 234 میلیون دلار و 176 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل  45 درصد رشد ارزشی و 48 درصد رشد وزنی داشته است. 

 

بازاری در پایان تاکید کر: در صورت رفع چالش‌ها و موانع سر راه صادرات و تسهیل حمل دریایی و زمینی محموله‌ها جهش قابل ملاحظه‌ای در صادرات خواهیم داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه