رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی

نقش استراتژیک فولاد مبارکه در تأمین مواد اولیه صنعت لوازم خانگی
کدخبر : 21789

رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولاد مبارکه به عنوان تنها تولیدکننده ورق رنگی مورد نیاز صنعت لوازم خانگی در کشور توانسته با ظرفیت تولید ماهانه 600 تن ورق گالوانیزه ویژه برای این صنعت، علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، با جلوگیری از واردات محصولات خارجی باعث عرضه محصولات داخلی این صنعت با قیمت مناسب در بازار شود.

به گزارش رصد اقتصادی: علیرضا گندمکار رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر قادر به تولید 3 نوع ورق رنگی ساختمانی، دکوراتیو و ورق‌های مخصوص لوازم خانگی است که از کیفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که تولید ورق‌های گالوانیزه رنگی برای تولید لوازم خانگی، بسیار دشوار بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است،‌ افزود: شرکت فولاد مبارکه در ایران تنها تولید کننده این نوع ورق بوده و یکّه‌تاز این عرصه است و در این مسیر باید با شرکت‌های کره‌ای و اروپایی رقابت کند که بیش از 25 سال تجربه در تولید این نوع ورق های فولادی دارند و خوشبختانه توانسته عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

رئیس واحد گالوانیزه و ورق رنگی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه ماهانه 500 تن ورق گالوانیزه ویژه برای لوازم خانگی تولید می‌کند که ورق اولیه برای تولید بیش از 22 هزار دستگاه یخچال را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه اذعان داشت: این میزان تولید فولاد مبارکه در حالی است که ظرفیت تولید 600 تن ورق مخصوص این صنعت در ماه با راه‌اندازی خط تکمیلی آن در آینده به 1060 تن افزایش خواهد یافت که می‌تواند به تولید 58 هزار دستگاه یخچال یا 175 هزار دستگاه ماشین لباسشویی تبدیل شود؛ این میزان تولید علاوه بر این که می‌تواند کشور را واردات لوازم خانگی بی‌نیاز کند بلکه می‌تواند زمینه‌ساز صادرات و ارزآوری برای کشور در این شرایط تحریمی را نیز فرآهم آورد.

گندمکار تصریح کرد: تولیدکننده‌های داخلی بعضاً ممکن است از مواد اولیه‌ای استفاده کننده که مشخصات فنی مناسب را نداشته باشد. برای مثال رنگی که روی سطح ورق استفاده می‌شود یک ترکیب شیمیایی است که می‌تواند حاوی مواد خطرناکی برای افراد باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر این مقدار ورق ویژه تولید لوازم خانگی در شرکت فولاد مبارکه تولید نمی‌شد، چه زیان و خسارتی را به بدنه کشور وارد می‌کرد، بیان داشت: در صورتی که ورق های رنگی در فولاد مبارکه تولید نمی‌شد احتمال رخ دادن دو سناریو وجود داشت. اول این که همه تولیدکنندگان داخلی برای رعایت استاندارهای کیفی مجبور به تامین مواد اولیه از خارج بودند که در این صورت میزان ارز قابل توجهی از کشور خارج می‌شد و منابع مالی کشور به هدر می‌رفت.

شایان ذکر است با پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه از صنعت لوازم خانگی این صنعت توانسته است در چند سال اخیر و با وجود تحریم ها رونق بگیرد. رشد 30 درصدی تولید یخچال، رشد 53 درصدی تولید ماشین لباسشویی و رشد 12 درصدی تولید کولرهای آبی در 10 ماهه نخست سال گذشته، گوشه‌ای از رونق تولید در صنعت 7 میلیارد دلاری لوازم خانگی در ایران است. موضوعی که یکی از دلایل اصلی آن استفاده از مواد اولیه مرغوب و با قیمت مناسب شرکت فولاد مبارکه بوده که توانسته علاوه بر افزایش کیفیت محصولات نهایی، کاهش قیمت و بنابراین افزایش قدرت خرید مشتریان را در بر داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه