سکه 2 میلیون و 400 هزار تومانی ارزان شد | پنجشنبه 99/8/15

سکه 2 میلیون و 400 هزار تومانی ارزان شد  | پنجشنبه 99/8/15
کدخبر : 14933

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید دیروز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از شروع امروز ۱۵ آبان ۹۹ چقدر بود؟

سکه در بازار دیروز با برتری ترامپ روند صعودی به خود گرفته بود . قیمت سکه در روز گذشته به کانال 15 میلیون نیز رسیده بود . قیمت سکه اما امروز به شدت کاهشی شد . در ادامه به بررسی قیمت سکه در روز پنجشنبه می پردازیم .

 

 

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 14 آبان با 12,700 تومان کاهش، یک میلیون و 342 هزار و 700 تومان معامله شد.

 

خبرداغ : رقص جلف سحر قریشی در انتالیا + فیلم جنجالی

 

در همین مورد دنیای اقتصاد نیز نوشت: قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر بهبود ارزش دلار و شمارش آرا با نوسان شدید روبه‌رو شد. به نظر می‌رسد بازار طلا اعتمادش را به پیروزی واضح بایدن از دست داده و این موضوع باعث قوی شدن ارزش دلار شده است. بر این اساس بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری (ساعت16 به وقت تهران) به ۱908 دلار و 70 سنت رسید درحالی‌که در ابتدای معاملات حدود یک درصد کاهش را نسبت به قیمت بسته شده روز سه‌شنبه نشان داد.

 

بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با 9/ 0 درصد افزایش، در ۱۹۱۰ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود. طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت‌تاثیر تدابیر محرک مالی کم‌سابقه‌ای که توسط بانک‌های مرکزی و دولت‌های سراسر جهان برای مقابله با پیامدهای اقتصادی پاندمی ویروس کرونا به اجرا درآمده، ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است.

 


خبرداغ : جهت ثبت نام دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک اینجا کلیک کنید


 

تاثیر بازار ارز بر سکه

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید، روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه در معاملات بازار آزاد به 14 میلیون و 8۰۰ هزار تومان رسید که افزایش 300 هزار تومانی را نشان می‌دهد. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم به 14 میلیون تومان افزایش یافت. نیم سکه ۷ میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و 600هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که هر سه اقلام ذکر شده افزایش را در مقایسه با روز سه‌شنبه نشان می‌دهد.

 

با پیش رفتن اعلام نتایج انتخابات آمریکا قیمت جهانی طلا نیز روند نوسانی گرفت و هر اونس طلا به 1908 دلار رسید اما از طرفی نرخ دلار در داخل کشور افزایش داشته که این مهم بر قیمت سکه تاثیر بیشتری گذاشته است.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه