سکه گران شد ( چهارشنبه 21 ابان )

سکه گران شد ( چهارشنبه 21 ابان )
کدخبر : 15062

فعالان بازار با توجه به روند افزایشی نرخ دلار در دو روز اخیر، دیروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز بودند. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۱ آبان چقدر بود؟

 سکه در روز های اخیر نوسانات زیادی را شاهد بوده است . قیمت سکه پس از کاهش قیمت محسوس چند روزی است که صعودی شده است . قیمت سکه در روز های قبل روند صعودی به خود گرفته است . در ادامه به بررسی قیمت روز سکه در چهارشنبه می پردازیم . 

 

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۰ آبان با 200 تومان کاهش، یک میلیون و 222 هزار و 900 تومان معامله شد.

 


خبرداغ : نحوه ثبت نام رایگان جاماندگان یارانه مشخص شد + مبلغ جدید یارانه


 

در همین مورد دنیای اقتصاد نوشت: در جریان معاملات روز سه‌شنبه، اونس طلا در بازارجهانی اندکی افزایش را نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه ثبت کرد و به 1880 دلار رسید.

 

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت‌تاثیر خبر نتایج امیدبخش واکسن کووید-۱۹ و قوی شدن ارزش دلار، با بزرگ‌ترین ریزش قیمت در بیش از هفت سال اخیر روبه‌رو شد و حدود ۱۰۰ دلار سقوط کرد. بهای معاملات اونس طلا در بازار نیویورک ۹۷ دلار و ۳۰ سنت معادل حدود پنج درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یکروزه به دلار از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون بود. بنابراین قیمت طلا همه رشد قیمتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت‌تاثیر امیدواری به تصویب بسته محرک مالی بزرگ‌تر در این کشور پیدا کرده بود را از دست داد.

 

افزایش سکه به دنبال دلار

فعالان بازار با توجه به روند افزایشی نرخ دلار در دو روز اخیر، دیروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز بودند. قاعدتا بازار طلا و سکه متاثر از بازار ارز است و در روزهای آینده هم با افت و خیزهای دلار حرکت می‌کند.

 


خبرمهم : پراید ارزان شد | چهارشنبه 21 ابان


 

اونس طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه سقوط بی‌پیشینه‌ای را رقم زد، روز سه‌شنبه به مدار مثبت برگشت و نرخ دلار در داخل نیز افزایش چشمگیری را در مقایسه با روز‌های گذشته نشان داد.

 


بیشتر بخوانید : طلا سقوط کرد | چهارشنبه 21 ابان


 

بر این اساس در معاملات روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت 13 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد که افزایش 100 هزار تومانی را نسبت به‌ روز قبل از آن نشان می‌داد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی 7 میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه 4 میلیون و 900 هزار تومان و سکه گرمی نیز 2 میلیون و 700 هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه