نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | جمعه 7 آذر | 99/9/7

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | جمعه 7 آذر | 99/9/7
کدخبر : 15388

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز جمعه 7 آذر را با ما دنبال کنید ...... ..

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | جمعه 7 آذر | 99/9/7

 

 

در حال بروزرسانی .. ....... 

 

 

خبرداغ : خانه سوپر لوکس و میلیاردی شاهرخ استخری و همسرش + فیلم لورفته

 

قیمت طلا تا پیش از امروز 7 آذر 99 چقدر بود؟

قیمت طلا و سکه در هفته اخیر روندی نزولی به خود گرفتند. آخرین نرخ قیمت طلا و سکه در پایان هفته اخیر چقدر بود؟

 در بازار طلای دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 46 هزار و 100 تومان قیمت داشت.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم 10 میلیون و 498 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 10 میلیون و 899 هزار تومان در بازار طلا و سکه قیمت داشت که قیمت انواع سکه نسبت به روز قبل از آن کاهش یافته بود.

نیم‌سکه، پنج میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله شد، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون تومان و دو میلیون و 350 هزار تومان است.

در هفته اخیر هرچند بازار طلا تهران تعطیل بود اما در برخی شهرها همچنان بازار طلا فعالیت داشتند.  / تجارت نیوز 

 


خبرداغ : رقص جلف سحرقریشی با خواننده منشوری + فیلم لورفته


 

دلار ارزان‌تر از 20 هزار تومان می‌شود؟

به نظر می‌رسد تداوم روند کاهشی در بازار ارز برای بیش از یک هفته، پذیرش شکست قطعی ترامپ در انتخابات آمریکا، احتمال ورود نرخ حواله درهم به کانال پایین‌تر و افزایش زمزمه‌های بازگشت به برجام موجب شده بعضی کارشناسان ریزش دلار تا کانال ۱۸ هزار تومانی را دور از انتظار ندانند در حالی که تا پیش از این عموم آن‌ها بازگشت به زیر ۲۰ هزار تومان را بعید می‌دانستند.

از روز سه‌شنبه با پذیرش ضمنی ترامپ مبنی بر شکست در انتخابات آمریکا دلار با قدرت بیشتری در بازار در موقعیت فروش و به تبع آن ریزش قیمت قرار گرفت. البته تقریبا یک هفته‌ای می‌شود که دلار اگرچه با نوسانات محدود اما بهرحال درحال ریزش است.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند بازار به شدت میل به کاهش دارد اما از دو سمت حواله درهم و سامانه سنا، در مقابل سقوط مقاومت می‌کند.

با این که حواله درهم برای پنجمین هفته متوالی روندی کاهشی داشته اما به نظر می‌رسد تا زمانی که درهم بالای مرز ۷ هزار تومانی قرار دارد، نمی توان انتظار کاهش سنگین در بازار ارز داخلی را داشت. گرچه از نگاه فعالان بازار با وجود مقاومت درهم در مرز 7 هزار تومانی همچنان ورود آن به کانال‌ 6 هزار تومانی بعید نیست.

حتی اگر این احتمال را هم در نظر نگیریم همچنان تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که نوسانات کم دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد.

 

خبرداغ : ساره بیات از همسرش رونمایی کرد + عکس دونفره

 

دلار 18 هزارتومانی!

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگوی لایو با تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده که با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت آمریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا 18 هزار تومان هم کاهش یابد.

او گفته است که محدوده مقاومتی دلار ابتدا 22 هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به 20 هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن 18 هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

محمدرضا اخوان، کارشناس اقتصادی، نیز ضمن بررسی تمام عوامل موثر در نرخ دلار و احتمال ریزش بازار در پی برخی از آن‌ها، در یادداشتی برای تجارت‌نیوز نوشته است:

به نظر می رسد این روزها بازار ارز در انتظار خبر مهمی از بازگشت آمریکا به برجام و رفع احتمالی تحریم‎هاست. تا زمان بازگشت به برجام احتمالا شاهد تداوم ثبات نسبی نرخ‌ها در سطوح کنونی خواهیم بود.

احمد مجتهد، رئیس سابق پژوهشکده پولی و بانکی، هم با آغاز ریزش‌ در بازار ارز پیش‌بینی کرده بود که دلار ممکن است تا 18 هزار تومان هم پایین بیاید اما تصور دلار در کانال‌های پایین‌تر را تصوری غیر واقعی خوانده بود.

پیش‌بینی رسیدن دلار تا کانال 18 هزار تومانی این روزها درحالی از سوی کارشناسان مطرح می‌شود که پیش از این، آن‌ها عموما کاهش دلار تا کانال‌های زیر 20 هزار تومانی را دور از انتظار تصور می‌کردند.

 

 

منبع : تجارت نیوز 

 

 
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه