نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 15 آذر | 99/9/15

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 15 آذر | 99/9/15
کدخبر : 15632

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز شنبه 15 آذر را با ما دنبال کنید ......

 

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 15 آذر | 99/9/15

 

 

در حال بروز رسانی ....... 

 

 

 

تشدید روند صعودی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 15 آذر 99

در معاملات هفته گذشته سکه روند صعودی را پشت‌سر گذاشت و به رشد هفتگی بیش از ۱۱ درصد‌ دست یافت. اما آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز ۱۵ آذر ۹۹ چقدر بود؟

 قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه ۱۳ آذر با 21,200 تومان افزایش، یک میلیون و 128 هزار و 200 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت‌تاثیر خوش‌بینی به تدابیر محرک مالی آمریکا و افت ارزش دلار افزایش یافت و در مسیر ثبت بیش از سه درصد رشد هفتگی قرار گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تا ساعت 19 به وقت تهران، به 1835 دلار رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 3/ 0درصد افزایش، به ۱۸۴5 دلار و ۹۰ سنت رسید.‌ روند صعودی طلا تحت‌تاثیر ضعیف‌شدن ارزش دلار است و قیمت‌ها از نظر تکنیکال به وضعیت بیش فروش رسیده بودند. این فلز ارزشمند می‌تواند در سطوح ۱۸۰۰ دلار و ۱۷۵۰ دلار حمایت قوی پیدا کند اگر بهبود اقتصادی سریع‌تر شود و تورم بیش از حد رشد کند، بانک مرکزی آمریکا ممکن است روند تسهیل سیاست پولی را متوقف کند و این امر به قوی شدن دلار منجر خواهد شد.

تشدید روند صعودی سکه

در معاملات هفته گذشته سکه روند صعودی را پشت‌سر گذاشت و به رشد هفتگی بیش از 11 درصد‌ دست یافت. با توجه به افزایش قیمت طلای جهانی و نرخ ارز در داخل، قیمت سکه طی سه روز اخیر روند صعودی به خود گرفت و سبب افزایش حدود یک‌میلیون و 300 هزار تومانی قیمت سکه شد.

در حالی‌که در ابتدای هفته قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید تا ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود، در پایان هفته قیمت آن با افزایش یک‌میلیون و 300 هزار تومانی به ۱۲‌میلیون و 100 هزار تومان رسید. هر قطعه نیم‌سکه با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، 6 میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی، 4میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شده‌ است.

با افزایش ارزش روز آخر، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به حدود۵/ ۱۱ درصد رسید و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. نه دلار، نه انواع سکه و نه شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت، نتوانستند رشد ۲ رقمی را به ثبت برسانند. افزایش بازدهی سکه در شرایطی رقم خورد که دو هفته قبل بیش از ۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و به کانال ۱۰ میلیون تومانی رفته بود. در آن مقطع زمانی، ریزش سکه به انتهای کانال ۱۰ میلیون تومانی موجب شده بود که انتظارات کاهشی در بازار بسیار فعال شوند.

حتی در دو روز ابتدایی هفته گذشته هم جو کاهشی بر بازار سکه حکمفرما بود، ولی از روز دوشنبه با حرکت افزایشی دلار و اونس طلا، سکه هم با قدرت به جاده افزایشی بازگشت و توانست تا آخر هفته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رشد را به ثبت برساند. یکی از مهم‌ترین عوامل یاری‌دهنده قرار گرفتن سکه در مسیر رشد، افزایش قیمت دلار و عبور آن در گام اول از مرز ۲۴ هزار تومانی بود. در گام بعدی دلار تا آستانه ۲۶ هزار تومان هم بالا رفت و سکه‌بازان را به رشد بیشتر خود امیدوارتر کرد. دلار در هفته گذشته تقریبا نصف سوخت رشد سکه را با افزایش ۵ درصدی تامین کرد. روز پنج‌شنبه هم دلار ۴۵۰تومان افزایش یافت و به بهای ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

بخش دیگری از سوخت افزایش قیمت سکه با برگشت اونس طلا به کانال هزار و ۸۰۰ دلار تامین شد. طلای جهانی از ابتدای ماه دسامبرتا ساعت ۴ بعدازظهر روز پنج‌شنبه حداقل نزدیک به ۵/ ۳ درصد افزایش قیمت را به ثبت رسانده بود و در صورتی که به بالای هزار و ۸۵۰ دلار برود، می‌توان انتظار رشد بیشتری را نیز برای آن داشت. / تجارت نیوز 

 

 


خبرداغ : دزدیده شدن محسن افشانی توسط میلاد حاتمی در ترکیه غوغا به پا کرد + فیلم


 

 

پیش‌بینی قیمت دلار فردا 15 آذر 99 / 3 عامل تحریک موقت بازار ارز

گشایش بازار ارز پس از دو هفته، احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده و امکان تشدید کسری بودجه در سال آینده سه عاملی است که شاید بتواند بازار ارز فردا را به صورت موقت تحریک کند.

گشایش بازار ارز پس از دو هفته، احتمال حذف ارز 4200 تومانی در لایحه بودجه سال آینده و امکان تشدید کسری بودجه در سال آینده سه عاملی است که شاید بتواند بازار ارز فردا را به صورت موقت تحریک کند.

به گفته استاندار تهران از فردا بازارها در تهران می‌توانند مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند. بازگشایی پس از دو هفته تعطیلی احتمالا عامل محرکی برای بازار ارز باشد.

اخبار مربوط به احتمال حذف دلار 4200 تومانی در بودجه سال آینده نیز مهم است. در این مورد رئیس سازمان برنامه گفته در صورت این اتفاق، دولت برای کمک معیشتی مردم اقدام خواهد کرد.

همچنین در هفته اخیر لایحه بودجه سال 1400 به مجلس داده شد. شاید مهمترین سیگنال این لایحه برای بازار ارز رشد قابل توجه درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده برای سال بعد است. رئیس جمهور گفته است: همه امکانات خود را بسیج کرده‌ایم و شرایط را مناسب می‌دانیم که سال آینده فروش نفت را افزایش دهیم که پیش بینی ما فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت و میعانات است.

پس از انتشار این جزئیات برخی از کارشناسان از عدم تحقق اهداف دولت ابراز نگرانی کرده‌اند که در صورت عدم تحقق درآمدهای نفتی دولتی، امکان چاپ پول و رشد پایه پولی وجود دارد. به همین دلیل ممکن است تشدید کسری بودجه دولت در سال آینده باعث تحریک بازار ارز شود.

با وجود این سه سیگنال تقویت‌کننده سمت تقاضا در بازار ارز اخباری مثل مثبت شدن رشد اقتصادی در تابستان امسال، اخبار مربوط به توزیع گسترده واکسن کرونا و احتمال بازگشت بایدن به برجام نیز احتمالا اجازه تداوم نوسان بازار ارز را نخواهند داد.

 

 

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته سوم آذر / معاملات آنلاین طلا بالا گرفت

طلا در روزهای گذشته و تحت تاثیر بازار ارز و همچنین بازار جهانی ریزش قابل توجهی داشته است. حالا اما با رفع محدودیت کرونا و بازگشایی بازار طلا، احتمال رشد اندک قیمت این فلز گرانبها وجود دارد.

 فعالان بازار معتقدند با رفع محدودیت‌های کرونایی و آغاز به کار واحدهای صنفی قیمت طلا ممکن است اندکی گران شود.

علاوه بر بازگشایی بازارها، قیمت دلار هم در روزهای آینده در بازار طلا بسیار تعیین کننده است.

به گفته بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، «چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد. در غیر اینصورت با افزایش قیمت دلار قیمت طلا در بازار ایران بالا می‌رود.»

مراقب خرید طلاهای تقلبی باشید

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران به تجارت‌نیوز گفت: گرچه در دو هفته محدودیت کرونا، بازار فیزیکی طلا تعطیل بود اما به جبران آن تقاضا برای خرید طلا در فضای مجازی افزایش یافت.

او در ادامه تاکید کرد: مردم درباره خرید طلا در فضای مجازی دقت کنند؛ چرا که در فضای مجازی صفحاتی تشکیل شده که فقط با یک اکانت تلگرامی یا واتساپی به مشتریان کالا می‌فروشد و آدرسی در صفحه معرفی این پیج‌ها وجود ندارد و ممکن است این طلاها تقلبی باشد.

فضل آذر شربیانی گفت: خرید طلا در صفحه‌هایی مجاز است که در این صفحه‌ها آدرس کامل واحد صنفی، شماره تلفن همراه مغازه و شماره جواز حتما قید شده باشد، در غیر این صورت اتحادیه در قبال مشکلات ایجاد شده تعهدی ندارد.

در همین زمینه چندی پیش ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از قانونی شدن خرید و فروش آنلاین طلا خبر داد و گفته بود: « تلاش‌هایی برای برای تدوین آیین‌نامه‌ای در حوزه خرید و فروش طلا در فضای مجازی در حال انجام است و متن آن به زودی آماده می‌شود.» // تجارت نیوز 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه