رپرتاژ اگهی /

معرفی ارز دیجیتال آوی

معرفی ارز دیجیتال آوی
کدخبر : 21281

پلتفرم آوی، AAVE، سیستم وام‌دهی غیرمتمرکز است که بدون دخالت واسطه‌ها به متقاضیان و کاربران خود اجازه خواهد داد که بتوانند وام بگیرند یا وام بدهند و از این طریق به درآمدزایی بپردازند. پلتفرم آوی ارز اختصاصی مربوط به خود نیز دارد و از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند. همچنین سیستم وام‌دهی غیرمتمرکز آوی دارای قراردادهای هوشمندی است که به واسطه آن‌ها، دارایی‌های کاربران مدیریت می‌شوند.

 در واقع کسانی که به این سیستم نوین اعتماد کرده‌اند دیگر نیازی به اعتماد به یک نهاد یا بانک ندارند و تنها به کدهای برنامه‌نویسی شده در قراردادهای هوشمند اعتماد می‌کنند. آوی بیش از یازده میلیارد سرمایه قفل شده دارد و یکی از محبوب‌ترین پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای است. در پروژه‌های امور مالی غیرمتمرکز رمز ارز میکر پرطرفدارترین است و بعد از آن رمزارز آوی محبوبیت زیادی دارد. هرچند که در بحث این مقاله نمی‌گنجد اما برای دوستانی که آشنایی کمتری با این مباحث دارند بهتر است که به طور خلاصه در رابطه با دیفای توضیحاتی را در ادامه ارائه دهیم.

طبق اطلاعات داده شده در سایت رسمی آوی، هم اکنون در پلتفرم آوی کاربران می‌توانند برای وام گرفتن یا وام دادن از 24 نوع ارز دیجیتال مختلف اقدام کنند. مانند بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز وام‌دهی موجود روی اتریوم، کاربران آوی نیز برای گرفتن وام ابتدا بایستی مقداری از سرمایه ابتدایی خود را به عنوان وثیقه به سیستم واریز کنند. سپس سیستم به کاربران اجازه می‌دهد که درصد مشخصی از سرمایه خود را به عنوان وام دریافت کنند.

 

guhj

 

برای واریز و برداشت پول‌ها نیز کاربران می‌توانند از بین ارز‌های موجود، ارز مورد علاقه خود را در پلتفرم آوی انتخاب کنند. از جمله ارز‌هایی که پلتفرم آوی از آن‌ها پشتیبانی می‌کند می‌توان به ارز‌های دای (DAI)، اتریوم (ETH)، رپد بیت کوین (WBTC)، تتر (USDT) و غیره اشاره کرد.

کاربرانی نیز که تمایل به پرداخت وام به دیگران دارند می‌توانند با استفاده از بستری که در پلتفرم آوی طراحی شده است به پرداخت وام بپردازند و بدین صورت درآمدزایی داشته باشند. از جمله دیگر قابلیت‌های پلتفرم آوی می‌توان به وام‌های لحظه‌ای یا Instant Loans نیز اشاره کرد.

دیفای، DeFi

DeFi یا دیفای کلمه اختصار برای عبارت Decentralized Finance است. این عبارت به معنی سیستم مالی غیرمتمرکز است که دارای پروتکل‌ها، قراردادهای هوشمند مربوط به خود، دارایی‌های دیجیتال و نرم‌افزارهای غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین است. با توجه به انعطاف‌پذیری و پیشرفتی که اتریوم داشته است، در حال حاضر اتریوم جذاب‌ترین گزینه برای پیاده سازی دیفای است. البته که دیفای محدود به اتریوم نیست.

دیفای را یک سیستم مالی باز تصور کنید که در آن می‌توانید سرویس‌های مالی مختلفی را به صورت غیرمتمرکز بر بستر بلاک‌چین توسعه دهید. چون این سیستم بر بستر بلاک چین است، شما می‌توانید این سرویس‌ها را ترکیب یا اصلاح کنید. هم اکنون شبکه بلاک چین اتریوم برنامه‌ها متنوع و فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است و همه آن‌ها به هم متصل هستند. این برنامه‌ها شامل سیستم بانکی غیرمتمرکز، سیستم پرداختی غیرمتمرکز، سیستم وام‌دهی و غیره هستند.

 

مزیت عمده دیفای، حذف واسطه‌ها است. سیستم مالی فعلی نیازمند وجود مراکز و نهادهایی مانند بانک و غیره است. اما برنامه‌های حوزه این سیستم مالی غیرمتمرکز به واسطه‌هایی نظیر بانک نیاز ندارد. دیفای از کدهای کامپیوتری تشکیل شده است که می‌توانند اختلافات احتمالی را برطرف کنند و کاربران می‌توانند کنترل و نظارت بیشتری بر دارایی‌های خود داشته باشند.

تاریخچه AAVE

آوی توسط استانی کولچوف تاسیس شد. استانی کولچوف به علت عدم تقاضای وام در اتریوم، اقدام به تاسیس یک شرکت در سال 2017 و در کشور سوئیس نمود. او در رشته حقوق آموزش دیده است و در حالی که یک دانشجو بود، اقدام به بنیان‌گذاری آوی کرد. این شرکت که نام اصلی آن ETHLLEND می‌باشد، مبلغ 16.2 میلیون دلار در سال 2017 جمع کرد و در طول مدتی توانست بیش از یک میلیارد واحد از ارز خود را بفروشد. 300 میلیون از ارز رمزنگاری باقی‌مانده برای تیم AAVE در نظر گرفته شد. آوی یا AAVE در زبان فنلاندی به معنای شبح است.

 

آوی را بیشتر بشناسید.

آوی را شاید بتوان به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های وام توصیف کرد. کاربرانی که قصد وام دادن دارند، سرمایه خود را در این پلتفرم قرار می‌دهند و سرمایه‌ها جمع می‌شود. کسانی که قصد وام گرفتن دارند نیز می‌توانند از سرمایه جمع شده در این پلتفرم استفاده کنند. برای تسهیل فعالیت در این پلتفرم، آوی دو نوع توکن صادر می‌کند. یکی توکن‌های a tokens که برای متقاضیان وام صادر می‌شود تا بتوانند سپرده‌های خود را دریافت کنند. و دیگر توکن‌های AAVE که توکن بومی AAVE است.

 

ارز دیجیتال آوی مزایای متعددی را به کسانی که از آن استفاده کنند، ارائه خواهد داد. به عنوان مثال، دریافت کنندگان وامی که از رمزارز AAVE استفاده می‌کنند و یا از آن به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند، در صورت درخواست برای اخذ وام‌های متداول برای تراکنش‌ها تخفیف می‌گیرند. همچنین متقاضیان دریافت وام که از رمزارز AAVE به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند، می‌توانند مقدار بیشتری وام بگیرند. رمزارز AAVE همواره سعی دارد که بستری را آماده کند که متقاضیان این توانایی را به دست آورند که درزمینهٔ دیفای فعالیت داشته باشند و با ارائه و دریافت وام بتوانند سود خوبی به دست آورند.

 

guuuu

 

خرید ارز آوی

آوی با نماد AAVE یکی از ارزهای دیجیتال است که با بازاری به ارزش 3.53 میلیارد دلار رتبه خوبی در بازار دارد و در حدود 0.24 درصد از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد آوی در حدود 330 دلار قیمت دارد. اگر چه که بازار متلاطم این روزها باعث شده که قیمت‌ها تغییراتی داشته باشند. بالاترین قیمتی نیز که این ارز به خود دیده است در حدود 666 دلار بوده است.

 

jkk

 

خلاصه

رمزارز آوی، مرز ارزی هم هدف با پلتفرم آوی است که قصد دارد یک پروتکل مالی غیرمتمرکز ایجاد کند که کاربران بتوانند بدون دخالت واسطه‌هایی همچون بانک‌ها و سایر نهادها، به وام دادن یا وام گرفتند بپردازند و وام دهندگان بتوانند از این طریق درآمدزایی کنند. تیم تشکیل دهنده این پلتفرم یک تیم قوی و با‌دانش است که امید است بتوانند با ایجاد یک زیرساخت شفاف، خدمات بسیاری را به کاربران خود ارائه دهند.

​*این مطلب رپرتاژ بوده و پایگاه خبری رصداقتصادی صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسیولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با رصداقتصادی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه