بیت کوین

واکنش عجیب بیت کوین به اخبار/ تعداد مال‌باختگان کریپتو به چند نفر رسید؟

واکنش عجیب بیت کوین به اخبار/ تعداد مال‌باختگان کریپتو به چند نفر رسید؟
کدخبر : 36071

تعداد بالایی از سرمایه‌گذاران با ارزش دارایی مجموعا ۴۰۰ میلیون دلار لیکویید شدند. این در حالی بود که بیت کوین به بالاترین سطح هفتگی یعنی به بالای ۲۳ هزار دلار رسید.

به گزارش رصداقتصادی : ​در کمال تعجب، برخلاف افزایش نرخ بهره قبلی، بازار کریپتو نسبت به اعلام آخرین افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو ایالات متحده واکنش بسیار خوبی نشان داد و قیمت‌ بیت کوین به بالاترین حد هفتگی افزایش یافت. به این ترتیب، تعداد معامله‌گران لیکوییدشده در یک روز بیش از ۹۰ هزار نفر با ارزش داراییمجموعا ۴۰۰ میلیون دلار است .

طبق گزارش رسانه‌های مرجع، بیت کوین، مهم‌ترین ارز دیجیتال، به بالاترین سطح قیمتی خود در هفته گذشته رسید. اما پس از مدت کوتاهی از صعود بیشتر عقب‌نشینی کرد و وارد فاز نزولی شد. آلتکوین‌ها نیز واکنش مثبت داشتند.

در همین زمینه همه نگاه‌ها به آخرین نشست FOMC بود. در این نشست برخی از کارشناسان پیشنهاد کردند که فدرال رزرو باید در افزایش نرخ بهره تهاجمی‌تر عمل کند. پس از اعلام شدن نرخ بهره و پیش‌خور شدن خبر مشخص شد که کارشناسان در نشست FOMC نظر دقیق و صحیحی داشتند.

همانطور که احتمالا در اخبار اخیر شنیده‌اید بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۰.۷۵ درصد  دیگر افزایش داد. فدرال رزرو اعلام کرد که برای مبارزه با تورم به افزایش این نرخ در طول سال ادامه می‌دهد.

 

تاثیر بیانیه‌ها بر قیمت بیت کوین

نشست بعدی FOMC دو ماه دیگر در اواخر سپتامبر برگزار می‌شود. بیانیه‌های فدرال رزرو نوسانات را به بازارهای ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین وارد می‌کند، اما این بار از نظر افزایش قیمت دارای کارکرد سریعی بود.

بیت کوین تقریباً بلافاصله به ۲۲ هزار دلار جهش کرد. این ارز دیجیتال به صعود ادامه داد و ساعات بعد به بالاترین سطح ۶ روزه یعنی بیش از ۲۳هزار دلار رسید. به‌رغم کاهش اندکی که پس از پامپ دیشب تجربه کرد، این ارز دیجیتال همچنان حدود ۹ درصد در یک روز افزایش یافته است.

آلت‌کوین‌ها نیز تاثیر جالبی از افزایش نرخ بهره گرفتند. در حال حاضر، اتریوم ۱۰ درصد رشد قیمتی را از دیروز تجربه کرد و پامپ‌های قیمتی شدیدتری نیز در Solana، Polkadot، MATIC و سایرین مشهود است.

در کلام اخر، باید گفت بازارها همیشه طبق تحلیل معامله‌گران پیش نمی‌رود. گاهی اعتماد و تکیه بیش از حد به یک تحلیل می‌تواند موجب از دست رفتن سرمایه افراد شود. مجموع دارایی لیکوییدشده‌ها تا کنون حدود ۴۰۰ میلیون دلار در مقیاس روزانه و تعداد معامله‌گران لیکوییدشده بیش از ۹۰هزار نفر بود. همچنین بزرگ‌ترین گزارش لیکویید را ETH-USD در Huobi به ارزش بیش از دو میلیون دلار رقم زد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه