رپرتاژ اگهی

آموزش تبدیل بیت­ کوین به تومان ­- چگونه بیت کوین را تومان کنیم؟

آموزش تبدیل بیت­ کوین به تومان ­- چگونه بیت کوین را تومان کنیم؟
کدخبر : 36454

تبدیل بیت کوین به تومان اصلا و ابدا کار سختی نیست.

بسیاری به دلیل عدم آگاهی کافی از این بازار فکر می­کنند که فروش بیت کوین از جمله کارهای سخت و طاقت فرساست درحالی که کار ساده­ای به شمار می­رود. در این مقاله همراه ما باشید تا خیلی ساده و کامل به شما توضیح دهیم برای تبدیل ارز خود به تومان باید چه مراحلی را طی کنید.

نگاهی به صرافی و انواع صرافی­ها

صرافی و بروکر­های مختلف معمولا اولین جایی است که به ذهن می­رسد. تبدیل بیت کوین به تومان یا هر ارز دیگری در صرافی­ها دو روش اصلی دارد که در این قسمت به شما توضیح خواهیم داد.گاهی ممکن است یک صرافی در نقش واسطه وارد شود و به عنوان پلی میان فروشنده یعنی شما و خریدار قرار گیرد. در این حالت صرافی ارز شما را تنها به حساب مقصد انتقال خواهد داد. در روش دوم صرافی دیگر در نقش واسطه نیست و خود مستقیما ارز شما را خریداری خواهد کرد. این روش بدون معطلی خاصی انجام خواهد گرفت و تقریبا از هر روش دیگری سریع­تر است.

توجه داشته باشید که این انتقال­ها هیچ کجا پیگیری نخواهد شد. پس در صورتی که تحقیقات لازم را انجام ندهید سرمایه شما به باد خواهد رفت. افراد بسیاری با اعتماد به صرافی­های گمنام پولشان را از دست داده­اند. برای انتخاب صرافی سخت­گیری کنید و تمام جوانب را بسنجید.

صرافی واسط

صرافی واسط یا pvp همانطورکه از نامش هم پیداست واسطه­ای میان شما و خریدار است. در این صرافی­ها به ازای مبلغی که انتقال داده شده از شما کارمزد گرفته خواهد شد. به لحاظ امنیتی نیز این صرافی­ها معمولا از امنیت خوبی برخوردار هستند.

صرافی آنلاین

این صرافی­ها به شکل مستقیم ارز را از شما خریداری می­کنند به همین دلیل نیاز نیست منتظر مشتری بمانید. پس از سرعت بیشتری هم برخوردار هستند. صرافی­های آنلاین قابلیت معامله دوسویه دارند. یعنی همانطور که شما می­توانید به آنها ارز بفروشید در مقابل می­توانید از آنها ارز هم بخرید.

پلتفرم تریدینگ

از لحاظ ساختاری پلتفرم­های تردینگ بسیار شبیه به صرافی­های آنلاین هستند. تبادل در این بستر نیز به شکل آنی انجام می­گیرد و سرعت بالایی دارد. تنها مشکل این پلتفرم این است که شما نمی­توانید از آن ورودی و خروجی ریالی داشته باشید.

 

مشکلات تبدیل ارز به ریال از داخل ایران

در کشور­های اروپایی و امریکایی تبدیل بیت کوین به واحد پولی رایج آن کشور کاری به راحتی آب خوردن است. به سادگی یک انتقال وجه از یک حساب به حساب دیگر. اما در ایران شرایط اینطور نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شرایط برای ایرانیان داخل کشور به گونه­ای دیگر رقم بخورد. اولین مسئله بحث قدیمی تحریم است که ما با آن روبرو هستیم.

تحریم نخواهد گذاشت که ما به شکل مستقیم وارد این فرایند شویم و همیشه باید راهی پیدا کنیم تا طرف خارجی متوجه ایرانی بودن ما نشود. مسئله بعدی نیز ساختار بانکی کشور است. شما نمی­توانید به شکل مستقیم در حساب خود دلار داشته باشید. همینطور به بانک­های بین­المللی هم دسترسی نخواهید داشت. پس باید چه کار کرد؟ همراه ما باشید تا به شما بگوییم.

حل مشکلات

راهکار حل چنین محدودیت­هایی استفاده از صرافی­های آنلاین است. با ثبت نام بیت کوین در این سایت­ها می­توانید هر ارزی را به تومان تبدیل کنید و دیگر هم مشکلی گریبان­گیر شما چه از داخل و چه از خارج نباشد. صرافی­های آنلاین مختلفی مثل اوکی اکسچنج این کار را برای شما انجام خواهند داد.

مراحل تبدیل بیت کوین

برای تبدیل بیت کوین به ریال باید مراحلی انجام بپذیرد که در ادامه تک تک این مراحل را توضیح خواهیم داد.

تحقیق صرافی

از گوگل و شبکه­های مجازی کمک بگیرید تا صرافی مورد اطمینان خود را پیدا کنید. برخی از صرافی­ها مثل اوکی اکسچنج در شبکه­های مجازی فعال هستند. شما می­توانید با استفاده از محتوای آنها اطلاعات مفیدی در این حوزه بدست بیاورید و در نهایت امور خود را به آنها بسپارید.

پیشنهاد و عضویت

با مراجعه به سایت صرافی آنلاین و ثبت پیشنهاد در حقیقت شما اولین مرحله برای فروش و تبدیل ارز خود را انجام داده­اید. در برخی صرافی­ها نیاز است که شما پیش از دادن پیشنهاد ثبت نام کنید و عضو سایت شوید. در برخی دیگر هم چنین کاری لازم نیست.

تکمیل و ارسال مدارک

احراز هویت از اصلی­ترین مراحل تبدیل بیت کوین به ریال است. بدون احراز شما تقریبا در هیچ صرافی­ای نمی­توانید ارز خود را بفروشید. البته که مرحله ارسال مدارک می­تواند پس و پیش شود. یعنی که یک صرافی برای سهولت و سرعت بیشتر مرحله احراز هویت را به بعد از انجام معامله موکول کند. اما در هر حال این کار باید انجام شود راه فراری از آن نیست

تبادل آدرس

اگر صرافی واسطه باشد آدرس کیف پول طرف دیگر معامله را خواهد گرفت و ارز شما را به آن انتقال خواهد داد. اگر هم که خرید به شکل مستقیم انجام بگیرد ارز شما مستقیما به داخل حساب صرافی خواهد رفت از آن طرف باید به شکل آنی مبلغ ریالی آن درون حساب شما بنشیند.

فرایند انتقال

فرایند انتقال در صرافی­های واسطه­ای با کمی معطلی انجام خواهد گرفت دلیل آن هم انتظار برای یافتن خریدار است. اما در صرافی­های مستقیم چنین معطلی وجود نخواهد داشت و سریعا مبادله انجام خواهد شد.

bdfg

قیمت روز بیت کوین

برای چک کردن قیمت به روز بیت کوین کافیست سری به وبسایت اوکی اکسچنج بزنید. در این مجموعه قیمت تمامی ارز­های دیجیتال به شکل زنده برای شما تهیه شده و می­توانید هر کدام را چک کنید و سپس برای خرید یا فروش آنها اقدام نمایید. صرافی اوکی اکسچنج بدون معطلی و فوت وقت مبادله شما را انجام خواهد داد و ارز بیت کوین شما را به تومان تبدیل خواهد کرد.

سخن آخر

شما می‌توانید تبدیل بیت کوین به تومان را خودتان به کمک آموزش بالا به راحتی انجام دهید. تیم اوکی اکسچنج از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده و گروهی متشکل از متخصصان و فعالان حوزه رمزارز و بلاکچین آنان را یاری می­کنند. اوکی اکسچنج پلتفرمی ساده و قابل اعتماد است که تبادل رمزارز­ها را برای شما به راحتی یک کارت به کارت خواهد کرد.

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه