حمید صفت

حمید صفت از اتهام قتل عمد تبرئه شد | بیوگرافی حمید صفت

حمید صفت از اتهام قتل عمد تبرئه شد | بیوگرافی حمید صفت
کدخبر : 21925

امروز (شنبه 10 مهرماه) حمید صفت خواننده معروف سبک رپ از اتهام به قتل عمد تبرئه شد.

به گزارش رصد اقتصادی: حمید صفت خواننده معروفی است که در سبک رپ فعالیت دارد. حمید صفت چند سال پیش متهم به قتل ناپدری خود شد. حمید صفت مدتی بعد به قید وثیقه از زندان آزاد شد ولی هنوز متهم به قتل ناپدری اش بود. حمید صفت علاوه بر خوانندگی در بازیگری هم فعالیت کوتاهی داشته است. حمید صفت که از مدتی قبل به اتهام قتل پدرخوانده‌اش بازداشت شده و یک مرتبه به قصاص محکوم شده بود با رای قضات دادگاه کیفری یک استان تهران از اتهام قتل عمد تبرئه شد.
این خواننده متهم به قتل پدرخوانده‌اش بود و دو دور در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در اولین دور که در شعبه دهم برگزار شد قضات دادگاه او را گناهکار شناخته و به قصاص محکوم کردند اما این رای در دیوان عالی کشور نفض شد. متهم این بار در شعبه هشتم به ریاست قاضی رحمانی محاکمه شد و به گفته ایوب میلکی، یکی از وکلای مدافع حمید صفت، از اتهام قتل عمد تبرئه شد.
میلکی گفت: عصر امروز (شنبه 10 مهرماه) حکم برائت موکلم به اینجانت ابلاغ شد.

حمید صفت

بیوگرافی حمید صفت

حمید صفت متولد ۱۸ مرداد ۱۳۷۲ در تهران، خواننده است. او یک دهه هفتادی که خیلی زود معروف شد، چهره ای متفاوت که فعالیت اش زیرزمینی و غیرمجاز است اما هوادارانش زیادن، می گوید من یاغی ام اما احمق نیستم! حمید صفت فعالیت خود را از دوران راهنمایی به همراه دوستش علی رهرو شروع به ساخت موزیک رپ زیرزمینی کرد الگویش را افرادی مثل امینم و ۵۰سنت معرفی میکند، اولین آهنگش موزیکی بنام خیابانی ها بود. صفت می گوید که سبک رپ بیشتر به روحیه زندگی ام می خورد و بهتر می توانستم خودم را تخلیه کنم. لقب حمید در ابتدا حمید ابتکار بود اما بعدها ترجیح داد همون اسم و فامیلی خودش باشد او پس از مدتی فعالیت گروه زد و بند رو بنا نهاد و شروع به ساخت اهنگ های گروهی کرد.
پدر و مادر حمید صفت وقتی او کودک بود از هم جدا شدند. مادر او در حدود سال ۱۳۸۴ با مردی به نام هوشنگ ازدواج کرد و با او در آلمان زندگی می‌کرد. حمید صفت قرار بود از جمله بازیگران نمایش لامبورگینی به کارگردانی سیامک صفری باشد که در مجموعهٔ شهرزاد تهران روی صحنه رفت. از آن‌جا که رپرها در ایران مجاز به اجرا نیستند، او فقط یک شب روی صحنه رفت و از آن به بعد از همراهی این گروه محروم شد. وی همچنان در ایران به سر می‌برد. از ویژگی‌های آثار حمید صفت پرداختن به مسائل روز، در عین تقیّد ملی و دینی است.
گفتنی است، حمید صفت فعلا مجرد است و با خانواده زندگی می‌کند و برای گذران زندگی تکست نوشته و فروخته  است؛ البته او دوست دارد ازدواج کند و صاحب فرزند پسر شود.

پرونده قضایی حمید صفت

در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶، حمید صفت به قتل شوهر مادرش اعتراف کرد. او گفت ناپدری‌اش مردی تندخو بوده و مدام مادرش را کتک می‌زده‌است. وی پس از بازداشت به زندان رجایی‌شهر بند زندانیان اعدامی انتقال یافت. پزشکی قانونی اعلام کرده‌ بود که پدرخواندهٔ حمید صفت به دلیل «خون‌ریزی و آسیب مغزی در اثر اصابت جسم سخت به آهیانهٔ راست متوفا» فوت کرده‌ است.
وی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ با وثیقهٔ ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. کمیسیون ۷ نفرهٔ پزشکی قانونی در گزارش خود ۵۰ درصد علت مرگ مقتول را بیماری وی اعلام کرده‌است. وی مدتی بعد از آزادی، ترانه‌ای به نام «عجایب شهر» خواند که در مورد دوران حبس و سپس آزادی وی است.
حمید صفت در ارتباط با پرونده قتل شوهر مادرش در روز دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹ بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. دادگاه رسیدگی به اتهامات او در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ در شعبهٔ دهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی راسخ برگزار شده و به قصاص محکوم و در زندان رجایی‌شهر کرج محبوس شد. فرجام‌خواهی حمید صفت از سوی دیوان عالی کشور پذیرفته شد، بر این اساس اتهام قتل عمد و حکم قصاص نقض می‌شود.

منبع: همشهری
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه