رپرتاژ اگهی

7 فیلم برتر نتفلیکس در مارس 2022 (با امتیاز روتن تومیتو)

7 فیلم برتر نتفلیکس در مارس 2022 (با امتیاز روتن تومیتو)
کدخبر : 26905

 

مرد ایرلندی ((The Irishman (2019)

کارگردان: مارتین اسکورسیزی

بازیگران: رابرت دنیرو، جو پسی، آل پاچینو

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 3 ساعت و 29 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes :96٪ (منتقدان) 86٪ (مخاطب)

آخرین اثر مارتین اسکورسیزی طولانی ترین و بلندپروازانه ترین تلاش او در پنج دهه زندگی حرفه ای او است. مرد ایرلندی فرانک شیران (رابرت دنیرو) را دنبال می‌کند، در حالی که او از یک راننده کامیون به قاتل درگیر با راسل بوفالینو (جو پشی) و خانواده جنایتکارش و همچنین در نهایت برای تیم‌گر جیمی هوفا (آل پاچینو) کار می‌کند. ایرلندی که در سه ساعت و نیم به پایان می رسد، غول پیکر یک فیلم است، اما همه اینها در خدمت مضامین فیلم است: خود فیلم به اندازه زندگی داستانی فرانک طولانی است، و برای اینکه این شخصیت ها احساس کنند زندگی شده اند ضروری است. همانطور که آنها انجام می دهند. در جایی که دیگر حماسه‌های اوباش اسکورسیزی مانند Goodfellas و Casino عمداً پر زرق و برق و هیجان‌انگیز هستند، مرد ایرلندی در عوض از سکوت و درون‌بینی تلخ استفاده می‌کند، زیرا شخصیت‌ها ساعت‌ها را در زندگی‌های بررسی نشده پر از جنایات و خشونت خودخواهانه به پایان می‌رسانند. دنیرو، پسی و پاچینو، احتمالاً تاریک‌ترین اثر در فیلم‌شناسی اسکورسیزی، برخی از بهترین بازی‌های دوران حرفه‌ای خود را ارائه می‌کنند و کارگردانی اسکورسیزی مثل همیشه زنده و نفس‌گیر است. ایرلندی به راحتی یکی از بهترین فیلم های سال است. دانلود آهنگ دشتی

داستان ازدواج ((Marriage Story (2019)

کارگردان: نوآ بامباخ

بازیگران: آدام درایور، اسکارلت جوهانسون، لورا درن

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 2 ساعت و 16 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes :94٪ (منتقدان) 85٪ (مخاطب)

کارگردان نوآ بامباخ کار خود را با ساختن فیلم هایی درباره افراد خاردار انجام داده است، از اولین فیلم بلندش با لگد زدن و جیغ گرفته تا ماهی مرکب و نهنگ تا گرینبرگ. در حالی که کار (و شراکت عاشقانه) او با گرتا گرویگ منجر به موفقیت‌های بیشتری مانند فرانسیس ها و میسترس آمریکا شد، باومباخ با داستان ازدواج به درام تیزش که به آن معروف بود بازگشت. این فیلم زندگی چارلی (آدام درایور) و نیکول (اسکارلت جوهانسون) را دنبال می‌کند که در حالی که تنها فرزندشان را بزرگ می‌کنند، طلاق تلخ و تلخی را پشت سر می‌گذارند. این فیلم با دقت زمان خود را بین چارلی و نیکول تقسیم می‌کند، و باعث می‌شود که آنها کاملاً سه‌بعدی احساس کنند، و حتی زمانی که نسبت به یکدیگر ظالمانه رفتار می‌کنند، با وکلای مربوطه خود - که لورا درن و ری لیوتا با جذابیت شیطانی بازی می‌کنند - کاملاً قابل درک می‌شود. اغلب به عنوان پروکسی عمل می کند. این فیلم با داشتن دو تا از بهترین بازی‌های سال در درایور و یوهانسون و همچنین به تصویر کشیدن ماهرانه اوج و فرودهای یک ازدواج، به ویژه اینکه وقتی کسی شکست می‌خورد چقدر می‌تواند ویرانگر باشد، موفق می‌شود. داستان ازدواج، دلخراش، حیاتی و یکی از بهترین فیلم های سال است.

دولمیت نام من است ((Dolemite Is My Name (2019)

کارگردان: کریگ بروئر

بازیگران: ادی مورفی، کریگ رابینسون، تیتوس برگس

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 1 ساعت و 58 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes :97٪ (منتقدان) 91٪ (مخاطب)

 ژانر Blaxploitation بخش اغلب نادیده گرفته شده و بسیار مهم از تاریخ فیلم است. در حالی که فیلم‌های بداخلاقی اغلب به شدت خشن بودند و اغلب به صورت کلیشه‌ای بازی می‌شدند، این اولین باری بود که تماشاگران سیاه‌پوست شخصیت‌های سیاه‌پوستی را می‌دیدند که می‌توانستند با آن‌ها همذات پنداری کنند و ریشه آن‌ها را بگیرند، زیرا بسیاری از فیلم‌های رایج دیگر فقط شخصیت‌های سیاه‌پوست را در نقش‌های فرعی داشتند. Dolemite Is My Name بر روی یکی از بزرگ‌ترین چهره‌های صحنه سوء استفاده متمرکز است: رودی ری مور بازیگر/کمدین، ستاره فیلم کمدی blaxploitation Dolemite و دنباله‌های آن. Dolemite Is My Name با بازی ادی مورفی در نقش مور، زندگی او را دنبال می‌کند که یک کمدین موفق استندآپ می‌شود و تصمیم می‌گیرد که می‌خواهد یک ستاره بزرگ سینمای سیاه‌پوست نیز شود. Dolemite Is My Name نه تنها یک بازگشت ارزشمند برای ادی مورفی، بلکه نامه ای عاشقانه به یک ژانر سینمایی مهم از نظر فرهنگی است که همیشه سزاوار عشق بیشتری است.

آتلانتیک ((Atlantics (2019)

کارگردان: Mati Diop

بازیگران: مامه بینتا سانه، آمادو امبو، ابراهیما ترائوره

ژانر: درام

رتبه: TV-14

مدت زمان: 1 ساعت و 45 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes :96٪ (منتقدان) 76٪ (مخاطب)

آتلانتیک برنده جایزه جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن 2019، یکی از فیلم های مورد تحسین منتقدان آن سال است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی متی دیوپ، آدا (مامه بینتا سانه) را دنبال می کند که قرار است با مرد دیگری ازدواج کند اما عاشق کارگر ساختمانی سلیمان (ابراهیما ترائوره) است که در حال کار بر روی یک برج آینده نگر مشرف به شهر داکار است. سنگال وقتی سلیمان و سایر همکاران برای زندگی بهتر کشور را ترک می کنند، اتفاقات مرموز روزهای بعد عروسی آدا را خراب می کند و ظاهراً به خروج سلیمان مرتبط است. آتلانتیک در حالی که دارای عناصر درام عاشقانه است، به سرعت به یک درام رئالیستی جادویی با رنگ های ماوراء طبیعی فریبنده تبدیل می شود. گفتن بیش از حد در مورد آن، تجربه فوق العاده عجیب اقیانوس اطلس را از بین می برد. اسرارآمیز و در نوع خود، آتلانتیک یکی از بهترین فیلم های حال حاضر در نتفلیکس، انگلیسی زبان یا غیره است. دانلود آهنگ خارجی برای ماشین

زمان خوب ((Good Time (2017)

کارگردان: بنی و جاش سافدی

بازیگران: رابرت پتینسون، بنی سافدی، جنیفر جیسون لی

ژانر: درام

رتبه: R

مدت زمان: 1 ساعت و 41 دقیقه

نظرسنجی Rotten Tomatoes :92٪ (منتقدان) 81٪ (مخاطب)

برادران سافدی اکنون بیشتر به خاطر فیلم تحسین شده 2019 - و به زودی تبدیل به پردرآمدترین فیلم داخلی A24 - Uncut Gems هستند، اما همکاری قبلی آنها با A24 در سال 2017، Good Time، به همان اندازه سزاوار عشق است. این فیلم درباره کانی (رابرت پتینسون)، یک سارق بالقوه بانک است که تلاش می‌کند به اندازه کافی پول به دست آورد تا برادر ناتوان رشدی خود، نیک (بنی سافدی) را به شرط آزادی مشروط آزاد کند. تلاش های او او را به سراسر شهر نیویورک هدایت می کند زیرا شرایط به تدریج برای کانی و نیک خطرناک تر می شود. سومین ویژگی آن‌ها، Good Time نشان‌دهنده بهترین کاری است که Safdies انجام می‌دهند: تشدید موقعیت‌های کمدی تاریک، واقع‌گرایی تلخ، و دوربین‌برداری استرس‌زا که به شما احساس می‌کند به اندازه شخصیت‌ها به دام افتاده‌اید. پتینسون یک بار دیگر اعتبار فیلم هنری خود را با اجرای مهیج در این فیلم ثابت کرد، و جنیفر جیسون لی در اجرای یک نقش مکمل دست کم گرفته شده کاملاً خوب است. Good Time یک فیلم عالی دیگر از برادران Safdie است که ثابت کرده اند دو تا از بهترین کارگردانانی هستند که در حال حاضر کار می کنند. 

 

* مطلب فوق رپرتاژ بوده است و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت ان ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه