رپرتاژ اگهی

انواع سرور و راهنمای خرید آن

انواع سرور و راهنمای خرید آن
کدخبر : 27798

انواع سرور و راهنمای خرید آن

زمانی که شما یک سایت طراحی می‌کنید و با استفاده از آن به کسب و کار یا هر کار دیگری می‌پردازید، اطلاعات سایت شما در کجا ذخیره می‌شوند؟ و یا چه چیزی سایت شما را به کسی که به آن وارد شده نشان می‌دهد؟ مشخص است که در مرحله اول طراحی، این امور توسط کامپیوتر شخصی شما انجام می‌شوند، اما در اصل این کارها را باید به سرورها بسپارید، زیرا این کامپیوترها برای همین کار طراحی شده‌اند. در ادامه این نوشتار از جاده ابریشم رایانه به چیستی سرور و انواع آن می‌پردازیم:

rtrt

سرور چیست؟

استفاده از کلمه کامپیوتر برای سرور، اشتباه نیست، زیرا سرور به طور کلی یک کامپیوتر به شمار می‌رود که همیشه روشن است و اتصال پایداری با اینترنت دارد. دلیل همیشه روشن بودن و اتصال همیشگی سرور به اینترنت، این است که سرور باید بتواند به طور مداوم به کاربرانی که سایت شما را باز می‌کنند خدمت‌رسانی کند و سایت شما را برای آن‌ها به تصویر بکشد.

سعی کردیم که به طور خلاصه، مفهوم سرور و کارایی آن را بررسی کنیم، اما گسترده بودن مفاهیمی چون سرور مجازی و مواردی دیگر ممکن است شما را گیج کند. گفتنی است که اگر می‌خواهید سایت شما کیفیت بالایی داشته باشد و کاربر به آن جذب شود، باید یک سرور اختصاصی تهیه کنید.

 سرور را می‌شود از فروشگاه‌های زیادی تهیه کرد، اما شما باید از اعتبار آن فروشگاه و داشتن متخصصین، اطمینان حاصل کنید. فروشگاه سرور جاده ابریشم رایانه می‌تواند گزینه خوبی باشد، زیرا هم متخصصین زیادی دارد و هم به عنوان مرکز تخصصی فروش سرور اچ ‌پی فعالیت می‌کند و شما می‌توانید برای خرید سرور اچ پی در تهران به صورت حضوری به شرکت جاده ابریشم سر بزنید. البته اگر در شهرستان نیز حضور دارید می‌توانید از این شرکت معتبر یک سرور اچ پی تهیه کنید. حال بهتر است که کمی به توضیح مفاهیمی چون سرور مجازی و کامپیوترهای شخصی به عنوان سرور بپردازیم و سپس مزیت‌های داشتن یک سرور را با شما درمیان بگذاریم.

tr

سرور مجازی؛ گزینه‌ای مناسب یا مشکلاتی پرتکرار؟

بیایید به مرحله نیازمان به یک سرور برگردیم؛ ما به یک سرور احتیاج داریم تا بتواند به طور مداوم سایت را پشتیبانی کرده و به کاربران خدمت رسانی کند. این خدمت رسانی باید سریع و باکیفیت باشد، به طوری که کاربر پس از مدتی در سایت ماندن از کرده خود پشیمان نشود و سایت را ترک نکند. سرورهای مجازی که شاید دوست و آشنا به شما پیشنهاد کرده باشند، پهنای باند کمی دارند و اطلاعات زیادی را نمی‌توانند در لحظه جابه‌جا کنند و از طرفی دیگر در زمینه امنیت نیز خیلی سربلند نیستند و اطلاعات شما می‌‌توانند در این سرورها آسیب ببینند.

این در حالی است که سرورهای اختصاصی، دارای پهنای باند بیشتری هستند و امنیت بالایی هم دارند؛ از این رو هم اطلاعات شما ایمن خواهند بود و هم کاربر تجربه بهتری خواهد داشت. با این همه اهمیت برند سروری که خریداری می‌کنید، کم‌تر از اهمیت برند گوشی‌ای که می‌خرید نیست و باید برای خرید یک سرور به سراغ برندی مناسب بروید.

در حال حاضر اچ پی به عنوان بهترین برند برای خرید یک سرور به شمار می‌رود. دلیل این امر اهمیت دادن اچ پی به کسب و کارهای کوچک و طراحی سرورهای مناسب برای این کسب و کارها است ما نیز در ادامه می‌خواهیم به شما درباره راهنمای خرید سرور اچ پی بگوییم، زیرا یک نوع خاص از سرورهای این شرکت مورد نظر ما است. شرکت جاده ابریشم به عنوان مرکز تخصصی سرور اچ پی برای خرید یک سرور باکیفیت بهترین گزینه است، البته باید درمورد خرید یک سرور، مواردی را درنظر بگیرید که آن‌ها را دربخش خرید سرور ذکر خواهیم کرد.

سرور برای سایت و کسب و کارهای کوچک

حتی اگر کسب و کار کوچکی دارید، باید یک سرور تهیه کنید و این سرور باید بتواند نیازهای کاربرانی که به سایت شما می‌آیند را برآورده کند. اچ پی که بهتر است آن را با HP اشتباه نگیرید، به عنوان بهترین تولیدکننده سرور در کنار شرکت دل قرار می‌گیرد و به طور تخصصی به تولید سرورهایی مناسب کسب و کارهای کوچک مشغول است. در ادامه، یک مشاوره خرید سرور اچ پی به شما ارائه می‌دهیم که البته خیلی کوتاه و بیش‌تر شبیه یک نقشه راه خلاصه خواهد بود و می‌شود اسم آن را گذاشت، راهنمای خرید سرور اچ پی تا مشاوره.

این شرکت محصولات پرتعداد مناسبی دارد که معرفی آن‌ها از حوصله این بحث خارج است، اما سعی می‌کنیم در ادامه یک نقشه راه مناسب برای خرید سرور اچ پی به شما بدهیم تا اگر کسب و کار کوچکی دارید و یک سرور می‌خواهید برای خرید آن به مشکل خاصی برنخورید و به راحتی به سراغ سرور مناسب خود بروید.

we

راهنمای خرید سرور برای کسب و کار کوچک

ما در اینجا قصد داریم تا شما را به سمت بهترین برند موجود ببریم، اولین قدم پیدا کردن فروشگاه مناسب برای خرید یک سرور است و همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، جاده ابریشم رایانه به عنوان مرکز تخصصی سرور اچ پی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

برای دومین قدم مشاوره خرید سرور اچ پی باید به شما بگوییم که نوع سرور اچ پی‌‌ای که می‌خواهید تهیه کنید مهم است؛ برای کسب و کارهای کوچک، توصیه می‌شود که به سراغ سرورهای ایستاده این شرکت بروید که به طور تخصصی برای این کسب و کارها تولید می‌شوند.

پس از طی ۲ مرحله بالا باید به مواردی نظیر حافظه سرور، رم سرور و پردازنده آن توجه داشت. این موارد بستگی به سایت شما، فضای ذخیره‌ای که نیاز دارید و پهنای باندی که می‌خواهی، دارد. توصیه می‌شود که رم‌ها زیاد، اما کم‌حافظه باشند، از طرفی دیگر برای پردازنده نیز به سراغ پردازنده‌هایی با هسته‌های بیش‌تر بروید و درمورد حافظه‌ هم باید به سایت و محتوای خود رجوع کنید. در حین خرید سرور از یک شرکت، باید از پشتیبانی و خدمات آن شرکت نیز مطمئن شوید.

بهترین مرکز برای خرید سرورهای اچ پی

موسسان مجموعه جاده ابریشم رایانه با هدف ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و با کسب مجوزهای لازم و همچنین داشتن گواهی رتبه‌بندی از شورای عالی انفور‌ماتیک در زمینه خدمات فنی و مهندسی در واحدهای فناوری اطلاعات، شبکه‌های رایانه‌ای، مراکز داده (Data Center  )، ذخیره‌سازی اطلاعات تحت شبکه ، تأمین تجهیزات ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش مشهورترین نام‌های تجاری دنیا مانند EMC, Cisco, Dell-Sonicwall, HP آماده خدمات رسانی به مشتریان است. شما می‌توانید با مراجعه به آدرسhttps://www.myhpe.ir/ از مشاوره متخصصین این شرکت بهره‌مند شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه