یارانه

خبر فوق العاده یارانه / یارانه منفجر شد / یارانه 4 برابر شد

خبر فوق العاده یارانه / یارانه منفجر شد / یارانه 4 برابر شد
کدخبر : 23232

جزئیات پرداخت یارانه جدید در ماه جدید مشخص شد .

یارانه سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . جزئیات پرداخت یارانه جدید حواشی زیادی به پا کرده است . یارانه سوالات زیادی نیز برای مردم به وجود آورده است . اکنون یارانه به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت می شود . یارانه به صورت نقد در 20 ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود . 

خبرفوری : مبلغ یارانه 5 برابر شد / یارانه انتحاری شد / یارانه جدید مشخص شد

وزیر راه و شهرسازی از پرداخت یارانه به دهک‌های پایین متقاضی مسکن خبر داده است. این یارانه چطور پرداخت می‌شود و مشمولان چه کسانی هستند؟

وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه دیروز شورای عالی مسکن از شروع ساخت ۷۰۰ هزار واحد خبر داد و گفت که زمین دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را تامین شده است.

خبرداغ : تولد سوپر لاکچری نیوشا ضیغمی با حضور بازیگران زن و مرد + فیلم

اما از زمانی که بحث مالیات‌گیری از خانه‌های خالی شروع شد، از تشکیل صندوقی نیز خبر آمد که قرار شد پول‌های حاصل از گرفتن مالیات در صندوق ملی مسکن جمع آوری شود. وزیر راه نیز در اظهارات روز گذشته خود به این صندوق اشاره کرده که قرار است اقساط مسکن مهر نیز به این صندوق ریخته شود.

اما موضوع جدیدی که رستم قاسمی به آن اشاره کرده پرداخت یارانه از منابع این صندوق است.

او گفته است: در قانون ملی مسکن تشکیل صندوق ملی مسکن دیده شده که در حال شکل گیری است و منابع آن نیز از درآمدهای وزارت راه و شهرسازی و منابع مسکن مهر و بازگشت اقساط مسکن مهر خواهد بود تا بتوانیم به دهک‌های پایین متقاضی مسکن یارانه پرداخت کنیم در این زمینه نیز باید با سازمان برنامه و بودجه مبلغ پرداخت یارانه نهایی شود.

یارانه

یارانه مسکن چیست؟

یارانه مسکن به دو صورت می‌تواند پرداخت شود، اولی به صورت نقدی و مستقیم است. یعنی مثل یارانه نقدی و معیشتی بنزین که با فاصله ۱۰ روز در هر ماه پرداخت می‌شود.

در واقع در این روش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به کمک وزارت راه بیاید و خانواده‌های مشمول را معرفی کند. سپس براساس تعداد اعضای هر خانوار یارانه‌ای به کارت بانکی سرپرست خانوار واریز شود.

اما این روش پرداخت یارانه در بخش مسکن کمی بعید به نظر می‌رسد، به احتمال زیاد منظور رستم قاسمی پرداخت بخشی از هزینه‌های ساخت یا اجاره خانوارهاست.

چرا که در طرح جهش مسکن نیز مدیران وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بودند که وام مسکن برای دهک‌های پایین جامعه با سود کمتری پرداخت می‌شود. به طور مثال مقرر شده بانک مسکن به روستاییان وام ساخت و خرید مسکن با سود پنج درصد پرداخت کند که ۱۳ درصد کمتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

همچنین وزارت راه در توضیح جزئیات آورده هر متقاضی در طرح جهش مسکن اعلام کرد که آورده متقاضیان دهک چهار و پنج ۴۰ میلیون تومان است. اما اگر این متقاضی در دهک یک، دو و سه باشد باید نصف این مبلغ یعنی ۲۰ میلیون تومان را پرداخت کند.

در واقع دولت ۲۰ میلیون دیگر را برای متقاضیان سه دهک اول پرداخت می‌کند. در مجموع پرداخت وام با نرخ بهره پایین و تامین بخشی از آورده مسکن در پروژه‌های ساخت احتمالا همان یارانه مسکن است. 

حذف یارانه ۳ دهک بالای جامعه و ثبت نام از جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود؟

با وجود اینکه خبر‌هایی از اختصاص یارانه به جاماندگان به گوش می‌رسد اما هنوز برای آن تصمیم گیری نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اواخر دهه ۸۰ بود که یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی به ازای هر نفر از اعضای خانواده برای اولین بار به حساب سرپرستان خانوار واریز شد حال یک دهه از این موضوع می‌گذرد، اما در مبلغ یارانه‌ها کوچک‌ترین تغییری ایجاد نشده است و با توجه به نرخ تورم در کشور و مسائل اقتصادی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند یارانه ۴۵ هزار تومانی تاثیر چندانی در بهبود قدرت خرید و وضعیت معاش خانوار ندارد.

تیر ماه امسال بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کسانی که سال ۱۳۹۳ از ثبت نام یارانه‌ها جا مانده یا افرادی که خانواده آن‌ها یارانه‌بگیر نبوده، اما با ازدواج از خانواده جدا شده‌اند، می‌توانند طبق شرایطی که اعلام خواهد شد برای ثبت نام اقدام کنند. چند هفته پس از این اطلاعیه خبری مبنی بر آغاز پیش ثبت نام جاماندگان یارانه دست به دست شد، اما زمانی که متقاضیان به سایت برای ثبت نام مراجعه کردند هیچ درگاه و گزینه‌ای برای ثبت اطلاعات آن‌ها وجود نداشت در پی مشکلات ایجاد شده برای جاماندگان یارانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این خبر را تکذیب و اعلام کرد در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام یارانه نقدی توسط این وزارتخانه اعلام نشده است.

شهریور ماه بود که عبدالملکی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که هنوز تصمیمی درباره یارانه و تغییر مبلغ آن گرفته نشده است او علت تاخیر در این موضوع را نبود طراحی‌های لازم برای انجام این کار اعلام کرد و گفت زمان بندی دقیقی از این موضوع قابل ارائه نیست.

یارانه

به اولین ماه پاییز که رسیدیم وزیر اعلام کرد بحث‌های زیادی درباره یارانه‌های نقدی در حال مطرح شدن است، اما باز هم هیچ تصمیم قطعی گرفته نشده است او همچنین از حذف ۳ دهک بالای درآمدی بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها خبر داد، اما با وجود اقدامات دولت قبل به دلیل کامل نبودن  بانک‌های اقتصادی  هنوز اطلاعات کامل در دست وزارتخانه نیست و نمی‌توانیم فرایند حذف و اضافه را آغاز کنیم.

حالا در آبان ماه به سر می بریم و در پی ارسال لایحه حمایت از معیشت  اقشار آسیب پذیر به مجلس و زمزمه‌های حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی صحبت از مبالغ جدیدی برای یارانه می‌شود و برخی می‌گویند از آذر ماه به ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه‌ی ۱۱۰ هزار تومانی داده خواهد شد.

طبق قانون بودجه سال ۹۸ باید یارانه سه دهک بالای جامعه حدف و به اقشار کم درآمد اختصاص پیدا کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است.

حذف ۳ دهک بالای درآمدی و ثروتمندان از جمع یارانه بگیران و همچنین تغییر مبلغ یارانه و قدم برداشتن در جهت افزایش آن کاری است که دولت سیزدهم قرار است آن را بر عهده بگیرد.

عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پنجم آبان ماه در رابطه با حذف یارانه سه دهک بالای جامعه گفت:تا زمانی که بانک اطلاعاتی اقتصادی تکمیل نشود نمی‌توانیم فرآیند حذف و اضافه را انجام دهیم.

وی افزود: البته در دولت قبل فرآیند راه‌اندازی سامانه‌ها شروع شد، اما کامل نیست. به طوری که اطلاعات برخی خانواده‌ها به سال ۹۸ برمی‌گردد و تا تکمیل این سامانه‌ها نمی‌توانیم حذف و اضافه‌ای در باب یارانه‌ها انجام بدهیم.

عبدالملکی اضافه کرد: در رابطه با افزایش یارانه نقدی باید گفت که تصمیم‌گیری در نظام یارانه‌ها با دولت است، البته از گذشته نیز در این خصوص صحبت‌هایی شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

پایگاه رفاه ایرانیان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز است تا کار حذف دهک‌های بالا اضافه شدن جاماندگان صورت بگیرد اما تاکنون خبر جدیدی از این موضوع نشده است. 

یارانه ۵۰ میلیون تومانی!

نجفی‌منش افزود: دولت اگر تصمیم دارد به ازای هر خودرو ۵۰ میلیون تومان به مصرف‌کننده یارانه دهد، باید این مبلغ را در بودجه به عنوان یارانه برای خودروسازان تعریف کند.

او با اشاره به افزایش تورم، نرخ ارز، دستمزد و مواد اولیه، گفت: توقف واردات خودرو در برابر این افزایش هزینه‌های تولید کمکی به خودروسازان نمی‌کند.

به گفته این قطعه‌ساز، زمانی که قیمت همه ورودی‌ها افزایش داشته است، نمی‌توان نرخ محصول نهایی را ثابت نگه داشت و فشار نهایی این موضوع به قطعه‌سازان وارد می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • کظماسعدی
    0

    از خبرهاتون اعوذبالله فقط میتونیم بخدا پناه ببریم چونکه مغزمون دیگه کشش نداره

  • پرویز مرودشت
    1

    خدابه داد مردم برسه اجناس مصرفی وغذایی هزاربرابرمیشه خدا رحم کنه

  • ناشناس
    2

    این چه یارانه ای هست هنوز مردم دریافت نکرده اند تمام جنس غذایی و پوشاک ولباس همه وسیله گران گرانتر شد گناه داریم ما اخه چه خاکی به سرم مون بریزیم

  • محمد
    3

    عوضش بنزین صد برابر

  • جواد تورده
    3

    جواد تورده و روستا آهنگران

  • ن
    0

    خدا شفات بده

  • Hossin
    2

    با حرف زدن کع در

  • ناشناس
    2

    مگه قول نداده بودن نفری 250 باشه حرفشون قولشون کجا رفت هنوز نداده جنس ها رو دوبرابر کردن انگار به گدا دارن میدن

  • وحید کامران
    0

    با سلام من نمیدانم برای هر چیزی دولت محترم تصمیم گیری میکند ولی چند سال برای جامانده های یارانه ها در تصمیم گیری آجز مانده اند

  • ناشناس
    1

    تف ب شرف این مسولین ک مردم دارن از بدبختی ب هر راهی میرن

  • شهروند
    4

    دولت فقط میخواست جنگ روانی وتبلیغات راه بندازه واگرنه اگردنبال خانه دارکردن مردم نیست کی میتونه ماهی ۳تا۴میلیون قسط بده اونم برای خانه بیرون از شهردمت گرم احمدی نژادخدا پشت وپناهت هرجاهستی

  • قربانعلی با شلوار راه راهی
    1

    خدابدادملت برسد.هرچی یارانه بدنتان.هزاربرابر میکشن رو جنس‌ها.چرانمیفهمید اخه؟؟؟

  • مسعود پارسا
    0

    همه چی برای خودرو سازان. چرا ۵۰ تومان دولت به خودرو سازان بده. مستقیم بده ملت بهش زندگی کنند .نه بابت خودرو بده که سوار بشیم و خودمون و زن وبچه مون را به کشتن بدیم. جدی کمک ۵۰ تومان برای مردم کم درآمد بهترین هدیه دولت به ملت هست

  • ناشناس
    6

    سلام چرا خبرا دروغ پخش می کنین ۱سال داره یارانه اضافه می کنن مگه یارانه اضافه اخر کردن اخبار الکی پخش می کنین

  • سیدرضا
    1

    همشون بدقول و ناتوانند در اداره کشور تمام

  • اگاه
    1

    تیتر خبر فریبنده است دست بردارید از این کارهاتون

  • مرتضی
    2

    اخه چرا این همه دروغ بزرگ میگید جز این کاری دیگ ندارید باید یه جوری مردم سرگرم کنید خدا ازتون نگزرع

  • علی/ کرمانشاه
    2

    دولت وکارشناسان اقتصادی واجتمایی دست از کپی‌برداری از عملکرد وتجربه کشورهای اروپایی دررابطه با قیمت‌اجناس‌وخدمات بردارند واگرهم قصدونیت‌خیربرای ارتقاع سطح‌رفاه اجتمایی ومعیشت‌اقشارمردم وکشور را دارند فقط یک‌طرف قضیه را که سقف قیمت‌تدمات‌وکالاهی مصرفی است کپی برداری وررای مردم ایران‌تجویز نکنند لااقل سطح حقوق و دستمزد مردم اروپا را هم دربخش‌های دولتی وخصوصی پیگیری وورائا دهند آنوقت لااقل میبینند که کارگر ساده چقدر دستمزد بابت هر یک ساعت کارحداقل ۱۲ الی ۱۷ دلار دستمزد دریافت‌میکنند حالا قشر تحصیل‌کرده وفنی و تخصصی و راننده و استادکاران رشته‌های مختلف و مهندس و دکتر و جراح و استادان دانشگاه و فرهنگیان وغیرو...؟چند برابر دستمزد کارگرساده دریافت‌میکنند بطوری که تمام اجناس و کالاهای موردنیاز خود وخدمات دولتی را باقیمت‌های جهانی پرداخت میکنند وهیچ دغدقه‌ای ندارند وهیچ یارانه‌ای هم‌مستقیم دریافت نمیکنندمگر درموارد خاص مثل کرونا ویروس و سیل و زلزله و بلایای طبیعی که دولت‌های اروپایی به مردم خودیارانه میدهند.بهتراست مجلس و دولت اول اقدام خودرا به جهانی کردن نرخ دستمزد کارکنان دولتی و بخش خصوصی و مشاغل آزاد قرار دهند وبا بالا بردن سطح درآمد مردم وارتقاع معیشت و رفاه اجتمایی با اقدام به جهانی کردن سطح حقوق و دستمزدهای اقشار مردم آنوقت باخیال راحت قیمت کالا و خدمات اجتمایی را باقیمت‌جاانی محاسبه نمائید و هزینه اجناس وخدمات دولتی وخصوصی را با دلار آزاد و قیمت جهانی به مردم عرضه کنید وهیچ نگرانی از عواقب بعدی آن نداشته‌باشیدنمی‌شود و ظالمانه است که کالا و خدمات را به مردم با قیمت جهانی عرضه کنید و حقوق و دستمزد و اجرت کارگران بخش خصوصی و دولتی را باحداقل دستمزد و بریال پرداخت کنید ومردم را زیربار گرانی سرسام‌آور قیمت کالا و خدمات باقیمت‌های بالاتر از قیمت جهانی با دلار بحال خود رها کنید ومدام سرکوف و منت‌گاری برسرمردم را متهم به مفتخوری و ارزن دهی خدمات تحقیر کنید با قطع کردن یکطرفه یارانه خدمات کالاهای اساسی دلار ۴۲۰۰ت که ارتباط به معیشت عموم مردم دارد اکثریت مردم را با افزایش نرخ خدمات با دلار نیمایی ۲۳۰۰۰تومانی مقدماتی‌ترین‌نیاز اجتمایی عموم مردم که لبنیات و برنج ونان و گوشت وحبوبات و میوه‌وسبزیجات ومرغ‌وتخم‌مرغ را با افزایش قیمت بیش از ۵/۵برابر به مردم عرضه میکنیدکه قطعا اثرات تخریبی آنرا خیلی زود با سوء تغذیه و نارسایی های جسمی و روحی وعدم سلامتی کودکان و زنان ومادران جوان ومیانطالان با بیماری های مختلف و فراگیر خواهیددید که هزاران برابر همین یارانه بارمالی بر دولت ونظام تحمیل میکند و عواقب آن در همه امورات اجتمایی تاثیرگذارخواهدبود ونسل آینده را بیماران سوء تغذیه‌ای وناتوانی جسمی وکودکان عقب ماندا وپیش فعال و میانسالان آلزایمری و اوتیسم و سکته اای مختلف بروز میکند که جبران آن غیرممکن وپرهزینه خواهدبود تازه اگر با واکنش اجتمایی مردم در به خیابان آمدن واعتراضات اجتمایی و دخالت‌های اجنبی به بهانه حقوق بشر ختم نشود که قطعا دنبال‌کنندگان‌یکطرفه این پروژه یا نااگاه هستند ویا موازی با دشمنان نظام بدنبال خسته وناامید وپشیمان کردن مردم وکشاندن‌مردم به خیابان ومقابل انقلاب قراردادن آنها وهمسوشدن با دشمنان اجنبی براندازی نظام اسلامی را دردستورکاردارند.چرا که عقل سلیم نمی‌پذیرد که هزینه کالا و خدمات با قیمت‌جهانی باشد وحقوق ودستمزد با حداقل قانون‌کار ایران به ریال پرداخت شود که باهیچ فرمولی قابل محاسبه نیست.این پروژه قطع یارانه کالای اساسی ۴۲۰۰ت در وضعیت فعلی تورمی وگرانی‌سرسام‌آور قیمت‌ها و تحریم اقتصادی ظالمانه اجنبی می‌تواند پروژه‌ای هدایت‌شده ضدامنیتی وبراندازانه باشد کهجادارد آقای رئیس جمهور با مشاوران بی‌قرض و اگاه به وضعیت اجتمایی و مردم و هماهنگ با مقام‌معظم رهبری و قوای قضائیه ومجلس و قوای‌نظامی‌وامنیتی بررسی و تصمیم عقل ودانش و تجربه جمعی متمرکز وتصمیم گیری شود که قطعا این عزیزان یکطرفه مخالف هستندوشرعا هم جزء خیارات باطل است‌.


  • سعید
    0

    یه یارانه ای هم بدین به خودرو سازا و کارخانه های مواد غذایی ، خبر در حد تیم ملیه

  • داهاتی
    2

    بزک نمیربهارمیاد کمبزه باخیارمیاد

  • محسن
    2

    واقعا خجالتم نمیکشن بعد ده سال از ۴۵هزارتومن به ۱۰۰تومن رسوندن یارانه رو بعد اجناس و...هزار برابر کردن بخدا مگه معجزه بشه وگرنه دیگه زنده موندنم توی این مملکت غیر ممکنه چه برسه به زندگی کردن اخه چهل ساله دارین میخورین ومیدزدین دیگه بس نیس

  • ط
    0

    باعرض سلام شما یارانه رو زیاد میکنید درست دستتان درد نکنه اما چه فایده که فرداش همه جنسها قیمتشون چند برابر.،پس میشه همان آش مهمان کاسه.چه خوبه که به این مهم رسیدگی کنید.

  • ناشناس
    1

    شش ماهه ک‌میگن میخوان یارانه رو بیشتر کنن فقط قیمتا رو بیشتر میکنن اگه یارانه رو بیشتر کردن قیمتا صد برابر میشه کسی ب یارانه دلخوش نیست اینا تا یه بادامی دوتا مغز توش نباشه نمیشکنن

  • احمد
    1

    بزک نمیر بهار میاد کمبزه و خیار میاد

  • خدایا خودت نظری
    2

    خدایا خودت نظری به همه بکن

  • مجتبی
    0

    مسئول خبر اقتصادی که بخاطر خواندن وجذب فالوور و درآمدوسود خودت میزنی خبر فوق العاده ..یارانه ۴چهار برابر شد .

  • ناشناس
    2

    خیلی ساده لوح نباشین با این تبلیغات میخان بنزین و گران کنند

  • ارش
    0

    یارانه چهار برابر شد قبض ها ده برابر جنس ها ۱۰ برابر

  • گمنام
    0

    یه کم به فکر مردم بیچاره باشین چقدر مرد خانواده سختی بکشه و اخرم هشتش گرو نه باشه تا کی میخواین مثل خان زندگی کنین و به مردم بها ندیدن که چطور میگذرون خدا ازتون نگذره

  • ناشناس
    1

    بخدای اسلام وایرانی

  • فاطمه از شهرستلن نیریز دیگه حرفی برای گفتن در این مملکت ما نمونده همه ایرانیان می فهمند که اقشار ضعیف زیر خط فقر هستند جوانان بد بخت جرا دارن خود کشی میکنند از فشار زیاد در امد کم جنس ها از پا رسال تا با حال صد برابر شده تکلیف مردم چیه ترا به خدا دستف
    0

    ااز همه چی که بگزریم اجاره مسکن برای بی خانه ها سر سام اور شده

  • ناشناس
    0

    واقعلا این یارانه رو خودشون به اونوان عیدی میتونن به نوهاشون بدن

  • ناشناس
    0

    یارانه بخوره تو سر خودتون

  • فاطمه شریعی
    0

    ناگفته نماند که هزینه قبض ها هم ۴ برابر شده-خخخ

  • سعدمحمد جان محمدی
    1

    سلام سپاس

  • 0

    به هر نحوی شده این بودجه را خرج کنید به اسم نیازمند اما به کام سرمایه دار

  • کبری شیخ
    0

    ببخشید چند ماه میگوید یارانه بالا میره ولی هنوز هیچ کاری نکردید

  • ناشناس
    0

    بازنشستگان اظهار میدارنداگر همسان سازی حقوق ما دایمی شده ومطابق قوانین جاری هرساله برابر با تورم سالیانه دریافتی ما اضافه شود حاضریم داوطلبانه از دریافت هرگونه یارانه نقدی صرفنظرکنیم

  • حسن
    0

    تاکی برذهنیت مردم سوار میشد اخه یک روز خدا چوبشو رو سرتون میزنه

  • ناشناس
    0

    این حرفها دیگه فایده ای نداره دیگه دروغ بسه.مردم بزودی تکلیفتونو یکسره میکنن.اصفهانو که دیروز دیدین!!!!

  • ناشناس
    0

    نویسنده خبر یارانه،خودت یکبار مطلبی که نوشتی بخوان،اگه فهمیدی ؟شاخه به شاخه شدی و از یک خبر نیمه کاره به مطلب دیگری رفتی و خلاصه آخرش هم هیچ.

  • ناشناس
    1

    سلام واقعا شما خودتون قضاوت کنید با حقوق زیر ۵میلیون میشه ماهی ۳ میلیون قسط پرداخت کرد اگر شما به فکر ما بی خانه ها هستین فکر بهتری برای ما کنید

  • ناشناس
    0

    من که متن خبر را نخواندم ولی اگر می‌خواهید یارانه را زیاد کنید مرگ برشما باد که دارید روبروز مردم راعادت به گدایی میکنید

  • ناشناس
    0

    تو چند سال فقط دارم میخندم به خودم 😆😆😆

  • ناشناس
    0

    خدا بخیر کنه چ خوابی برای مردم دیدید.....

  • ناشناس
    0

    همش دورغ بابا مسخره هااا

  • زهرا اولادی
    0

    سلام پس تکلیف ما که یارانه نداشتیم و اِلان که از همسرم جدا شدم و در وضعییت مالیه بدی بسر میبرم و مستاجر هم هستم باید چکار کنم

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه