یارانه

مبلغ یارانه 5 برابر شد / یارانه انتحاری شد / یارانه جدید مشخص شد

مبلغ یارانه 5 برابر شد / یارانه انتحاری شد / یارانه جدید مشخص شد
کدخبر : 23245

جزئیات جدید از دریافت یارانه را در این صفحه می خوانید .

صحبت های زیادی در مورد افزایش یارانه به گوش می رسد . خبرهای زیادی نیز در مورد افزایش یارانه منتشر شده است که حواشی زیادی داشت . یارانه بسیاری از مردم را کنجکاو کرده است اما باید دید ایا دولت دست به افزایش یارانه خواهد زد یا خیر . در ادامه اخبار به روز و جدید در مورد یارانه و افزایش مبلغ آن را می خوانید .  

واکنش کاربران سایت به مبلغ یارانه ها 

* اگر واقعا به فکر حل مشکل هستن این آقایون مسئولین باید سطح حقوق و دستمزد را بالا ببرند.وگرنه این کارا مثل بنزین ریختن تو آتیشه.ساعتی یازده هزار تومان هم حقوقه که اینا تصویب کردن؟؟؟

*اگر واقعا به فکر حل مشکل هستن این آقایون مسئولین باید سطح حقوق و دستمزد را بالا ببرند.وگرنه این کارا مثل بنزین ریختن تو آتیشه.ساعتی یازده هزار تومان هم حقوقه که اینا تصویب کردن؟؟؟ 

*از همه چی که بگزریم اجاره مسکن برای بی خانه ها سر سام اور شده

* سلام خسته نباشی.پدر خدا بیامرز من 60سال پیش رفته امارات پیپسی خریده یک درهم من بعداز 60سال رفتم باز همان پیپسی را خریدم یک درهم.کشور ما تورم هست.اونا تورم ندارن.چه خبر انصاف کجاست.احمدینژاد حکومت را به روحانی واگذار کرد.یک عدد نوشابه یک چنین لیتری بود 2800تومن.الان همان نوشابه شده 16000چه خبره.کشور ما در حال جنگ بود نه واردات داشتیم و نه صادرات ولی جنسل سر به فلک نکشید چرا چون کشور دار خوب داشتیم.کمیته بود جوانان خدا ترس بودند.که کشور را اداره می‌کردند کجایند اون جوانها 

*خیلی ذوق زده نشدم ، همه چیز را متاثرازقیمت دلار میخریم از خدمات دولتی تا خودرو وپوشاک و خوراک ! اولین یارنه حدود ۴۲ دلار بود ، ۲ دلار را تخفیف میدهیم و سر راست ۴۰دلار هرماه بحساب مون واریز کنن ! نمیخواددلار واریز کنن ، معادل قیمتش ریال واریز کنند!! چرا همیشه نعل وارونه میزنیداینبار درست بزنیدتا بگوییم دراین ۴۳ سال یکبار مساوی شدیم ونباختیم !

*واقعا متاسفم برای مسئولان کشور که 100 هزار تومان هم براشون پوله و علاوه بر این نیز فردا همه چیز را گرون میکنن بعد از چند روز که یارانه دادن

*بهتره از انداختن تفرقه در بین دهکها خود داری کنید ...بهتره از کلمه نیازمند صرف نظر کنید ...بهتره یارانه که از محل درآمدهای همگانی هست و حق عموم ملت است را بصورت مساوی بین مردم تقسیم کنید ....حق ملت را نخورید ....و نفتی را که در بازار سیاه می‌فروشید پولش را به مردم بدهید .....تحریم باعث شده فروش نفت و درآمد حاصل از آن بصورت کاملا مخفیانه به جیب کاسبان تحریم برود و سر ملت بی کلاه بماند .....به قول ضرب‌المثل معروف که میگه سرمونو میشکنند گردو هم تو جیبمون میریزن .

* شش ماهه ک‌میگن میخوان یارانه رو بیشتر کنن فقط قیمتا رو بیشتر میکنن اگه یارانه رو بیشتر کردن قیمتا صد برابر میشه کسی ب یارانه دلخوش نیست اینا تا یه بادامی دوتا مغز توش نباشه نمیشکنن

* باعرض سلام شما یارانه رو زیاد میکنید درست دستتان درد نکنه اما چه فایده که فرداش همه جنسها قیمتشون چند برابر.،پس میشه همان آش مهمان کاسه.چه خوبه که به این مهم رسیدگی کنید.

یارانه

یارانه‌های آذر

طبق روال ماه‌های گذشه باید در آذر دو یارانه نقدی و معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. اما براساس اظهارات دولتی‌ها احتمال واریز یارانه جدید وجود دارد.

یارانه معیشتی بنزین

بیست و پنجمین مرحله یارانه بنزین در روز به حساب حدود ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود. این یارانه به طور معمول در روز دهم هر ماه واریز می‌شود.

یارانه نقدی

دومین واریزی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی است. طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها حدود ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند.

یارانه ۱۱۰ هزار تومانی

دولت و مجلس در حال بحث و بررسی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هستند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های جایگزین برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت یارانه یا کارت اعتباری جدید است. در جلسه رئیسی با اقتصاددانان پیشنهاد شد که به جای این ارز یارانه ۱۱۰ هزار تومانی پرداخت شود. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذر ماه خبر خوبی برای مردم دارد. بنابراین احتمال پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی از آذر وجود دارد. 

یارانه

آغاز ثبت نام یارانه خودرو / حراج ایران‌خودرو ۱۰۰ میلیون ارزان‌تر از بازار

در طرح جدید ایران‌خودرو خودروهایی عرضه شده‌اند که همین امروز به صورت میانگین حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند.

خودروسازان با ۱۴۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ‌های خود، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان زیان ناشی از ارزان‌فروشی البته طبق ادعای خودشان، همچنان اصرار بر اجرای طرح‌های فروش خود دارند.
در طرح جدید ایران‌خودرو خودروهایی عرضه شده‌اند که همین امروز به صورت میانگین حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار هستند.
دناپلاس توربو شارژ ۸۵ میلیون تومان، تارا دستی حدود ۱۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۱۶۴ میلیون تومان، دناپلاس توربو شارژ دستی ۱۵۸ میلیون تومان، راناپلاس ۹۵ میلیون تومان و سورن پلاس ۹۱ میلیون تومان ارزان‌تر از بازار در لیست قیمتی فعلی ایران‌خودرو است. میانگین این نرخ‌ها رقمی حدود ۱۰۰ میلیون تومان است که اگر همین امروز این خودروها به مشتریان داده شوند به معنای توزیع یارانه ۱۰۰ میلیون به ازای هرکدام از این خودروهاست.

ثبت‌نام در طرح مشارکت در تولید محصولات عرضه شده (با روش قرعه کشی) از امروز آغاز شده و تا شنبه ۲۹ آبان ماه ادامه دارد.

قیمت خودروهای این طرح در بازار و کارخانه را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. قیمت‌ها به تومان است.
خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
دناپلاس توربو شارژ ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دستی ۲۹۰,۴۷۲,۰۰۰ ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دستی سقف شیشه‌ای ۱۸۱,۱۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دناپلاس توربو شارژ دستی ۲۸۵,۳۰۰,۰۰۰ ۴۴۳,۰۰۰,۰۰۰
راناپلاس ۱۸۰,۳۰۰,۰۰۰ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس ۲۰۴,۲۰۰,۰۰۰ ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ 
اعلام یارانه جدید / یارانه ۶۰ هزار تومانی برای خرید کتاب

طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۶۶ کتابفروشی از شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در کتابفروشی‌های عضو در سراسر کشور آغاز می‌شود، سقف مجاز خرید ۳۰۰ هزار تومان و سطرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ با مشارکت ۹۶۶ کتابفروشی از ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۰ در کتابفروشی‌های عضو در سراسر کشور برگزار می‌شود.

طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ از شنبه ۲۹ آبان‌ماه کار خود را در ۹۶۶ کتابفروشی عضو طرح در ۳۱ استان کشور آغاز و تا روز چهارشنبه ۳ آذرماه ادامه خواهد داشت. این طرح در استان ها و شهرهای کمتر برخوردار از کتابفروشی از شنبه ۲۹ آبان تا دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ به مدت ۱۰ روز برگزار خواهد شد.

از مجموع ۹۶۶ کتابفروشی عضو طرح، ۷۳۷ کتابفروشی در مرکز استان و ۲۲۹ کتابفروشی در سایر شهرهای استان در نوزدهمین دوره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) با عنوان «پاییزه کتاب ۱۴۰۰» مشارکت کردند.

بیشترین مشارکت کتابفروشی‌ها در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ به استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۴۵، ۱۱۷ و ۹۴ کتابفروشی تعلق دارد.

در طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ خریداران می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه را با یارانه ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند. سقف مجاز خرید سیصد هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر خریدار شصت هزار تومان تعیین شده است.

ستاد خبری بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اسامی، مشخصات و آدرس کتابفروشی‌های عضو طرح پاییزه کتاب ۱۴۰۰ در سایت طرح های فصلی قابل مشاهده است.بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١۴٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور ادامه خواهد داشت. 

یارانه

یارانه کدام خانواده‌ها ۳ برابر می‌شود؟

آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است یارانه برخی از خانوارها سه برابر شود.

 براساس طرح جوانی جمعیت یارانه برخی از خانوارها قرار است به زودی سه برابر شود. اما کدام خانوارها مشمول افزایش سه برابری یارانه نقدی‌ می‌شوند؟  آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است  یارانه  برخی از خانوارها سه برابر شود. اما کدام خانوارها؟

طرح جوانی جمعیت روز گذشته در شورای نگهبان تصویب شد. طرحی که بر اساس آن قرار است مشوق‌هایی برای فرزندآوری و ازدواج به افراد داده شود.آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است  یارانه  برخی از خانوارها سه برابر شود. اما کدام خانوارها؟

شرط افزایش سه برابری یارانه این است که خانوارها جزو چهار دهک اول درآمدی جامعه باشند. سرپرست خانوار در دستگاه دولتی شاغل نباشد و از همه مهم‌تر اینکه خانواده حداقل سه فرزند داشته باشد.

نکته مهم در افزایش سه برابری یارانه نقدی خانوارها این است که تنها یارانه فرزندان خانواده سه برابر می‌شود و گویا یارانه پدر و مادر تغییری نخواهد کرد.بر این اساس یارانه خانوارهای چهار دهک اول جامعه که در بخش دولتی شاغل نباشند و حداقل سه فرزند داشته باشند، سه برابر می‌شود.اما هنوز مشخص نیست که یارانه نقدی این خانوارها مشمول افزایش سه برابری می‌شود و یا یارانه معیشتی این خانوارها.

یارانه

یارانه ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومانی؟

اگر قرار باشد که یارانه نقدی ماهانه این خانوارها سه برابر شود، یعنی یارانه هر فرزند در این خانوارها از ۴۵ هزار تومان به ۱۳۶ هزار تومان میرسد. با این حساب مجموع یارانه نقدی یک خانوار دارای سه فرزند به حدود ۵۰۰ هزار تومان میرسد.

اما اگر قرار باشد یارانه معیشتی خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر شامل افزایش سه برابری شود، این یعنی یارانه ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی باید سه برابر شود. در این صورت یارانه این خانوارها به ۶۰۰ هزار تومان می‌رسد.افزایش سه برابری یارانه نقدی، بخشی از اجرای طرح جوانی جمعیت است که روز گذشته در شورای نگهبان تصویب شد. در این طرح موارد دیگری، چون پرداخت زمین رایگان، افزایش یارانه ودیعه مسکن،  تسهیلات مسکن و ثبت نام خودرو بدون قرعه‌کشی مطرح شده است. / باشگاه خبرنگاران 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    من شوهرم بیکاردوتا دانشجودارم یعنی یارانه ما اضافه نمیشه دولت باید به تمام مردم پول یارانه یکسان پرداخت کنه

  • ناشناس
    0

    همش دروغ به کمیته امداد وعیره بقیه ادم نیستند به بهانه های مختلف مثلا چون بیمه ازاد میدیم نمیدن بیمه از سر ناچاری اونه سر به فلک زده ننیتونیم بدیم قطع شده ودگه نگاه نمیکنند ببینن مستاجریم ماشین نداریم عیالواریم حتی نعیشتی به نا نمیدن الوی زدن ماهی ایتقد دارامدتونه

  • ناشناس
    0

    4

  • ناشناس
    0

    گدا گشنه ها شما اول حقوق مردمو بریزید بعد از یارانه صحبت کنید امروز سی ام خبری از حقوق نیست مردم کشنن پول نون ندارن بخرن یکم وجدان داشته بتشید

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه