سخن سردبیر/ فاطمه باقری

عملکرد فوق‌العاده شرکت فولاد خوزستان در افزایش تولید، درآمد و ارزآوری

عملکرد فوق‌العاده شرکت فولاد خوزستان در افزایش تولید، درآمد و ارزآوری
کدخبر : 52097

مجموع عملکرد شرکت فولاد خوزستان در سال جاری که بر محور فرآیند افزایش تولید و اشتغال آفرینی در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان بنیان گذاشته شده است، نمایانگر یک عملکرد فوق‌العاده در افزایش تولید محصولات، سوددهی و ارزآوری می‌باشد. برنامه‌هایی که تدوین آنها برای سال جاری و اجرای بهینه آن توسط مجموعه کارکنان و مدیران سبب شد این شرکت در جایگاه برتر صادرات قرار بگیرد.

به گزارش فاطمه باقری سربیر پایگاه خبری رصداقتصادی و ماهنامه رصدبین الملل، خلق راهکار های موثر ، بهینه سازی روش های موجود ،‌بررسی های اقتصادی و فنی و کنترل تکنولوژی های موجود در راستای دستیابی به اهداف توسعه‌ای و سودآور شرکت فولاد خوزستان موجب شد تا این شرکت با انجام اقدامات موثر در زمینه بهینه سازی برای رسیدن به افزایش تولید، اشتغال در کنار بهره‌مندی از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تجهیزات و بومی‌سازی به یک عملکرد فوق‌العاده دست یافت.

در چند سال اخیر صادرات محصولات فولاد خوزستان با هدف ارزآوری برای کشور و با نگاه اولویت تامین داخل، روند پایداری داشته است. نقشه استراتژی صادرات بر محورهای رضایت مشتری، تحویل به موقع و پایدار، ارائه محصولات و شرایط پرداخت رقابتی، کیفیت مطلوب و پاسخگویی و ارائه راهنمایی تجاری فنی پایه‌ گذاری شده است. این رویکرد باعث افزایش رضایت مشتری و جلب نظر خریداران بین‌المللی شد. 

فولاد خوزستان اولین مجتمع تولید آهن و فولاد کشور به روش احیاء مستقیم و کوره قوس الکتریکی است که در 12 فروردین سال 1368 افتتاح شده است.  گروه توسعه اقتصادی پایندگان با 46 درصد مالکیت این نماد به عنوان مالک اصلی این شرکت محسوب می شود. این شرکت با 40 درصد سهم شناوری در بازار بورس روی عدد 195 تومانی به ازای هر برگه سهم مورد معامله قرار می گیرد. آخرین افزایش سرمایه این شرکت مربوط به 8 شهریور ماه 1401 است که تعداد برگ سهم شرکت از رقم 120 میلیارد برگه سهم به 190 میلیارد برگه افزایش پیدا کرده است.

شرکت فولاد خوزستان در مقایسه با سایر شرکت های صنعت فولاد کشور، در سال جاری که با کاهش نرخ های فروش داخلی و صادراتی محصولات خود مواجه بوده‌اند، توانست ارزش بازاری سهام «فخوز» را در بورس تهران به مبلغ 36.5 هزار میلیارد تومان برساند. همچنین با افزایش درآمد های فصلی در سالجاری، سود خالص مناسبی را کسب کرد به طوری که در تابستان امسال، 656 میلیارد تومان سود خالص داشته است.

شرکت فولاد خوزستان در سال ۱۴۰۰ با صادرات دو میلیون تُن فولاد به ۲۱ کشور، یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار معادل ۳ درصد کل ارزآوری کشور را به خود اختصاص داد که بر همین مبنا و با توجه به شاخص‌های سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی، عمق دانش‌بنیانی، فعالیت در مناطق محروم و کم‌ برخوردار، میزان اشتغال‌زایی، میزان نفوذ در شبکه مصرف بازارهای هدف، سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده، عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی، ثبت نشان بین‌المللی و استفاده از نیروی انسانی - مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور،  در جایگاه صادر کننده نمونه کشور قرار گرفت.

جمع فروش داخلی و صادراتی محصولات شرکت فولاد خوزستان در هفت ماه سال 1401، به دو میلیون و 136 هزار و 836 تن رسید که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل، 22 درصد رشد داشته است. این شرکت در هفت ماه سال گذشته، توانسته بود یک میلیون و 746 هزار و 187 تن محصول بفروشد.

شرکت فولاد خوزستان در حالی توانست طی هفت ماه نخست سال جاری عملکرد خوبی به ویژه در حوزه تولید بیلت و بلوم و آهن اسفنجی از خود بر جای بگذارد و به فروش مطلوبی در بازارهای داخلی و همچنین صادراتی دست پیدا کند که ماه گذشته به عنوان صادرکننده نمونه برتر کشور انتخاب شد.

شرکت فولاد خوزستان توانسته است در هفت ماه امسال، یک میلیون و 204 هزار و 760 تن بیلت و بلوم تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حاکی از رشد 57 درصدی است. این شرکت در هفت ماه سال 1400، موفق به تولید 765 هزار و 53 تن بیلت و بلوم شده بود. فخوز در هفت ماه سال جاری، 868 هزار و 766 تن اسلب تولید کرده است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 979 هزار و 869 تن اسلب بود.

همچنین در شرکت فولاد خوزستان طی هفت ماه سال 1401، سه میلیون و 193 هزار و 646 تن گندله تولید شد که این میزان با رشد 0.05 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش همراه بوده است. این شرکت در هفت ماه سال قبل، سه میلیون و 192 هزار و 43 تن گندله تولید کرده بود.

فخوز طی هفت ماه امسال، توانست دو میلیون و 175 هزار و 845 تن آهن اسفنجی تولید کند که این میزان با افزایش 31 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش همراه بوده است. این شرکت در هفت ماه سال قبل، یک میلیون و 654 هزار و 968 تن آهن اسفنجی تولید کرده بود.

جمع تولید محصولات فولادی شرکت فولاد خوزستان در هفت ماه سال 1401، به هفت میلیون و 443 هزار و 17 تن رسید که این میزان نشان از رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش دارد. این شرکت در هفت ماه سال پیش، توانسته بود 6 میلیون و 591 هزار و 933 تن محصول تولید کند.

جمع درآمد شرکت فولاد خوزستان از فروش داخلی محصولات طی هفت ماه سال 1401، به 167 هزار و 628 میلیارد و 751 میلیون ریال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش، 68 درصد رشد داشته است. این شرکت در هفت ماه سال 1400، توانسته بود 99 هزار و 752 میلیارد و 633 میلیون ریال درآمد از فروش داخلی محصولات خود داشته باشد.

بر همین اساس، جمع درآمد فروش داخلی و صادراتی شرکت فولاد خوزستان در هفت ماه امسال، به 277 هزار و 869 میلیارد و 786 میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بیش از 18 درصد افزایش یافته است. این شرکت در هفت ماه سال 1400، توانسته بود 233 هزار و 926 میلیارد و 733 میلیون ریال درآمد داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه