قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز 9 فروردین 1402 | قیمت این خودرو پرطرفدار گران شد

قیمت خودرو امروز 9 فروردین 1402 | قیمت این خودرو پرطرفدار گران شد
کدخبر : 52686

قیمت خودرو هم‌زمان با شروع کار بازار در سال جدید با افزایش همراه شد. باتوجه به اخبار مربوط به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای، زمزمه‌هایی در رابطه با جلوزدن نرخ خودرو از تورم به گوش می‌رسد.

افزایش قیمت خودرو معمولا به علت چندین عامل اتفاق می‌افتد. در بسیاری از موارد، افزایش قیمت خودرو ناشی از افزایش تقاضا و کاهش عرضه است. همچنین، افزایش قیمت مواد اولیه، نرخ تورم، تغییرات در قوانین و مقررات حمل و نقل، و تغییرات نرخ ارز نیز می‌تواند باعث افزایش قیمت خودرو شود.با توجه به اینکه قیمت خودرو در بسیاری از کشورها تحت تأثیر تقاضا و عرضه قرار دارد، افزایش قیمت خودرو معمولا به عنوان یک نشانه از اقتصاد رو به رشد و افزایش درآمد در جامعه تلقی می‌شود. با این حال، این موضوع ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد و احتمالاً منجر به کاهش تقاضا برای خودروها خواهد شد.

قیمت خودرو روز چهارشنبه، نهم اسفند 1402، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت کارنامه با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در روزهای پایانی سال روندی نوسانی را طی کرد. کارشناسان و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کردند با توجه به تعطیلی‌های نوروزی، بازار تا نیمه فروردین‌ماه در رکود به سر ببرد و قیمت‌ها در بازار آزاد نوسان چندانی نداشته باشد. اما حالا که کمتر از یک هفته از آغاز به‌کار بازار گذشته است، آمارها نشان می‌دهد که بدون توجه به عوامل تعیین‌کننده در بازار، تنها دلار است که نوسانات نرخ خودرو را کنترل می‌کند.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به این شرح ثبت شده است:

پراید 111، سال گذشته نوسان قیمتی زیادی را تجربه کرد، امروز در نرخ 350 میلیون تومان عرضه شد.

پژو ۲۰۷i امروز با نرخ 649 میلیون تومان عرضه شد. این درحالی است که این خودرو در 28 اسفند سال 1401 در قیمت 637 میلیون تومان خرید و فروش می‌شد.

در این میان، دنا پلاس هم با نرخ 815 میلیون تومان عرضه شد.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز در بازار خودرو 9 میلیون تومان گران شد و به قیمت 497 میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ 545 میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه