قیمت طلا | قیمت طلا امروز | قیمت طلای 18 عیار

قیمت طلا امروز | قیمت طلا در لحظه تغییر کرد+ جزئیات تحلیل قیمت طلا

قیمت طلا امروز | قیمت طلا در لحظه تغییر کرد+ جزئیات تحلیل قیمت طلا
کدخبر : 53478

روند نزولی که پیرامون قیمت طلا شاهد آن بودیم، فاقد هر گونه کاتالیزور اساسی آشکار است و می‌توان آن را به سودگرفتن نسبت داد.

قیمت طلا امروز 21 فروردین 1402 به ثبات رسید. قیمت طلا در ایران یکی از نرخ هایی است که با نوسان زیادی روبه رو است. برای خرید قیمت طلا بهتر است تحلیل های کارشناسان را دنبال کرد. سایت «اف‌ایکس استریت» در یادداشتی ضمن بررسی نوسانات فلزات گرانبها درباره‌ی عوامل مؤثر بر قیمت طلا نوشت: طلا XAU/USD در نیمه‌ی اول جلسه‌ی اروپا در حالت تدافعی باقی مانده و تقریباً 0.70 درصد در روز کاهش یافته است. آخرین قیمت طلا در روز دوشنبه 21 فروردین را بخوانید.

قیمت طلا امروز 21 فروردین

قیمت طلا

هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۹۹۰۰ تومان کاهش، ۲,۴۷۵,۱۰۰ تومان نرخ گذاری شد. هر مثقال طلا 18 عیار در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۲۳۰۰۰ تومان کاهش، ۱۰,۷۲۱,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

هر اونس طلا در بازار امروز نسبت به ۳ روز پیش، با ۱۰.۶ کاهش، ۱,۹۹۷ نرخ گذاری شد. سکه امامی در بازار امروز نسبت به روز قبل ، با ۱۴۳۰۰۰ تومان کاهش، ۳۰,۹۴۹,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

نیم سکه در بازار روز قبل نسبت به ۲ روز پیش، با ۲۰۰۰۰۰ تومان کاهش، ۱۸,۸۰۰,۰۰۰ تومان نرخ گذاری شد. ربع سکه، امروز به ۱۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر ۰ درصدی داشته است. هر سکه گرمی، امروز به ۶,۷۰۰,۰۰۰ تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۱.۷۹ درصدی داشته است.

رابطه کاهش دلار آمریکا و قیمت طلا 

قیمت طلا

ابزار پیش‌بینی فدرال رزرو، به احتمال بیش از 90 درصد برای افزایش 0.25 bps نرخ در جلسه‌ی بعدی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) که در 1 فوریه به پایان می‌رسد، اشاره می‌کند. این امر، نشان‌دهنده‌ی تعدیل بیشتر در سرعت چرخه‌ی افزایش نرخ خواهد بود، که دلار آمریکا را در حالت تدافعی نزدیک به پایین‌ترین سطح 9 ماهه نگه می‌دارد. البته دلار ملایم‌تر ممکن است عامل دیگری باشد که به محدودکردن ضرر برای قیمت طلای دلاری کمک کند.

ترس از رکود نیز به نفع گاوهای طلا XAU/USD است، جدای از این عوامل، رفتار محتاطانه‌ی متداول در بازار می‌تواند بیشتر به عنوان یک باد مخالف برای قیمت فلز زرد امن عمل کند. خوش‌بینی اخیر نسبت به کاهش محدودیت‌های سختگیرانه کووید 19 در چین در بحبوحه‌ی خطرات رکود اقتصادی محدود باقی مانده است. بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی، اقتصاد جهانی اکنون در شدیدترین رکود خود به دنبال بهبودی پس از سال 1970 قرار دارد.

چشم‌انداز تکنیکال قیمت طلا

قیمت طلا

از منظر تکنیکال، نقطه‌ی شکست مقاومتی 1920 دلاری احتمالاً به عنوان حمایت فوری برای قیمت طلا عمل می‌کند و محافظت از روند نزولی فوری را برعهده می‌گیرد. هر گونه کاهش بیشتر ممکن است برخی از خریداران را در محدوده 1911-1910 دلار جذب کند، که باید به محدودکردن ضرر در نزدیکی رقم گرد 1900 دلار کمک کند. رقم 1900 باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری شناخته شود. شکست متقاعدکننده در زیر این سطح، می‌تواند سوگیری کوتاه‌مدت را به نفع معامله‌گران نزولی تغییر دهد و راه را برای برخی نزول‌های معنادار هموار کند.

از سوی دیگر، منطقه‌ی 1942 تا 1943 دلار ممکن است پیش از منطقه 1969 تا 1970 دلار، همچنان به عنوان مانعی فوری برای قیمت طلا عمل کند. پس از آن، سد 1980 دلاری ایجاد می‌شود که بالاتر از آن، گاوها می‌توانند برای اولین بار از مارس 2022، علامت روانی 2000 دلار را بازپس بگیرند.

شرط‌بندی برای تشدید قیمت طلا

قیمت طلا

روند نزولی که پیرامون قیمت طلا شاهد آن بودیم، فاقد هر گونه کاتالیزور اساسی آشکار است و می‌توان آن را به سودگرفتن نسبت داد. با این حال، تقویت انتظارات برای تشدید سیاست‌های کمتر تهاجمی توسط فدرال رزرو می‌تواند حمایتی از فلز زرد بدون بازده داشته باشد. در واقع، به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند که فدرال رزرو در بحبوحه‌ی نشانه‌هایی از کاهش فشارهای تورمی در ایالات متحده، از موضع جنگ‌طلبانه‌ی خود عقب‌نشینی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه